GRIP 3 Mensen en dieren onwel - Hoogeveen 05-11-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Mensen en dieren onwel - Hoogeveen 05-11-2007  (gelezen 45741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 5 november 2007, 22:08:30
Vierentwintig mensen in quarantaine in Hoogeveen
(...)

Dierencentrum
Dierencentrum Annen Animal Center aan de Parmentierstraat 13 in Hoogeveen handelt in tropische vissen, vogels en knaagdieren. Het opende op 6 oktober zijn deuren. In maart van dit jaar brandde Annen Animal Center in Schuinesloot (gemeente Hardenberg) af, na slechts 3 weken open te zijn geweest.
www.nu.nl

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16603.0.html  ;)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 5 november 2007, 22:10:28
p2kflex
22:09:44 05-11-07-GROUP-PRIO 2 Grip 3 Gev. Stoffen PARMENTIERSTRAAT 13 HOOGEVEEN
0500305BRW Drenthe (OvD Cluster Midden)
0500315BRW Assen (Chauffeurs Ploeg B)
0500318BRW Assen (Kazernehek)
0502532BRW Assen (HA 21-41)
0502999BRW Drenthe (Monitorcode)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #32 Gepost op: 5 november 2007, 22:11:12
het is toch niet slim er nog meer mensen heen te sturen
flappus  niet elke verandering is een verbetering


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #33 Gepost op: 5 november 2007, 22:13:59
@ tebby: dat zal nodig zijn blijkbaar.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 5 november 2007, 22:14:13
het is toch niet slim er nog meer mensen heen te sturen

Ik geloof niet dat die mensen zo naar binnen doorlopen....  :D ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #35 Gepost op: 5 november 2007, 22:14:19
Er is toch wel degelijk iets aan de hand daar hoor want onze piepertjes zijn afgegaan en ik mag niet meeeeeeeeeee.

Bianca




Daar hoef je achteraf dus ook niet al te verdrietig over te zijn...
Arts  www.alphalog.nl


Michelle1983

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2007, 22:18:16
Zomaar een vraag die in me opkomt, is het NBC-peloton vanuit Groningen die kant op gekomen? Lijkt me een inzet die daar wel bij past.

Interessant stuk: http://www.minbzk.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/86683/vanincidenttotgezamenlijkadvies.pdf


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2007, 22:31:10
Zomaar een vraag die in me opkomt, is het NBC-peloton vanuit Groningen die kant op gekomen? Lijkt me een inzet die daar wel bij past.

Interessant stuk: http://www.minbzk.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/86683/vanincidenttotgezamenlijkadvies.pdf

Het enige onderdeel van defensie wat bij mijn weten momenteel betrokken is, is het noodhospitaal in Utrecht.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke buitenlandse organisaties je op het oog had.

Ik denk dat het NFI daar één van is, mogelijk ook nog wat andere instanties die zich bezig houden met NBCR-criminaliteit. Maar heb ook wel een paar andere buitenlandse organisaties in m'n achterhoofd ...

Ik denk dat het NFI pas in actie komt bij het onderzoek na het incident. Ik heb althans nooit eerder gezien of gehoord dat het NFI werdt ingezet bij een dergelijke calamiteit (al zou het niet geheel onlogisch zijn, gezien de bij hun aanwezige expertise)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2007, 22:39:28
Het enige onderdeel van defensie wat bij mijn weten momenteel betrokken is, is het noodhospitaal in Utrecht.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke buitenlandse organisaties je op het oog had.

Ik denk dat het NFI pas in actie komt bij het onderzoek na het incident. Ik heb althans nooit eerder gezien of gehoord dat het NFI werdt ingezet bij een dergelijke calamiteit (al zou het niet geheel onlogisch zijn, gezien de bij hun aanwezige expertise)

http://www.werkenbijdeoverheid.nl/ext_use/detail.cfm?vacature_id=8I79RWOI&deelnemer=01487&profiel=WerkenBijJustitie_NFI&vac_Regio=no&csro_Werkdenkniveau=no&csro_Functietype=no&csro_Vakgebied=no&csro_Salarisklasse=&csro_Dienstverband=no&Fun_Naam=no&vac_vacaturenummer=no&welkeAdmPins=&criteriaset=1&salarisBedrag_min=&salarisBedrag_max=&salarisNiveau=no&startrow=1

Wetenschappelijk onderzoeker Explosies en Explosieven onderzoek
(1 vacature)
Ministerie van Justitie, Nederlands Forensisch Instituut,
Den Haag-Ypenburg
36 uren per week
Vacaturenummer NFI/FCT/P-V/07
Sluitingsdatum 06-11-2007

De functie
Functieomschrijving:
Jij gaat zelfstandig en in teamverband forensisch onderzoek verrichten naar de toedracht van explosies, de herkomst van explosieven en de bijbehorende gevaarzetting. Je voert dit onderzoek uit in een strafrechterlijk kader in opdracht van de politie, het Openbaar Ministerie of de rechterlijke macht. Incidenteel wordt onze expertise op het gebied van explosies en explosieven op verzoek van de VN ingezet in een internationale setting. Naast het zaakonderzoek houd je je ook bezig met het opzetten en uitvoeren van een nieuw R&D-programma voor het vakgebied. In het kader van terrorismebestrijding en -preventie richt dit R&D-programma zich op de volgende onderwerpen: • Tracking & tracing van grondstoffen voor de vervaardiging van explosieven • Profiling van explosieven • Niet-invasieve detectie van explosieven op de plaats van het delict. De resultaten van het onderzoek publiceer je in vakliteratuur en presenteer je op congressen. Verder draag je je kennis en expertise actief uit door het verzorgen van cursussen en voorlichting op dit deskundigheidsgebied en door op te treden als in- en externe vraagbaak. Je bewaakt mede het wetenschappelijke en kwaliteitsniveau van het deskundigheidsgebied. Daarnaast zul je deel uitmaken van het nieuwe forensische CBRN-team dat zich richt op de mogelijkheden van forensisch onderzoek bij terroristische aanslagen met chemische (C), biologische (B), radiologische (R) en nucleaire (N) middelen. Binnen het CBRN-team bestaat behoefte aan uitbreiding van kennis op het gebied van de productie en het bepalen van de herkomst van radiologische en nucleaire bronnen. Om voorbereid te zijn op je CBRN-taken volg je een opleiding en zul je regelmatig oefenen met het team. Voor deze functie is het volgen van een interne opleiding tot gerechtelijk deskundige noodzakelijk. We bieden je een uitgebreid traject van opleiding en inwerken om de vervulling van je taken mogelijk te maken. De opleiding wordt afgesloten met een examen waarna je - bij goed gevolg - gerechtigd bent om mondeling en schriftelijk te rapporteren aan opdrachtgevers binnen politie en justitie.

Functie eisen:
Je hebt een relevante academische opleiding, bijvoorbeeld procestechnologie, of organische, fysische of analytische chemie. Als je een promotieonderzoek hebt afgerond, dan is dat een pre. Je bent bereid deel te nemen aan ademlucht- en chemiepak-trainingen (voor de CBRN-opleiding). Ook ben je bereid je de kennis van technische, criminalistische en juridische aspecten van meerdere onderzoeksterreinen binnen ons instituut eigen te maken. Je hebt geen bezwaar tegen bereik- en beschikbaarheidsdiensten. Je bent innovatief, creatief, zelfstandig en initiatiefrijk. Je bezit goede contactuele eigenschappen en werkt resultaatgericht. Je beschikt over een goed ontwikkeld kwaliteitsbewustzijn en hebt een praktische en flexibele instelling. Je bezit uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands en beheerst het Engels en Duits goed. Tot je competenties behoren verder: probleemanalyse, ontwikkelen medewerkers, ondernemerschap en prestatiemotivatie.
Werk-/denkniveau: Gepromoveerd

(...)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #39 Gepost op: 5 november 2007, 22:39:40
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16603.0.html  ;)

Ik denk dat ze de tent nu wel dicht kunnen spijkeren.  :-\
Dit grapje trekt weinig klanten. :(