Hulpverleningsfotografie veredeld ramptoerisme?

Auteur Topic: Hulpverleningsfotografie veredeld ramptoerisme?  (gelezen 19636 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:21:41
Berichten even samengevoegd

shave


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:37:53
Volgens mij zijn er twee categoriën:

1. de fotografen die foto's maken met het doel deze aan de media te leveren (nieuwswaarde)

2. de "ramptoeristen" die graag de hulpdiensten in actie zien.

Veredelde ramptoerisme valt dus onder categorie 2 in mijn beleving. Een fotograaf voor de media zal niet bij elke melding ter plaatse gaan terwijl de categorie 2 fotografen dit veelal wel zullen doen.
Vergeet je nu geen hele grote groep die met name op dit forum aanwezig is; de figuren die puur voor de ingezette voertuigen komen? Even grof gezegd maakt het mij niet uit waarvoor men ergens tp. is, maar met welke voer-/vaar tuigen men er staat. En als het even kan wil ik ook nog wat platen maken zonder HV-ers erbij. En soms kom je er wel eens niet onderuit om ook ramptoerist te moeten zijn, alhoewel je dat dan in een héél andere context moet zien...  :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2007, 13:40:05
Vergeet je nu geen hele grote groep die met name op dit forum aanwezig is; de figuren die puur voor de ingezette voertuigen komen? Even grof gezegd maakt het mij niet uit waarvoor men ergens tp. is, maar met welke voer-/vaar tuigen men er staat. En als het even kan wil ik ook nog wat platen maken zonder HV-ers erbij. En soms kom je er wel eens niet onderuit om ook ramptoerist te moeten zijn, alhoewel je dat dan in een héél andere context moet zien...  :)

daar denk ik niet eens aan, het lijkt me nu niet zo'n gepaste motivatie om dat als argument te gebruiken.........

Hallo meneer wilt u geen foto's maken..........ja maar ik kom speciaal voor de voertuigen............ ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2007, 14:26:25
Ik heb daar anders nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik krijg juist alle medewerking in mijn regio bij wat voor inzet dan ook. Men weet waarvoor ik kom. Kwestie van weten wat je aan elkaar hebt en de spelregels in acht nemen. Maar ik zal mij hier verder afzijdig van houden omdat dat wellicht niet de richting is waar de discussie heen zou moeten gaan...  ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2007, 14:30:01
Ik heb daar anders nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik krijg juist alle medewerking in mijn regio bij wat voor inzet dan ook. Men weet waarvoor ik kom. Kwestie van weten wat je aan elkaar hebt en de spelregels in acht nemen. Maar ik zal mij hier verder afzijdig van houden omdat dat wellicht niet de richting is waar de discussie heen zou moeten gaan...  ;)

Het gaat er ook niet om of je er wel eens problemen mee heb gehad...... De vraag is of het onder ramptoerisme valt. Ik zou dan zeggen van wel. Je kan die voertuigen ook op een ander moment vastleggen. Eenmaal vastgelegd heb je ze in je archief. Ik neem aan dat er niet wekelijks nieuwe voertuigen bijkomen en dat je bij elk incident foto's zou moeten maken.

Let op, ik heb er niets op tegen hoor....


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2007, 14:36:29
Het gaat er ook niet om of je er wel eens problemen mee heb gehad...... De vraag is of het onder ramptoerisme valt. Ik zou dan zeggen van wel. Je kan die voertuigen ook op een ander moment vastleggen. Eenmaal vastgelegd heb je ze in je archief. Ik neem aan dat er niet wekelijks nieuwe voertuigen bijkomen en dat je bij elk incident foto's zou moeten maken.

Let op, ik heb er niets op tegen hoor....
En waar leg je een HV voertuig het mooiste vast? Als de mogelijkheid bestaat zo veel mogelijk in zijn "natuurlijke omgeving", en dus niet ergens op een saaie binnenplaats...  :|


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2007, 17:15:40
En waar leg je een HV voertuig het mooiste vast? Als de mogelijkheid bestaat zo veel mogelijk in zijn "natuurlijke omgeving", en dus niet ergens op een saaie binnenplaats...  :|  
Ben ik het geheel mee-eens ;).
Weer of geen weer... altijd brandweer


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2007, 19:11:00
En dan hebben we ook nog hulpverlenigsfotografie ter lering richting de brandweer en/of voor onderzoek door de politie.  O0

En dan kunnen ook de foto's van kleine inzetten zeer nuttig zijn.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2007, 19:28:01
Maar die foto's moet je ook tp. maken, collega (ramp) toerist!  8)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2007, 19:35:52
volgens mij is en blijft dit een eindeloze discussie ;) ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer