Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 270112 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2003, 22:42:47
Beter is dus 2 verschillende soorten melders kopen en plaatsen op 2 verschillende hoogtes: De koolmonoxidemelder plaatsen op die plekken bij een geyser of zo tegen de vloer, misschien op een meter van de vloer. En de rookmelder gewoon tegen het plafond! :)


Marij

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2003, 00:30:57
Is niet echt een pasklare oplossing voor, Marij. ;) Maar dat had ik je al verteld.....Nu hoor je het van de echte deskundigen.... ;D

Dat had je me al verteld? Je vond het een kilo-utrecht-tango-vraag toen ik het je vroeg. Je had er nog nooit over nagedacht en je had er geen antwoord op. Ik had tenminste wel nagedacht en het leek me een vrij onzinnig ding, zo'n gecombineerde melder.  ;D ;D ;D


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2003, 08:51:19
Er is inderdaad geen goed werkende combimelder. Datgene wat beoogt wordt is enkel commercieel belang. Voor het geval dat je nog een geiser hebt met een waakvlam is het handzamer om te overwegen om hiervan een nieuwere uitvoering aan te schaffen. Deze werken op een elektronische ontsteking. Inderdaad zijn de plaatjes die verkleuren slechts een hulpmiddel. Deze geven alleen aan dat de installatie niet naar behoren werkt en je de apparatuur door een deskundig bedrijf moet laten nakijken. En uit deze discussie blijkt maar een ding; volledige bescherming is niet haalbaar. Maar zorg bij elke aanschaf dat je goed voorgelicht wordt. Bij de meeste bouwmarkten gaat het alleen om de verkoop en niet om voorlichting. En welk merk rookmelder je ook neemt de firma's maken ze alleen om te verkopen. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2003, 16:47:31
Dat had je me al verteld? Je vond het een kilo-utrecht-tango-vraag toen ik het je vroeg. Je had er nog nooit over nagedacht en je had er geen antwoord op. Ik had tenminste wel nagedacht en het leek me een vrij onzinnig ding, zo'n gecombineerde melder.  ;D ;D ;D


Maar ben in ieder geval blij dat je je vraag op het forum gesteld heb, zoals ik je voorstelde.... ;D
Zo zie je maar dat je daar wel antwoord op krijg op je vraag.... ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2003, 17:15:07
die plaatjes waar jij het over hebt,lijkt mij ook geen ideaal systeem.Op het moment dat ,snachts de geiser stuk gaat,en koolmonoxide gaat produceren.Dan zie jij dus niet dat het plaatje verkleurt,kortom je gaat alsnog dood.Er zit geen alarmerende functie op dus

Daar zit wat in, melders zijn ervoor als je slaapt, je weet dat er iets gaande is, als er overdag brand is of koolmonoxide merk je het snel genoeg, waarom is zo'n plaatje dan zo handig? Daar zie ik het nut ook niet van in .. is er uberhaubt wel een geschikte koolmonoxide melder?

Greetz,

Mark


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2003, 12:58:12
Het plaatje wordt direct op de stooktoestellen geplaatst. Als er enige vorm van monoxide langs komt verkleurd het plaatje. Dit vormt dan de indicatie dat het stooktoestel niet goed werkt of dat de rookafvoer van het toestel niet in orde is. Hierdoor wordt je in de gelegenheid gesteld om een deskundige hierbij te halen om het stooktoestel na te laten kijken. Het is geen alarmeringsplaatje slechts een indicator maar geeft gelijk aan wanneer er iets niet in orde is. Je moet zelf wel regelmatig gaan kijken of het plaatje verkleurd. Is dat zo dan moet je een deskundige laten komen ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2003, 13:26:56
Tja, maar als er nou ongelofelijk veel koolmonoxide in huis zit en je slaapt .. dan heb je dus niets aan zo'n plaatje, overdag merk je het snel genoeg ;)

Greetz,

Mark


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2003, 15:26:30
Als er zoveel monoxide in huis zit dat je combimelder tegen het plafond afgaat "slaap"je okk door dat signaal heen. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2003, 22:15:51
Tja, maar als er nou ongelofelijk veel koolmonoxide in huis zit en je slaapt .. dan heb je dus niets aan zo'n plaatje, overdag merk je het snel genoeg ;)

Greetz,

Mark

Hoe merk je dit dan????????
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2003, 22:34:12
niet ;D Dat is het gevaarlijk aan die troep. Tis geurloos. Je merkt het wel als je duizelig wordt, koppijn en braakneigingen >:(