Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 270137 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 17 januari 2004, 16:27:32
de ellende is dat de meeste gevallen van koolmonoxidevergiftiging ,snachts gebeuren,en de mensen dus meestal slapen.Dus ook niet merken dat ze hoofdpijn krijgen,en zich naar beginnen te voelen.En dus uiteindelijk komen te overlijden :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 17 januari 2004, 16:32:43
de ellende is dat de meeste gevallen van koolmonoxidevergiftiging ,snachts gebeuren,en de mensen dus meestal slapen.Dus ook niet merken dat ze hoofdpijn krijgen,en zich naar beginnen te voelen.En dus uiteindelijk komen te overlijden :-\
Tja en dat "uiteindelijk" gaat dus vrij snel...heb ik me wijs laten maken.... :-\


Thijs

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 20 januari 2004, 07:50:56
Twaalf mensen naar ziekenhuis na koolmonoxidevergiftiging

DEN HAAG - Twaalf personen zijn maandag naar het ziekenhuis gebracht nadat een cv-ketel veel koolmonoxide had geproduceerd. Het gaat om de bewoonster, zeven omwonenden, twee agenten en twee ambulancemedewerkers.

Volgens een woordvoerder van de brandweer hebben de twaalf in het ziekenhuis zuurstof gekregen en maken zij het weer redelijk goed. Twintig andere omwonenden zijn in een nabijgelegen verzorgingshuis behandeld wegens lichte vergiftigingsverschijnselen.

De centrale verwarming van wat de brandweer een oudbouwwoning noemt, is uitgeschakeld en de woningen zijn geventileerd. Het gas kon zich door de houten vloeren van de drie verdiepingen tellende flats snel verspreiden.

Deze mensen hadden dus niks!


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #33 Gepost op: 20 januari 2004, 08:50:54
Twaalf mensen naar ziekenhuis na koolmonoxidevergiftiging

DEN HAAG - Twaalf personen zijn maandag naar het ziekenhuis gebracht nadat een cv-ketel veel koolmonoxide had geproduceerd. Het gaat om de bewoonster, zeven omwonenden, twee agenten en twee ambulancemedewerkers.

Volgens een woordvoerder van de brandweer hebben de twaalf in het ziekenhuis zuurstof gekregen en maken zij het weer redelijk goed. Twintig andere omwonenden zijn in een nabijgelegen verzorgingshuis behandeld wegens lichte vergiftigingsverschijnselen.

De centrale verwarming van wat de brandweer een oudbouwwoning noemt, is uitgeschakeld en de woningen zijn geventileerd. Het gas kon zich door de houten vloeren van de drie verdiepingen tellende flats snel verspreiden.

Deze mensen hadden dus niks!
Thijs, ik snap niet wat je bedoelt met "deze mensen hadden dus niks!"  ???


Thijs

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 20 januari 2004, 09:09:22
Waarschijnlijk geen melder in huis.

Dit persbericht roep bij mij wel vragen op.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #35 Gepost op: 20 januari 2004, 09:16:53
Ja, mijn vraag zou dan zijn: was er wel of geen melder? Zijn de mensen overdag onwel geworden?
In ieder geval snap ik wat je bedoelt Thijs  :)


Thijs

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 20 januari 2004, 10:07:20
Maar ook: hoe kon het gebeuren dat de politie en ambu (personeel)onwel werden. Er moet een behoorlijk wolk hebben gehangen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 20 januari 2004, 16:50:25
Maar ook: hoe kon het gebeuren dat de politie en ambu (personeel)onwel werden. Er moet een behoorlijk wolk hebben gehangen.
ik kan heel gemeen zijn,door te zeggen daar zijn de blauwe meetbuisjes weer ;D
Maar dat is nu juist het probleem,koolmonoxide ruik je niet proef je niet je merkt niets.
Dus kan ik me voorstellen dat een politieagent en ambulancebroeders gewoon naar binnen gaan,en langzaamaan zelf dus ook bedwelmt raken.
Niet iedereen denkt meteen aan koolmonoxidevergiftiging,er zijn nog legio andere ziektebeelden die te verzinnen zijn met duizelig,misselijk koppijn enz.Ziekte van Heinniken bv.
Ert zal dus eerst gemeten moeten worden door de brandweer


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #38 Gepost op: 20 januari 2004, 20:03:54
Blauwe buisjes?! Kun  je daar wat meer over vertellen, en dan ook gelijk over die "enge ziekte van Heinniken" ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 20 januari 2004, 20:06:47
Blauwe buisjes?! Kun  je daar wat meer over vertellen, en dan ook gelijk over die "enge ziekte van Heinniken" ?
de politieagenten worden weleens de blauwe meetbuisjes genoemt :-\
Aangezien de brandweer met meetbuisjes meet of er een gevaarlijke stof hangt..... ;)
Als de politie dus platgaat, moeten wij niet meer meten..... ::)
en de ziekte van Heinnikken os heel lastig vooral de volgende ochtend :-X :-X


aangevuld door Global.... ;)