Vragen voor opleiding brandwacht

Auteur Topic: Vragen voor opleiding brandwacht  (gelezen 51401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bevei

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #60 Gepost op: 8 april 2011, 00:45:45
Hallo Allemaal

Wat kost de opleiding brandwacht


Sven

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #61 Gepost op: 8 april 2011, 01:20:51
Hallo Allemaal

Wat kost de opleiding brandwacht
Geen idee maar in 2006 kostte het dit:

Citaat
Opleiding: Manschappen 1 (brandbestrijding) (100)

Cursusprijs  3.520,- per persoon (inclusief boeken en examenkosten).
1e termijn: 1.100,-. 2e termijn: 2.420,-

Bron: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=14259.0


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #62 Gepost op: 8 april 2011, 05:48:08
De cursus brandwacht wordt niet meer gegeven, alleen nog maar manschap A. Deze kost (in Zuid-Holland-Zuid) E9.920,- ex. BTW. Dat is de avond-opleiding van 67 dagdelen, seizoen 2010-2011.

Al met al dus geen geintje om even particulier neer te tellen... :)


Hans Blom

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
    • Koffieblom
Reactie #63 Gepost op: 12 juni 2012, 15:38:55
Wie kan mij helpen aan nieuwe proef exames voor de opleiding hv
Heb nu voor de 2e exame gedaan en weer gezakt ik word hier een beetje flauw van .
Er zijn al een paar protesten ingedient tegen dit exame maar dat helpt niks


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2012, 16:42:19
Wie kan mij helpen aan nieuwe proef exames voor de opleiding hv
Heb nu voor de 2e exame gedaan en weer gezakt ik word hier een beetje flauw van .
Er zijn al een paar protesten ingedient tegen dit exame maar dat helpt niks
Waar ben je voor gezakt dan?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #65 Gepost op: 13 juni 2012, 16:43:31
Wie kan mij helpen aan nieuwe proef exames voor de opleiding hv
Heb nu voor de 2e exame gedaan en weer gezakt ik word hier een beetje flauw van .
Er zijn al een paar protesten ingedient tegen dit exame maar dat helpt niks

Eén tip: leer ontzettend goed, bespreek de vragen na met je instructeurs en vooral: lees de vraag goed! Zo heb ik een vraag gehad over het uit het water halen van een schaap. Eén van de opties was om een touw om de romp te binden - in het boek staat die optie ook, maar dan staat erbij dat je vervolgens met mankracht het schaap uit het water moet trekken. De hierboven beschreven optie was dus ook niet juist; hoe lullig het ook lijkt (en misschien wel is).

Tijdens de leergang van dit jaar (in de VRU) is meer dan 80% de eerste keer gezakt voor het THV-examen. Na de tweede keer lag het slagingspercentage een stuk hoger, omdat de kans groot is dat je veel dezelfde of vergelijkbare vragen krijgt en bekend bent met de vraagstelling. Nogmaals: bespreek de vragen na met je instructeur, lees ontzettend goed en dan gaat het gewoon lukken. Succes!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #66 Gepost op: 13 juni 2012, 16:50:45
Tijdens de leergang van dit jaar (in de VRU) is meer dan 80% de eerste keer gezakt voor het THV-examen. !
Waar ligt dit aan?Ligt dit aan de stof, of ligt dit aan de persoon die het examen moet afleggen? Of een combinatie van beide factoren.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #67 Gepost op: 13 juni 2012, 16:54:36
Waar ligt dit aan?Ligt dit aan de stof, of ligt dit aan de persoon die het examen moet afleggen? Of een combinatie van beide factoren.

Het zal vast een stukje mentaliteit zijn maar als ik de verhalen hoor is het ook echt vraagstelling. Ook binnen ons korps voorbeelden. 3x examen gedaan; een 3, 4 en een 10... tja dan wordt het ook wel bijzonder.

de vraagstelling is ook echt bijzonder en antwoorden meestal met focus eigen veiligheid.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #68 Gepost op: 13 juni 2012, 16:58:19
de vraagstelling is ook echt bijzonder en antwoorden meestal met focus eigen veiligheid.
Kortom, de vragen beantwoorden en als het even kan van het zwaarste uit gaan qua veiligheid?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #69 Gepost op: 15 juni 2012, 13:36:27
Waar ligt dit aan?Ligt dit aan de stof, of ligt dit aan de persoon die het examen moet afleggen? Of een combinatie van beide factoren.

Een combinatie van "bijzondere vraagstelling" en veel en gecompliceerde theorie. Veel aspirant-brandweerlieden blijven gewoon praktijkmensen en kiezen bij een vraag de optie die ze in de praktijk toe zouden passen en dat strookt in sommige gevallen simpelweg niet met de theorie.

Maar goed, uiteindelijk heeft bij de VRU iedereen de theorie gehaald. Of het nou na de eerste, tweede, derde of vierde keer was...... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding