Nieuwe uitruk kleding

Auteur Topic: Nieuwe uitruk kleding  (gelezen 5285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2007, 22:38:48
Je vertelt er helaas niet bij welk pak jullie wel hebben gekozen. Ik ben zeer benieuwd.

Zoals ik al eerder zei: de één vindt een pak geweldig en de ander vind het niks. Zo waren de pakken van Willem van der Mark ook ooit bestempeld als het "perfecte pak". Inmiddels blijkt dat pak ook niet zo sterk als het zou moeten zijn en dan is het nog niet eens blootgesteld aan enige vorm van hittebelasting.

Overigens zijn een aantal van onze officieren naar Engeland geweest voor realistische training. Ik heb nog niemand gehoord die problemen had met zijn/haar pak. En ik weet zeker dat ze niet alleen buiten zijn gebeleven. Ik zal toch nog eens navragen of er nog striping is gesmolten.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2007, 22:42:35
Komt niet helemaal overeen met het verhaal, wat betreft de OIV, hierboven.

Maar het zijn mooie pakken, het nadeel van de reflectie strepen is dat deze niet tegen hitte kunnen, ze smelten weg.

Mooie pakken inderdaad. Ik weet niet of jullie die nieuwe pakken van het Mobiel Medisch Team van Rotterdam-Rijnmond hebben gezien? Afschuwelijk, het lijken net Reinis-vuilnismannen.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #12 Gepost op: 8 november 2007, 22:50:43
Ah, ook weer wat geleerd, de grijze kleur is dan vrij recent nog ingevoerd.

Wat mij wel is opgevallen, is dat de Functie afkorting op de achterzijde van de schouderstukken, word overlapt door de flap van de helm. Die hangt ervoor.

De kleur zou dus uitkomst bieden, maar waarom is er dan voor geel gekozen voor zowel de HOvD en de CvD?

En zijn deze kleurcodes ook bij de overige diensten bekend?

De grijs gekleurede stukken zijn pas vorige week uitgeleverd...dat is dus inderdaad recent.

De helmflap verbergt inderdaad det kest op de rug. Dat is op zich wel jammer. De kleur biedt dan inderdaad uitkomst. Waarom de CVD dezelfde kleur als de HOVD heeft is mij niet bekend. Ik weet alleen wel dat de CVD maar zelden in het veld ter plaatse komt. Hij zal doorgaans zitting nemen in het ROT of zo en daar heeft hij geen bluspak voor nodig. De kans dat de HOVD en de CVD naast elkaar in het veld staan is dus zeer klein.

De ander diensten zullen nog wel moeten wennen aan de kleuren maar dat komt vanzelf.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #13 Gepost op: 11 november 2007, 18:59:27
Citaat
Je vertelt er helaas niet bij welk pak jullie wel hebben gekozen. Ik ben zeer benieuwd.

Een commissie van wijze heren, die "dagelijks" met de praktijk bezig zijn, hebben besloten dat PWG de nieuwe bluskleding in Haaglanden mag gaan leveren. Het wordt een combinatie overall. Dus een dunnere THV overall met een blusjas als extra bescherming voor brandbestrijding. Maar de praktijkproeven waren nou niet een toonbeeld van goede organisatie. En de kleinere korpsen om ons heen waren bang dat wij, Den Haag, als grootste beroepskorps zouden gaan bepalen wat het moest worden. Vandaar dat wij eigenlijk niet mee mochten beslissen, en pas de pakken hebben gezien toen de keuze al bijna gemaakt was. We hebben zelfs niet vooraf mee mogen doen met vast stelling van het pakket van eisen voor de europese aanbesteding.  >:(
Als het maar betere bluskleing en een betere service is al die K.... pakken van Willem v/d M. >:(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar