Vragen voor opleiding brandwacht

Auteur Topic: Vragen voor opleiding brandwacht  (gelezen 51117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2008, 13:46:27
Stuk ongeduld ;)

Allereerst dit: wat je boek zegt dat geld, en niet het papier dat je van mij gekregen hebt!

Vraag 1:

Als het commando gegeven wordt zonder dat de aanvalsploeg (1 en 2) moeten meeverkennen dan doen zijn dat. Gaan ze op verkenning dan is het de taan van 3 en 4. In de praktijk doet de PB dat, maar dat is een heel ander verhaal.

Vraag 2:

De tekening klopt niet... Het uiteindelijke doel is dat de bediener op de vaste plaats zit. Dus, nummer 3 aan de straal. Duidelijk? In de praktijk loopt het anders, maar het estafette systeem is niet anders dan bij de jeugdbrandweer. Je theorie klopt dus... ongeveer  :D
Duidelijk? Houd je aan hetgeen er in het boek staat. Daar wordt je op geexamineerd en niet op wat je denkt dat goed is... En eventueel vraag je het tot in de treure na bij de instructeurs op de cursus.  ;D

Heel veel succes, en ehh, ik mail nu niet meer he.
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2008, 13:59:55
Stuk ongeduld ;)
>:(

Allereerst dit: wat je boek zegt dat geld, en niet het papier dat je van mij gekregen hebt!

Dat was juist de reden dat ik aan jou om extra materiaal vroeg, aangezien het boek te kort schoot :)

Vraag 1:

Als het commando gegeven wordt zonder dat de aanvalsploeg (1 en 2) moeten meeverkennen dan doen zijn dat. Gaan ze op verkenning dan is het de taan van 3 en 4. In de praktijk doet de PB dat, maar dat is een heel ander verhaal.

Ok, dus in geval van 'hoge druk gereedmaken' dan doen 1 en 2 het, en als ze mee moeten op verkenning zegt hij dat altijd?

Vraag 2:

De tekening klopt niet... Het uiteindelijke doel is dat de bediener op de vaste plaats zit. Dus, nummer 3 aan de straal. Duidelijk? In de praktijk loopt het anders, maar het estafette systeem is niet anders dan bij de jeugdbrandweer. Je theorie klopt dus... ongeveer  :D
Duidelijk? Houd je aan hetgeen er in het boek staat. Daar wordt je op geexamineerd en niet op wat je denkt dat goed is... En eventueel vraag je het tot in de treure na bij de instructeurs op de cursus.  ;D

Heel veel succes, en ehh, ik mail nu niet meer he.

Het is duidelijk mevrouw..  ::)


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #32 Gepost op: 22 februari 2008, 14:15:05
Vooruit dan maar weer... 8) In antwoord opje vraag. Als 1 en 2 de opdracht krijgen van een buitenom verkenning dan zegt de bevelvoerder het duidelijk. En dan zijn ze niet meer in de buurt van de TAS. Dus dan kunnen 3 en 4 aan de slag. Die leggen eerst de straal klaar en daarna gaan ze de waterwinning opbouwen...

Shit, antwoord ik toch weer  ???
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2008, 14:28:18
Vooruit dan maar weer... 8) In antwoord opje vraag. Als 1 en 2 de opdracht krijgen van een buitenom verkenning dan zegt de bevelvoerder het duidelijk. En dan zijn ze niet meer in de buurt van de TAS. Dus dan kunnen 3 en 4 aan de slag. Die leggen eerst de straal klaar en daarna gaan ze de waterwinning opbouwen...

Shit, antwoord ik toch weer  ???

Haha je moet de puppies toch een beetje helpen he :P Je hebt een goed hart hoor! :P

Kijken of je het kan weerstaan:
Khad ook nog een vraag over de vulslangen :P Worden er altijd (hoge druk én lage druk) 2 vulslangen op het opzetstuk en verzamelstuk aangesloten?

hihi  ::)


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #34 Gepost op: 22 februari 2008, 14:37:01
>:( Ik stuur we; een PM, anders wordt dit zo'n 2 gesprek en gaat de mod zeuren (groot gelijk)  >:D
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 22 februari 2008, 14:40:34
Haha :P

Pm is onderweg
Een forum is er niet om wijzer van PM's te worden maar om kennis te delen...  ;)

Hij wordt boos als je juist een PM stuurt :P


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #36 Gepost op: 22 februari 2008, 14:41:20
ik ben ook benieuwd naar het antwoord eerlijk gezegd ;)


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #37 Gepost op: 22 februari 2008, 14:41:50
Dan zet je het antwoord maar online!  :P
It's me!


ACKevin

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 22 februari 2008, 14:45:15
Poe poe ik krijg het nog druk :D

Citaat
Vulslangen. De praktijkregel is als volgt:

bij 20 meter tot 30 meter 2 vulslangen.

Verder weg dan 1 vulslang.

Het is veiliger om 2 toevoerleidingen te leggen. Maar, is de afstand te lang dan kost het teveel tijd om dit op te bouwen en gaat de toevoer van water voor de veiligheid. Dichterbij zal de pompbediener in de praktij ook even een slangetje rollen. Hij mag niet verder dan 20 meter (1 slanglengte) bij het voertuig vandaan.

Snappie?


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2008, 14:50:12
Ik ben geneigd om te roepen dat je dan maar een vak moet leren  >:D Maar het werk is, en dat zal je inmiddels wel duidelijk zijn, geen makkie! Had je verder nog vragen, of iemand die ook zit te lezen?  ;)
It's me!