Aantal BHVers aanwezig

Auteur Topic: Aantal BHVers aanwezig  (gelezen 11637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #10 Gepost op: 13 november 2007, 19:18:16
Welke klok heb ik verkeerd horen luiden?  8)

in het krantenartikel staat:
"Door de modelverordeningen van de VNG aan te passen zijn zes van de achttien vergunningsstelsels afgeschaft."

Dat heeft dus niets met bhv te maken want dat wordt niet in vng-verordeningen geregeld.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #11 Gepost op: 13 november 2007, 19:21:39
Absoluut niet. Alleen met EHBO ben je er niet.

Brandbestrijding ontruiming en communicatie is geen bijkomstig aandachtspuntje maar een vereiste binnen het gehele BHV verhaal.

Ben ik zeker met je eens, maar wel alles gerelateerd aan waarvoor het wordt opgezet.

Ben van mening dat in deze situatie iets van ehbo het belangrijkste is. Lijkt mij het grootste risico.
Daarna iedereen eruit >> in deze situatie ook niet zo spannend, vereist dus ook geen specifiek opleiding
Brand blussen >> mwaah leuk, maar niet de hoogste prioriteit
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #12 Gepost op: 2 december 2007, 15:23:11
Per 1-1-2007 is de wetgeving gewijzigd.
De norm 1:50 is verlaten, je wordt nu achteaf getoetst of je voldoende hulpverlening hebt kunnen bieden.
Dat is aan de rechter!

Er is ook een nieuwe NENnorm in de maak, die zal ewer verwijzen naar de norm 1:50.

Let op: 1:50 is een indicatie.
Als je een ingewikkeld pand hebt moet je meer mensen beschikbaar hebben (let op: BESCHIKBAAR)

Maak een ontruimingsplan en becijfer hoeveel mensen je nodig hebt (vanuit hun taak geredeneerd) om snel het pand te kunnne laten ontruimen.
Mogelijk nog een brandblusser, een EHBOpost etc.

Dan gewoon hulpkoppen tellen en je weet 't.

Veel succes.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 2 december 2007, 21:50:44
Het enige wat bepalend is, is de conclusie die uit de risico inventarisatie en evaluatie getrokken moet worden.
Dus geen geneuzel met regeltjes, maar op de situatie aangepaste maatregelen treffen.


helm

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 3 december 2007, 10:50:17
Cor B.
In de conceptnorm waar je het over hebt is de 1:50 richtlijn er niet meer.

EHBO-er
De risico's zijn niet bepalend maar de restrisico's.


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #15 Gepost op: 3 december 2007, 19:41:50
OK René, heb jij die norm al gezien?
Ik zit er al een tijd op te wachten en het laatste nieuws (al weer bijna een jaar terug)
was, dat de 1:50 norm terug zou komen in de nen.
Welke norm is het? Nennummer?

Vast bedankt voor je reactie.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


helm

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 3 december 2007, 23:46:55
Welke norm is het? Nennummer?

4000


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 10 december 2007, 22:11:44
Cor B.
In de conceptnorm waar je het over hebt is de 1:50 richtlijn er niet meer.

EHBO-er
De risico's zijn niet bepalend maar de restrisico's.

Door te voldoen aan de volledige norm, en niet alleen het artikeltje waar 1:50 staat, mag een vermoeden van overeenkomst met de betreffende Europese Richtlijn worden uitgesproken.

De Risico inventarisatie en evaluatie heeft tot doel alle risico's te beoordelen en te classificeren.
Je weet dan welke risico's maatschappelijk aanvaard zijn en welke risico's niet.
Er is een ook grijsgebied waarbij bepaalde risico's van dien aard zijn dat ze, tijdelijk, geaccepteerd worden.
De restrisico's tenslotte zijn de maatschappellijk aanvaarde risico's en zijn per definitie dus niet bepalend.
Maar morgen kan alles 180% gedraaid zijn


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 10 december 2007, 22:17:46
Moet een bedrijf ook een eigen gaspakkenteam hebben of mag je dit 'afwimpelen' op de overheid. Zie bijvoorbeeld het volgende topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20624.0.html


helm

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 10 december 2007, 23:51:48
Door te voldoen aan de volledige norm, en niet alleen het artikeltje waar 1:50 staat, mag een vermoeden van overeenkomst met de betreffende Europese Richtlijn worden uitgesproken.

De Risico inventarisatie en evaluatie heeft tot doel alle risico's te beoordelen en te classificeren.
Je weet dan welke risico's maatschappelijk aanvaard zijn en welke risico's niet.
Er is een ook grijsgebied waarbij bepaalde risico's van dien aard zijn dat ze, tijdelijk, geaccepteerd worden.
De restrisico's tenslotte zijn de maatschappellijk aanvaarde risico's en zijn per definitie dus niet bepalend.
Maar morgen kan alles 180% gedraaid zijn
 

Zoals we in west-friesland zeggen; Een koe horen loeien en niet weten waar de uier hangt.