Add Medical?

Auteur Topic: Add Medical?  (gelezen 22993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Gepost op: 23 november 2007, 10:28:58
Ik zag gisteren een autootje van Add Medical rijden. Ik heb even op hun website gekeken omdat ik natuurlijk erg nieuwsgierig was. Ik vroeg me af hoe vaak zij met OGS de weg op gaan en wat ze dan precies vervoeren. Er zijn namelijk meer orgaantransport bedrijven. En onder welke vlag rijden zij met OGS? Ik gok onder de CPA, maar ze doen hun rij-opleiding bij de politie, dus misschien daar?
Misschien kan iemand mijn nieuwsgierigheid bevredigen.




Michelle1983

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2007, 10:47:27
Als het gaat om orgaantransport, dan is de basis voor het gebruik van OGS direct te vinden in de Regeling optische en geluidssignalen:

Citaat
Artikel 1
1. Als hulpverleningsdiensten worden aangewezen die diensten die, voorzover de aan hen opgedragen taak hierin voorziet, voor het vervullen van een dringende taak worden ingezet
a. in geval van hulpverlening bij rampen, ernstige ongevallen en bijzondere gebeurtenissen of
b. ter bestrijding of ter voorkoming van (dreigende) ongevallen en rampen.
2. De in het eerste lid bedoelde diensten zijn de volgende:
(...)
o. het door de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangewezen orgaancentrum, bedoeld in artikel 24 van de Wet op de orgaandonatie, ten behoeve van het spoedeisende vervoer van transplantatieorganen en het spoedeisende vervoer van transplantatieteams, voor zover gebruik wordt gemaakt van daartoe uitgeruste en duidelijk herkenbare voertuigen die tenminste aan beide zijden zijn voorzien van het in bijlage 1 vastgestelde symbool.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #2 Gepost op: 23 november 2007, 10:53:02
Tot zover was het me duidelijk. Ik vraag me af waar de rit wordt aangemeld/geregistreerd. M.a.w. krijgen ze een ritnummer van de CPA of elders?


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2007, 22:45:39
Nu we het toch over Add Medical hebben, waar zit hun hoofdvestiging? Ik zou graag wat voertuigen van Add Medical op de plaat willen zetten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 27 november 2007, 00:04:34
Ik ben nu al een paar keer rond een uur of vijf in de middag op de A4 richting Den Haag ter hoogte van de Schiphol Tunnel diverse voertuigen van hun tegengekomen,

Een Blauwe Mercedes Vito.
Een witte Citroën C2

En de zogenaamde Medilance (Voyager), Hoeveel voertuigen hebben ze wel niet?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 november 2007, 00:36:15
Nu we het toch over Add Medical hebben, waar zit hun hoofdvestiging? Ik zou graag wat voertuigen van Add Medical op de plaat willen zetten.

Kom, kom, toon zelf eens wat meer initiatief ;)

www.addmedical.nl en dan zie ik:

Add-Medical Europe BV
H.J.E. Wenckebachweg 6
1096 AN Amsterdam
The Netherlands

Postbus 73
1110 AB Diemen

T+31-(0) 20-560 1060 (10 lijnen)
F+31-(0 )20-368 1855
info@addmedical.nl


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #6 Gepost op: 27 november 2007, 21:43:19
Tot zover was het me duidelijk. Ik vraag me af waar de rit wordt aangemeld/geregistreerd. M.a.w. krijgen ze een ritnummer van de CPA of elders?
Orgaan transport voor Eurotransplant wordt de rit aangemeld/afgemeld bij de KLPD Driebergen.


avdkooij

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2009, 18:06:26


zag deze staan en ik verbaas me dat BZK niet ingrijpt dat dit vrijwel 1-op-1 bzk striping is... die is toch beschermd tegen kopieren?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2009, 20:46:45
zag deze staan en ik verbaas me dat BZK niet ingrijpt dat dit vrijwel 1-op-1 bzk striping is... die is toch beschermd tegen kopieren?

Ik heb me laten vertellen dat de striping van Add-medical in samenspraak met BZK is bedacht. Mede omdat Add-medical ook spoedritten doet (vervoer van organen).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2009, 03:04:19
Ik heb me laten vertellen dat de striping van Add-medical in samenspraak met BZK is bedacht. Mede omdat Add-medical ook spoedritten doet (vervoer van organen).

Klopt, Add Medical bestaat overigens niet meer ;) Voertuigen zijn overgenomen door Sanquin én er is een nieuwe frma ... Waar ik de naam even van kwijt ben  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !