GRIP 3 Mensen en dieren onwel - Hoogeveen 05-11-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Mensen en dieren onwel - Hoogeveen 05-11-2007  (gelezen 45917 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #40 Gepost op: 5 november 2007, 22:41:09
5-11-2007  
Mensen onwel bij dierencentrum: hulpdiensten in actie

Alarmnummer gemeente Hoogeveen 0528-291911
22.32 uur
Laatste berichtgeving
Bron: gemeente Hoogeveen

Alle 77 personen worden overgebracht naar wijkcentrum De Magneet. De mensen worden hier geïsoleerd naar toegebracht.
21.35 uur
Bron: gemeente Hoogeveen

24 slachtoffers zijn uit quarantaine en zijn ontsmet en worden vervoerd naar het UMCG Groningen
77 hulpverleners zijn in het gebied dat is afgesloten (omvang van het gebied is nog niet bekend op dit moment)
het R.I.V.M. is bezig met een onderzoek naar de besmetting
voor 22.00 wordt er geen uitkomst verwacht
RTV Drenthe zal op gezette tijden de uitzendingen onderbreken met het laatste nieuws
RTV Drenthe zal de rampenzender inschakelen
Advies is in voorbereiding voor overnachtingen
Een noodverordening is in voorbereiding
22.45 uur zal er een nieuwe persconferentie plaatsvinden
 
www.hoogeveen.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 5 november 2007, 22:42:59
http://www.werkenbijdeoverheid.nl/ext_use/detail.cfm?vacature_id=8I79RWOI&deelnemer=01487&profiel=WerkenBijJustitie_NFI&vac_Regio=no&csro_Werkdenkniveau=no&csro_Functietype=no&csro_Vakgebied=no&csro_Salarisklasse=&csro_Dienstverband=no&Fun_Naam=no&vac_vacaturenummer=no&welkeAdmPins=&criteriaset=1&salarisBedrag_min=&salarisBedrag_max=&salarisNiveau=no&startrow=1

Wetenschappelijk onderzoeker Explosies en Explosieven onderzoek
(1 vacature)
Ministerie van Justitie, Nederlands Forensisch Instituut,
Den Haag-Ypenburg
36 uren per week
Vacaturenummer NFI/FCT/P-V/07
Sluitingsdatum 06-11-2007

De functie
Functieomschrijving:
Jij gaat zelfstandig en in teamverband forensisch onderzoek verrichten naar de toedracht van explosies, de herkomst van explosieven en de bijbehorende gevaarzetting. Je voert dit onderzoek uit in een strafrechterlijk kader in opdracht van de politie, het Openbaar Ministerie of de rechterlijke macht. Incidenteel wordt onze expertise op het gebied van explosies en explosieven op verzoek van de VN ingezet in een internationale setting. Naast het zaakonderzoek houd je je ook bezig met het opzetten en uitvoeren van een nieuw R&D-programma voor het vakgebied. In het kader van terrorismebestrijding en -preventie richt dit R&D-programma zich op de volgende onderwerpen: • Tracking & tracing van grondstoffen voor de vervaardiging van explosieven • Profiling van explosieven • Niet-invasieve detectie van explosieven op de plaats van het delict. De resultaten van het onderzoek publiceer je in vakliteratuur en presenteer je op congressen. Verder draag je je kennis en expertise actief uit door het verzorgen van cursussen en voorlichting op dit deskundigheidsgebied en door op te treden als in- en externe vraagbaak. Je bewaakt mede het wetenschappelijke en kwaliteitsniveau van het deskundigheidsgebied. Daarnaast zul je deel uitmaken van het nieuwe forensische CBRN-team dat zich richt op de mogelijkheden van forensisch onderzoek bij terroristische aanslagen met chemische (C), biologische (B), radiologische (R) en nucleaire (N) middelen. Binnen het CBRN-team bestaat behoefte aan uitbreiding van kennis op het gebied van de productie en het bepalen van de herkomst van radiologische en nucleaire bronnen. Om voorbereid te zijn op je CBRN-taken volg je een opleiding en zul je regelmatig oefenen met het team. Voor deze functie is het volgen van een interne opleiding tot gerechtelijk deskundige noodzakelijk. We bieden je een uitgebreid traject van opleiding en inwerken om de vervulling van je taken mogelijk te maken. De opleiding wordt afgesloten met een examen waarna je - bij goed gevolg - gerechtigd bent om mondeling en schriftelijk te rapporteren aan opdrachtgevers binnen politie en justitie.

Functie eisen:
Je hebt een relevante academische opleiding, bijvoorbeeld procestechnologie, of organische, fysische of analytische chemie. Als je een promotieonderzoek hebt afgerond, dan is dat een pre. Je bent bereid deel te nemen aan ademlucht- en chemiepak-trainingen (voor de CBRN-opleiding). Ook ben je bereid je de kennis van technische, criminalistische en juridische aspecten van meerdere onderzoeksterreinen binnen ons instituut eigen te maken. Je hebt geen bezwaar tegen bereik- en beschikbaarheidsdiensten. Je bent innovatief, creatief, zelfstandig en initiatiefrijk. Je bezit goede contactuele eigenschappen en werkt resultaatgericht. Je beschikt over een goed ontwikkeld kwaliteitsbewustzijn en hebt een praktische en flexibele instelling. Je bezit uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands en beheerst het Engels en Duits goed. Tot je competenties behoren verder: probleemanalyse, ontwikkelen medewerkers, ondernemerschap en prestatiemotivatie.
Werk-/denkniveau: Gepromoveerd

(...)

Als ik dit zo lees, is de kans wel aanwezig dat het NFI is ingezet. Bedankt voor het zoekwerk weer Palmpie :)

(Nog een uur en 20 minuten om te solliciteren zie ik ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michelle1983

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 5 november 2007, 22:44:16
Bedoelde met NBC-peloton een van de nieuwe civiele NBC-pelotons (voor Drenthe staat ie volgens mij bij de brandweer Groningen). Zie daarover hier.

Bij buitenlandse organisaties denk ik in ieder geval aan CDC en WHO. Bij besmettingen met een onbekende stof en daaruitvolgende ziekteverschijnselen, worden deze al vrij gauw ingeschakeld. Daar zullen ook wel protocollen voor bestaan, maar dat moet vrij snel gaan.

Dat het binnen de taken kan vallen van het NFI, lijkt o.a. naar voren te komen uit de volgende taak van het NFI (aldus vermeld op haar website: Eco- en humane toxicologie waarbij het niet zo zeer gaat om strafrechtelijk onderzoek (in het verlengde daarvan zal uiteraard ook strafrechtelijk onderzoek plaatsvinden).


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 5 november 2007, 22:45:07
Als ik dit zo lees, is de kans wel aanwezig dat het NFI is ingezet. Bedankt voor het zoekwerk weer Palmpie :)

(Nog een uur en 20 minuten om te solliciteren zie ik ;))


Zo... Al gepromoveerd... ook binnen 20 minuten...?  ;D ;D ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #44 Gepost op: 5 november 2007, 22:47:28
Iemand ingelogd op RTV drente.... Hij is volgens mij een beetje overbelast...  ::)


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #45 Gepost op: 5 november 2007, 23:00:56
Iemand ingelogd op RTV drente.... Hij is volgens mij een beetje overbelast...  ::)

Ik hoorde het al van Bianca.
Ik maak me ook zorgen.
Vooral omdat Arend daar is.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 november 2007, 23:05:20
Citaat
Voor de tachtig mensen die het gebied niet uit mogen rondom het dierencentrum in Hoogeveen wordt overnachting geregeld. Zij krijgen een bed in wijkcentrum De Magneet in Hoogeveen. Dat heeft Willem Urlings, de burgemeester van Hoogeveen,gezegd. Het gebied is hermetisch afgesloten zolang de aard van de besmetting niet duidelijk is. "Een voorzorgsmaatregel, omdat wij nog niet weten om welke stof het gaat", aldus Urlings.

http://www.nu.nl/news/1302191/14/Vierentwintig_mensen_in_quarantaine_in_Hoogeveen.html

Logica ... ze mogen niet weg want ze zijn in quarantaine (althans dat begrijp ik eruit), maar ze gaan wel naar een locatie hemelsbreed een kilometer ervandaan?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #47 Gepost op: 5 november 2007, 23:12:20
Update 22:45 uur
Het laatste nieuws van onze redacteur die ter plaats was, via telefonisch kontakt met zijn vrouw : Onze redacteur is nu vervoerd naar het UMCG te groningen, nadat hij zich eerst helemaal moest ontkleden en zich totaal moest laten ontsmetten. De redacteur is per ambulance overgebracht naar Groningen, waar een complete afdeling is afgezonderd voor de patienten uit A.C.C. te hoogeveen. Alle personen die vanuit het A.C.C. worden binnengebracht worden ieder afzonderlijk op een kamer aan een infuus gelegd.
www.regiohoogeveen.nl


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #48 Gepost op: 5 november 2007, 23:15:33
Inmiddels staat/stond er op het intranet van het Rode Kruis ook een artikel over de inzet van het SIGMA_team.

Hulde voor het NRK, met zo'n snelle berichtgeving (en das geen geintje)!  O0