Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 53125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2007, 14:18:31
Misschien iets te maken met de scholierenacties in heel Nederland vandaag?

Ja, ik las in de reacties op sleutelstad.nl de volgende reactie:

Dankjewel ik was er net bij .. ben net naar huis gegaan want sommige gingen op auto's staan en eieren gooien en vuurwerk afsteken, en ik vindt dat een beetje teveel
Alex (23-11-2007 13:37:28)


ik ben nog nergens een persbericht tegen gekomen met wat er precies aan de hand was. Ik heb altijd de "pech' dat ik bij grip inzetten een dagje vrij ben van werk.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2007, 14:30:01

www.sleutelstad.nl

Ook de reacties zijn veelzeggend.  :-\


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2007, 14:36:42
Politie maakt einde aan scholierenactie

De politie heeft vrijdagmorgen in Enschede een einde gemaakt aan een spontane scholierenactie.Leerlingen van het Bonhoeffer College protesteerden op de stoep van het Stedelijk Lyceum locatie Wooldrikspark tegen de 1040 uren norm.
Volgens de locatiedirecteur van het Stedelijk was er sprake van hinderlijk gedrag. Er werd geschreeuwd en tegen de ramen getikt. Na een half uur werden de 250 demonstrerende leerlingen door de politie teruggestuurd naar hun eigen school. De bedoeling van de actie was om scholieren van het Stedelijk Lyceum over te halen mee te doen aan de staking. Scholieren verzetten zich tegen de verplichte 1040 uren norm. Deze uren zijn volgens de scholieren overbodig en niet goed ingevuld.

Ook in Oldenzaal wordt gedemonstreerd, tijdens de tocht naar het gemeentehuis werd er ondermeer met eieren gegooid.

www.twentenieuws.nl


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2007, 14:51:22
Leger inzetten tegen scholieren. NU
Landgenoten! Nederland wordt thansch geteisterd door relscholieren. Er MOET hard ingegrepen worden. Potjandorie, Balkenende. DOE er wat aan. Laat ze er niet langs komen. Bel het leger. Laat tanks oprukken, zet helicopters in. Het waterkanon en de lat over dat luie scholierentuig met hun opstandige praatjes. Beetje gaan zeuren dat ze les krijgen op school. Naar het lokaal meppen die gasten, in de bankjes ermee, BEK houden en strafregels schrijven. Mobieltjes afpakken. MSN verbieden, de leiders van het LAKS achter slot en grendel zetten en martelen. Het gaat namelijk overal mis in Nederland. Rellen en vernielingen gemeld in Amsterdam, Terneuzen, Middelburg. Politie wordt met eieren en vuurwerk bekogeld in Purmerend, Boel kort en klein geslagen in Roosendaal. Ook de Friezen houden huis in Harlingen. Trek alle verloven in. Mobiliseren NU!
Bron: geenstijl.nl

Kan ik dan wel weer om lachen  ;D


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #14 Gepost op: 23 november 2007, 14:56:38
misschien moeten ze eens bellen met politie van pijnacker, die zijn echt goed met knuppels namelijk ;D
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


SwimmY

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 november 2007, 15:08:48
Sorry hoor, maar ik heb dat filmpje gezien van het optreden van de politie in Middelburg... nou ik ben super blij dat ik daar niet op school zit! Die mensen hebben morgen wel een paar blauwe plekken zeg! Dat kan toch niet! Kom op, de politie moet toch met woorden alleen al tegen die 'onbeschofte pubers' op kunnen!? Zij zijn, ouder, wijzer ( soms), groter enzoo... ik bedoel, je gaat toch niet zomaar tegen iemand in slaan!? Alleen omdat ie in de weg loopt!  >:( Ik heb iemand gesproken die erbij was, en die vond het niet allemaal zo prettig! Volgens mij zit ik op de enigste school in Zeeland die niet heeft gestaakt!! haha  :P


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #16 Gepost op: 23 november 2007, 15:12:58
gaat het niet en beetje te ver alleee staken okj maar ga er geen rellen van maken hier in het zuiden hebben ze vandaag ook gestaakt  >:D  >:D
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Michelle1983

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2007, 15:15:38
Sorry hoor, maar ik heb dat filmpje gezien van het optreden van de politie in Middelburg... nou ik ben super blij dat ik daar niet op school zit! Die mensen hebben morgen wel een paar blauwe plekken zeg! Dat kan toch niet! Kom op, de politie moet toch met woorden alleen al tegen die 'onbeschofte pubers' op kunnen!? Zij zijn, ouder, wijzer ( soms), groter enzoo... ik bedoel, je gaat toch niet zomaar tegen iemand in slaan!? Alleen omdat ie in de weg loopt!  >:( Ik heb iemand gesproken die erbij was, en die vond het niet allemaal zo prettig! Volgens mij zit ik op de enigste school in Zeeland die niet heeft gestaakt!! haha  :P

Ach ja, volgens mij is er niet zo veel mis met het politieoptreden - de wapenstokken worden gebruikt en die komen hard aan, maar men had ook gewoon kunnen luisteren naar de politie. Dan was het nooit zover gekomen. Actie = Reactie.


Karim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2007, 15:16:13
Op sommige plekken gaat dat gepaard met onrust, het gooien van eieren en vuurwerk.

Citaat
De drie 15-jarige jongens zouden een bus hebben vernield.

Citaat
Scholieren van het Norbertuscollege hebben in het Stadskantoor stoelen omver gegooid en alle voorlichtingsfolders door de hal gegooid.


Citaat
gooiden actievoerders met grote schaakstukken naar trams en winkels. De schaakstukken zijn afkomstig van het grote schaakbord in het trottoir op het Max Euweplein

Citaat
want sommige gingen op auto's staan en eieren gooien en vuurwerk afsteken,

 >:(

Er werden veel arrestaties verricht en de politie sloeg in het rond met knuppels.

De politie heeft volgens de leerlingen grof geweld gebruikt tegen de scholieren.


Dat ze er maar flink op los slaan!  Asociaal tuig, dat heeft toch niks meer met staken te maken allemaal...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 23 november 2007, 15:17:40
Sorry hoor, maar ik heb dat filmpje gezien van het optreden van de politie in Middelburg... nou ik ben super blij dat ik daar niet op school zit! Die mensen hebben morgen wel een paar blauwe plekken zeg! Dat kan toch niet! Kom op, de politie moet toch met woorden alleen al tegen die 'onbeschofte pubers' op kunnen!? Zij zijn, ouder, wijzer ( soms), groter enzoo... ik bedoel, je gaat toch niet zomaar tegen iemand in slaan!? Alleen omdat ie in de weg loopt!  >:( Ik heb iemand gesproken die erbij was, en die vond het niet allemaal zo prettig! Volgens mij zit ik op de enigste school in Zeeland die niet heeft gestaakt!! haha  :P

Die gast die ze op het filmpje aangehouden hebben vroeg er ook om... Als de politie zegt dat je weg moet wezen dan moet je dat ook doen... Niet daarna nog ff in discussie gaat met de agent... :-X Misschien wat extra lessen (1040 + 1 uur) 'luisteren naar de politie'....  :P