Vragen voor opleiding brandwacht

Auteur Topic: Vragen voor opleiding brandwacht  (gelezen 51136 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

korsakoff

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 december 2007, 20:56:10
Hoi Pompbediende,

Dat verhaal over 2 en 3 duims hangt toch af van je verdeelstuk. Bij het merendeel is het nl. een type aansluiting, en geen twee. Daarnaast dacht ik dat ik dat voor 2 en 3 duims gold dat de koppeling gelijk was...


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #11 Gepost op: 4 december 2007, 21:48:14
Hoi Pompbediende,

Dat verhaal over 2 en 3 duims hangt toch af van je verdeelstuk. Bij het merendeel is het nl. een type aansluiting, en geen twee. Daarnaast dacht ik dat ik dat voor 2 en 3 duims gold dat de koppeling gelijk was...
Ja het is me bekent dat  alles met de zelfde stortzkoppeling werkt  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


ACKevin

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2008, 15:16:08
Uhm is er ergens bekend hoeveel fouten je mag hebben? of gaat dit in percentages? Morgenavond examen :o


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2008, 08:04:26
Dit gaat met percentages.Je moet een bepaald aantal vragen goed hebben. Vragen die je gedeeltelijk goed hebt worden ook gedeeltelijk meegenomen in het percentage.

Succes met je examen. Laat even weten hoe het is gegaan.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


ACKevin

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2008, 11:19:19
Zal ik doen! Nog even op de valreep deze kwestie..

20. Bij het betreden van het onveilige gebied heeft u een druk van 215 bar in
uw fles.
Bij hoeveel bar moet u uiterlijk de terugtocht aanvaarden bij een verkenning
door middel van een aangelijnde inzet in een complex gebouw?

bij een druk van
A 85 bar
B 95 bar
C 120 bar

Ik had deze vraag ook al aan HV-engeltje voorgeschoteld maar ook die kon er niet uitkomen, samen met 3 instructeurs erbij..

nu heb ik zelf antwoord C gegeven terwijl antwoord B het goede antwoord is.
Ik kom er met de gekste berekeningen niet op uit.. dus misschien dat iemand hier de goede uitleg heeft?
 
ik dacht namelijk..
begin druk = 215 bar, je moet alleen verkennen dus dat wil zeggen dat je op
(215+55)/2=135 bar terug moet keren. nu staat 135 er niet eens tussen dus
nam ik het dichtstbijzijnde antwoord.
 
maaaarrrr andere sommetjes laten zien dat ik niet op 95 uitkom..
 
215 - 135 = 80
135 - 55 = 80
215 - 55 / 2 = 80
 
dus hoe komen ze in godsnaam op 95 bar uit?

Mijn berekeningen zijn gewoon goed, en de verschillende methode's voor verschillende situaties ken ik ook uit mn hoofd, dus voor het examen maak ik me geen zorgen. Ik zou alleen deze specifieke vraag graag uitgelegd zien :)


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2008, 13:26:24
Hmm, is het misschien zo dat bij een aangelijnde inzet de terugtocht niet even lang is als de heenreis? Heb de nieuwe lesboeken niet maar daar zou je misschien iets terug kunnen vinden.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


ACKevin

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2008, 14:17:49
Hmm, is het misschien zo dat bij een aangelijnde inzet de terugtocht niet even lang is als de heenreis? Heb de nieuwe lesboeken niet maar daar zou je misschien iets terug kunnen vinden.

Dit zijn oude examens, en in de boeken die ik heb staan geen speciale formules over een aangelijnde terugreis..


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2008, 15:11:10
Kevin,

er schijnt wel een regel voor te zijn... Ik ben hard op zoek maar kan hem niet vinden en wat mjin collega beweert kan ik ook niet treugvoeren op de uitkomst >:(
Ik blijf rekenen!
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2008, 15:43:36
haha nog 2 uur en 35 minuten, dan ben ik onderweg naar het Trainingscentrum :P nu ga ik me weer afvragen wat die formule is.. ik zal mn boek nog eens open slaan :P


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2008, 15:56:25
je berekeningen zijn verder goed.
ik denk dat het in de vraagstelling zit van het aangelijnde. ik weet niet of daar aparte rekensommen voor zijn.

succes