Vragen voor opleiding brandwacht

Auteur Topic: Vragen voor opleiding brandwacht  (gelezen 51138 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ACKevin

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2008, 16:14:06
Echt niks kunnen vinden in mijn boek hoor.. :(


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2008, 20:13:15
Niet in jouwn boek! Lees je mail. Het staat in de tekst van de vorige uitgave... Alleen moeten we die nog te pakken zien te krijgen  ^-^
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2008, 20:39:42
Haha laat maar zitten.. 2 keer een 9 !! kheb ze binnen :D ging helaas niet zo goed met de rest van de groep.. 2 mensen hebben ze allebei niet gehaald en heel veel mensen 1 niet 1 wel..

wat een opluchting :D


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2008, 21:16:14
Jippie  :D :D :D
Dat wordt trakteren morgen... oh nee, de baas betaald dan al ^-^
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2008, 21:22:37
Jippie  :D :D :D
Dat wordt trakteren morgen... oh nee, de baas betaald dan al ^-^

Haha precies.. volgende oefenavond ;)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #25 Gepost op: 6 februari 2008, 13:46:46
Ik heb vanavond theorie examen voor de modules Persoonlijke bescherming en Chemicalienpakdrager. Iemand nog tips, wat ik nog even goed moet lezen?  O0


ACKevin

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 6 februari 2008, 15:40:33
Ik heb vanavond theorie examen voor de modules Persoonlijke bescherming en Chemicalienpakdrager. Iemand nog tips, wat ik nog even goed moet lezen?  O0

niet gaan denken van: "ze zullen vast wel dit vragen, of dit.. of zus of zo" Het is een digitaal examen dus ze kunnen vragen stellen over alles. Wat je wel nog even door kan nemen zijn vooral de procedures voor het aantrekken, uitdoen, ontsmetten en dergelijke van het chemicaliënpak.. geheid dat je daar een vraag over krijgt (volgorde bepalen)..


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2008, 20:32:54
Ik ben geslaagd met (wederom) een 9!  ;D


ACKevin

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 februari 2008, 18:51:06
Haha netjes hoor! Gefeliciteerd! :)


ACKevin

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 22 februari 2008, 13:37:35
Jaa ik ga weer even gebruik maken van mijn topic :P

2 vraagjes over het aflegsysteem:

vraag 1:

Commando 'hoge druk gereedmaken'

Het klaarleggen van de straal (1 meter naast het voertuig), is dat weggelegd voor nummer 3 en 4, of doet 1 dat gelijk bij uitstappen, waarna hij gaat verkennen met de bevelvoerder? Ik heb verschillende boeken, oude en nieuwe versies, die allemaal weer wat anders zeggen.

vraag 2:

Het estafette-systeem

Hoe steekt dit nou in elkaar? want er zijn in mijn ogen verschillende mogelijkheden:

De theorie zegt:
"Bij een oneven aantal slangen rolt 2 of 4 de eerste slang uit"
en
"Bij een even aantal slangen rolt 1 of 3 de eerste slang uit"

met daaronder deze tekening:

oneven: 0------------0------------0------------0
3 slangen (de eerste regel, oneven aantal slangen dus), en de volgorde van de nummers die gooien: 3 - 4 - 3 (klopt de tekst niet? of de tekening niet?)

even: 0------------0------------0------------0------------0
4 slangen (de tweede regel, even aantal slangen), en de volgorde van nummers die gooien: 4 - 3 - 4 - 3 (wederom: klopt de tekst niet, of de tekening niet?)

Maar welk voorbeeld is nou het juiste? Want eigenlijk zijn ze allebei goed, ligt er alleen aan hoe je het op het einde wil oplossen..

Want wie moet waar eindigen? Als de straalpijpvoerder moet eindigen, moet hij dan juist de laatste slang wel of niet gooien?

Voorbeeld:
We staan bij nummers 3 en 4 en ze moeten 2 slangen uitgooien. Een even aantal, waarvan de tekening zegt dat nummer 4 begint met rollen.
Alleen de tekst zegt dat 3 begint met rollen.

Mijn theorie:
Theoretisch koppelt nummer 3 altijd de straalpijp aan de laatste slang, daarom moet je zorgen dat nummer 4 de laatste slang gaat gooien (in bovenstaand voorbeeld begint 3 dus met rollen). Want 4 staat dan op het einde met 2 koppelingen in zijn hand van een slang die nog dubbel ligt. Van deze 2 koppelingen geeft hij één koppeling aan 3 en sluit de andere aan op de slang. Bij het overgeven van de koppeling kan 3 gelijk commando 'water' geven aan 4.
3 koppelt dan gelijk de straalpijp eraan en strekt de leiding. Zo staat 3 aan het einde van de gestrekte slang en is 4 al een eind op weg naar P voor commando water (even porto's buiten gesloten)

Als je het andersom zou doen verlies je eigenlijk een slanglengte in tijd (4 rolt de eerste slang uit, 3 pakt een koppeling, moet de slang strekken, rolt daar zijn slang uit, koppelt straalpijp er aan en moet wéér een slang strekken).

Dus hoe zit het nou? :P