Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 276844 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #270 Gepost op: 11 september 2012, 16:27:22
Precies, je slaat de spijker op de kop. Maar ik heb het vaker meegemaakt, bijvoorbeeld binnen de zorg, dat er bezuinigd wordt en in dit geval de vrijwilligers van het rode kruis de thuiszorgtaken voor een deel konden gaan doen. Volgens mijn zijn vrijwlligers niet voor het oplossen van problemen. Daar lijkt het nu wel een beetje op. Maar ook ik onderstreep het belang van rookmelders en de brief van de brandwondenstichting is nog niet weggegooid, maar ligt naast de pc :)

RemRoof

Dat is op dit moment ook een grote zorg. De Overheid/Gemeente/Politiek is regelmatig het spoor kwijt en wordt er driftig gezocht naar oplossingen. Wel kun je je afvragen of de Overheid alles moet oplossen? Wat verwacht de burger als het gaat om veiligheid? Wat doet de burger zelf aan veiligheid?

Veiligheid is in mijn beleving iets van ons allemaal........
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #271 Gepost op: 30 september 2012, 10:52:01
+1!
Aangemeld.  Je moet wat voor je medemens overhebben.
Je krijgt een 'instructie' van de brw.
Daarbij neem ik mijn eigen kennis mee vanuit de brandbeveiliging.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #272 Gepost op: 21 november 2012, 14:53:04
Laatst de mail gekregen met de oproep voor de instructie.
Jammer dat er in Drenthe geen enkel korps meedoet.
Nu kan ik mijn goede daad nog niet verrichten...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #273 Gepost op: 4 december 2012, 11:06:32
via Facebook:

Brandweer Amsterdam-Amstelland
Het is de week van Sinterklaas en Zwarte Piet. Dé kadotip van BrandweerAA; een rookmelder. Een rookmelder redt namelijk levens.

Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #274 Gepost op: 16 januari 2013, 23:14:16
GPTV: Brandmelders in elke woning Bilgaard

GPTV: Brandmelders in elke woning Bilgaard.
GPTVfriesland·    
Gepubliceerd op 16 jan 2013
Citaat
Brandweer Leeuwarden gaat proberen om in alle woningen in Bilgaard goed werkende rookmelders te krijgen. Dat doen zij samen met jongeren die maatschappelijke stage lopen en vrijwilligers. Vanaf zaterdag 2 februari gaan zij, vier weken lang, langs alle 2800 woningen in de wijk. De jongeren en de vrijwilligers gaan bestaande rookmelders testen of melders die nog in de la liggen ophangen. Als er nog geen rookmelder aanwezig is bieden ze aan om een gratis rookmelder te plaatsen. Brandweer Leeuwarden kiest er bewust voor om jongeren te betrekken bij het rookmeldersproject. Veel mensen weten namelijk wel dat rookmelders van belang zijn, maar nemen de stap (nog) niet om deze zelf aan te schaffen. Gedragsverandering begint toch vaak bij jongeren: jong geleerd oud gedaan. Rookmelders redden levens. In een huis waar werkende rookmelders hangen, hebben personen 100% meer kans om een woningbrand te overleven.
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #275 Gepost op: 18 januari 2013, 15:31:53
Ik ben fel gekant tegen het feit dat de brandweer dit gaat doen. Ik denk dat de lokale ondernemer het nakijken heeft en zal stoppen met verkopen van brandmelders omdat hij er geen rotte euro meer aan kan verdienen. Immers, het wordt gratis (lees van belastinggeld) toch weggegeven.

Ik zou het beter vinden dat de brandweer de mensen aanwijzingen geven. Wat is de volgende stap, de politie die inbraakveilige sloten gaat aanbrengen? Dan kunnen heel wat slotenmakers ook hun deur sluiten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #276 Gepost op: 18 januari 2013, 16:53:25
Ik ben fel gekant tegen het feit dat de brandweer dit gaat doen. Ik denk dat de lokale ondernemer het nakijken heeft en zal stoppen met verkopen van brandmelders omdat hij er geen rotte euro meer aan kan verdienen. Immers, het wordt gratis (lees van belastinggeld) toch weggegeven.

Ik zou het beter vinden dat de brandweer de mensen aanwijzingen geven. Wat is de volgende stap, de politie die inbraakveilige sloten gaat aanbrengen? Dan kunnen heel wat slotenmakers ook hun deur sluiten.
Ik denk dat als die lokale ondernemer dan ook die melders zou ophangen hij zelfs er meer aan kan verdienen. Nu verdwijnen die dingen toch maar in kasten in de verpakking. ::)


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #277 Gepost op: 14 februari 2013, 16:11:17
Hallo,

Ik probeer een zo goed mogelijk beeld te schetsen van gebruik rookmelders, of mensen ze hebben of waarom juist niet.

Jullie zouden mij erg helpen als je de enquête wil invullen!

http://www.surveymonkey.com/s/B2S7MW6

Groet,
Daan


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #278 Gepost op: 14 februari 2013, 16:12:37
Wat is de achtergrond of reden van je belangstelling voor het gebruik van rookmelders?


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #279 Gepost op: 14 februari 2013, 16:15:48
Wat is de achtergrond of reden van je belangstelling voor het gebruik van rookmelders?

Vindt het wel interessant om te weten hoe/of wat het gebruik van rookmelders in NL is, tevens zijn er vragen over voorlichting over rookmelders, bij succes van deze lijst wil ik de resultaten doorsturen naar de (regionale) brandweer