Koolmonoxide (CO) vergiftiging incidenten en nieuws

Auteur Topic: Koolmonoxide (CO) vergiftiging incidenten en nieuws  (gelezen 228691 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 5 november 2007, 22:06:21
NEN 2757
   
 
Toevoer van verbrandingslucht en afvoer van rook van verbrandingstoestellen in gebouwen
 
Bepalingsmethoden
december 2001


 ;) Alleen staan daar de test methodes in die je moet doorlopen. Ik denk dat je naar de voorschriften van de fabrikant van de ketel moet kijken want die zal het totaal, ketel en afvoer getest hebben.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 5 november 2007, 22:15:16
Er heeft in een van de kranten een tekening gestaan van het probleem, ik probeer de tekening nog terug te vinden maar het wil nog even niet lukken.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 5 november 2007, 22:16:53
Er heeft in een van de kranten een tekening gestaan van het probleem, ik probeer de tekening nog terug te vinden maar het wil nog even niet lukken.

 O0 :)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #34 Gepost op: 5 november 2007, 22:18:12
brabantsdagblad op de voorpagina.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Michelle1983

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 november 2007, 22:19:56
Inderdaad, maar op Internet zoek ik 'm nog (bovendien is de oudpapierbak vandaag geleegd ;) ).

Reden van de tweede ontruiming dit weekend is nader uitgewerkt: de constructie van de rookschachten deugt niet.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2007, 22:21:47
hier niet


als het niet lukt dan zal ik eens kijken of ik in de papierbak kan duiken en hem inscannen. maar dat zal dan echt pas morgenavond worden
flappus  niet elke verandering is een verbetering


112Owolde

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2007, 22:28:10
NEN 2757
   
 
Toevoer van verbrandingslucht en afvoer van rook van verbrandingstoestellen in gebouwen
 
Bepalingsmethoden
december 2001


 ;) Alleen staan daar de test methodes in die je moet doorlopen. Ik denk dat je naar de voorschriften van de fabrikant van de ketel moet kijken want die zal het totaal, ketel en afvoer getest hebben.

Ik heb de boeken van intergas als het goed is in de auto liggen. Die is ook wel te downloaden denk ik.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2007, 22:35:29
Op bijgaande link is de installatiehandleiding van een intergas ketel te vinden  ;):

http://www.acv.com/dwl_gateaway.php?f=NDU5X2Rvd25sb2FkLnBkZg==&n=SW5zdGFsbGF0aWV2b29yc2NocmlmdGVuIEtLLnBkZg==


Michelle1983

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 5 november 2007, 23:00:39
De tekening ga ik niet meer kunnen vinden, heb alleen een tekstuele omschrijving:
Citaat
Bij alle afvoerpijpen van de combiketels, die naar een afvoer in een centrale schacht lopen van het nieuwe complex, is vergeten een beugel aan te brengen. Deze beugel zorgt ervoor dat de afvoerpijpen niet los kunnen schieten en niet verticaal kunnen schuiven. Doordat deze handeling in alle 42 gevallen is vergeten kan de afvoerpijp naar beneden knikken, waardoor de rookgassen niet goed weg kunnen, maar teruglopen in de woning. In de woning van het echtpaar Sanders was de afvoerpijp heel ver naar beneden geknikt. Bij vier andere appartementen was de afvoerpijp ook gezakt, maar in mindere mate. In die woningen is geen verhoogde hoeveelheid koolmonoxide aangetroffen.

http://www.bndestem.nl/oosterhout/article2095246.ece