Samenwerking met HAP

Auteur Topic: Samenwerking met HAP  (gelezen 3265 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Gepost op: 8 november 2007, 09:41:21
Dag allemaal,

Ik vroeg me af hoe de dames en heren van de ambulance tegen de hap-chauffeurs en -artsen aankeken. Hier in A'dam is de samenwerking best goed, naar mijn idee. Maar misschien zijn er dingen die ik anders/beter kan doen. Ik hoor graag wat inzichten van jullie kant die ik kan meenemen in mijn werk. Zelf werk ik voornamelijk (als oproepkracht) in A'dam oud-west en oost.

Groet,
Steven




ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #1 Gepost op: 10 november 2007, 13:53:30
Bij ons is de samenwerking zeer goed. De groep HAP ch's maakt deel uit van het personeelsbestand van de RAV. Ze maken gebruik van dezelfde spullen als de ambulancedienst zoals de defi (corpuls). Bij cardiale ritten maken zij alvast een ecg en bij overname van de ambulance blijven de kabels zitten en worden die uitgewisseld met die van de ambulance. De corpuls van de HAP is niet voorzien van software voor de ON-TIME protocollen.


peteroff

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 november 2007, 22:55:11
Bij IJsselvechter is het beduidend beter dan een regio lager (Noord en Oost Gelderland).

De ene HAP-chauffeur (Meditaxi) zet zijn auto weg voordat (!) wij aankomen, ontsteekt alarmverlichting op lastig te zoeken plekjes, assisteert bij diverse handelingen, houd een deur open, draagt een koffer, maakt de brancard alvast op, helpt de patient tillen en vraagt of ie nog wat kan betekenen. Dat is fijn werken. Klasse!

De andere HAP-chauffeur (helaas wel de meesten) zetten hun auto precies zo dat wij er met de brancard niet meer door kunnen, kijken vanuit de slaapkamer naar het spectaculaire blauw op onze auto maar vergeten de voordeur open te doen, ruimen hun koffer op terwijl wij met A1 voorrijden (arts kon dan niet prikken ofzo), smeren hem voordat wij een patient de wenteltrap afsjorren, koppelen hun O2 flesje af voordat ik tijd heb gehad om uberhaupt een voet over de drempel te zetten.

Gelukkig weet ik dat er ook veel professionele HAP-chauffeurs zijn, en dat dat aantal gestaag toeneemt. MediTaxi doet het wel beter, Medi Expresse wat minder (geen of nauwelijks opleiding). Daar staat tegenover dat er vanuit de ambulance-beroepsgroep soms ook behoorlijke reserves bestaan, en dat is lang niet altijd terecht.


leerlingAMBU

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 november 2007, 18:33:30
ik hoor deze week of ik ben aangenomen voor chauffeur HAP, maar ik hoop en weet wel zeker dat ik mezelf terug zie in chauffeur van voorbeeld1 >:D


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 november 2007, 01:38:50
Ook bij Meditaxi zijn er onderling verschillen (althans, dat is mijn ervaring). De één is inderdaad erg behulpzaam, de ander staat zwijgend toe te kijken en zal uit zichzelf geen hand uitsteken.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #5 Gepost op: 20 november 2007, 18:43:30
ik hoor deze week of ik ben aangenomen voor chauffeur HAP, maar ik hoop en weet wel zeker dat ik mezelf terug zie in chauffeur van voorbeeld1 >:D



EN?

(je moet je ook gedragen naar het voorbeeld van chaffeur 1, anders krijg je een probleem met mij!  ;D)

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #6 Gepost op: 20 november 2007, 21:51:47
EN?

(je moet je ook gedragen naar het voorbeeld van chaffeur 1, anders krijg je een probleem met mij!  ;D)

WM

Oeps  :-X
Als ik je tegen kom, zal ik proberen om het goede voorbeeld te geven.  ;D
Maar ja, als de andere chauffeurs dat niet zien.............. :-\  waarom zal ik dan............ :-X  ^-^
pffffffft, effe terug lezen wat voorbeeld 1 ook al weer is.  ::)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #7 Gepost op: 20 november 2007, 22:17:27
Je gedraagt je toch altijd voorbeeldig, Heleen?

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #8 Gepost op: 23 november 2007, 22:04:01
Je gedraagt je toch altijd voorbeeldig, Heleen?

Carl.

Tuurlijk Carl, dat weet je toch ?  ::)  ;D