Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 53121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

francois

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
    • Regionaal Beeld Nieuws Netwerk
Reactie #20 Gepost op: 23 november 2007, 15:18:48
bij ons op school is er niet gestaakt maar op het zeldenrust waarschijnlijk wel
mvg   Francois


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #21 Gepost op: 23 november 2007, 15:19:09
Ach ja, volgens mij is er niet zo veel mis met het politieoptreden - de wapenstokken worden gebruikt en die komen hard aan, maar men had ook gewoon kunnen luisteren naar de politie. Dan was het nooit zover gekomen. Actie = Reactie.

Precies politie begint nooit gelijk met slaan.
Het is je eigen keus om te demonstreren en je weet als het uit de hand gaat lopen dat dit er van kan komen.


SwimmY

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 23 november 2007, 15:22:07
Die gast die ze op het filmpje aangehouden hebben vroeg er ook om... Als de politie zegt dat je weg moet wezen dan moet je dat ook doen... Niet daarna nog ff in discussie gaat met de agent... :-X Misschien wat extra lessen (1040 + 1 uur) 'luisteren naar de politie'....  :P

Ik ben het nu wel met je eens dat je moet luisteren enzoo.. maar die 1040 uur zijn gewoon niet haalbaar! Ik heb uitgerekend dat ik 966,66 uur per jaar heb, maar dan moet er dus ook echt werkelijk geeneen les uitvallen of een dag vrij zijn!!
En daarom vind ik wel dat 'wij' actie mogen voeren. En die rellen, jah dat is wel te ver gegaan natuurlijk, maar de politie had niet zo op moeten treden al vinden jullie allemaal van wel! Die jongen vroeg er inderdaad om, hij had ook gewoon aangehouden kunnen worden, en de rest had daar geen klappen voor hoeven krijgen.. ;)
Mar dat ze hadden moeten luisteren, daar heb je gelijk in  ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 23 november 2007, 15:28:06
25 ATV dagen + 180 uur verlof = 380 uur vrij

52 weken werken = 2080 uur

2080 - 380 = 1700 uur


Ik zou zo tekenen voor een 1040 uren werk jaar...  ;D ;D


steetje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #24 Gepost op: 23 november 2007, 15:29:21
ik ben zelf ook in middelburg geweest...
nou er werden dingen vernielt, dat kan natuurlijk niet...
maar er waren klasgenootjes van mij daar langs gefietst om naar huis te gaan en zijn ook flink gemept, zelf heb ik ook geen 1 keer van de politie gehoort dat we weg moesten maar toen ze opeens op ons afkwamen zijn we toch maar snel weggelopen
ik vond het optreden van de politie wel erg ver gaan hoor!!

kijk voor meer info op www.hvzeeland.nl


SwimmY

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 23 november 2007, 15:30:57
25 ATV dagen + 180 uur verlof = 380 uur vrij

52 weken werken = 2080 uur

2080 - 380 = 1700 uur


Ik zou zo tekenen voor een 1040 uren werk jaar...  ;D ;D

Maar toen jij op school zat hoefde jij ook geen 1040 uur naar school  ;) :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 23 november 2007, 15:35:41
Nou.... gemiddeld 6/7 lesuren (50 minuten) per dag over 40 weken... dan kom je volgens mij toch wel in de buurt uit...  ::) ::) En daarbij aangetekend dat er maar zelden uren uitvielen!


Michelle1983

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 23 november 2007, 15:49:59
Even tellen: 1040 uur per jaar
Minimum aantal schooldagen per jaar: 200 (max. 60 vrije schooldagen per jaar, 250 werkdagen in een jaar).
Per schooldag: 5 uur en 12 minuten

Gemiddeld iets meer dan 6 lesuren van 50 minuten per dag. Da's niet zo heel erg bijzonder volgens mij. Kan me er dus ook niet erg druk over maken.


Ruub

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 23 november 2007, 15:51:06
Dit bericht heb ik op verschillende andere fora ook al gepost, maar ik zet het nu ook maar hier  

Hallo allemaal,

Ook bij mij op school (CSW Elzenlaan), in Middelburg is gestaakt. We zijn met zo'n 1000 man van onze locatie naar de VMBO locatie (Churchillaan) gelopen en hebben ook de leerlingen daar bij onze actie betrokken.
Nadat zich nog ongeveer 1000 man van deze locatie zich bij ons aangesloten hebben, zijn we doorgelopen naar het Nehallenia (andere school in M'burg). Ook hier bij het Nehallenia hebben best een aantal leerlingen zich bij ons aangesloten.

Helaas ging het volledig fout daar, omdat verschillende leerlingen met eieren gingen gooien en vechtpartijen gingen uitlokken. Helaas vond de politie het blijkbaar nodig om met grof geweld in te grijpen, er werd met stokken geslagen op onschuldige leerlingen, honden werden op leerlingen losgelaten. Er zijn verschillende mensen opgepakt, sommigen terecht, velen echter onterecht of omdat zij zich niet voldoende konden legitimeren. Er zijn ook verschillende 'mishandelde' mensen ziek naar huis gegaan.

Wij vinden het jammer dat het zo fout gelopen is, want we hadden graag normale, gematige en geweldloze protestacties gehad.

Ruub

Voor meer informatie, kijk hier: http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=6659


SwimmY

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 23 november 2007, 15:57:19
Even tellen: 1040 uur per jaar
Minimum aantal schooldagen per jaar: 200 (max. 60 vrije schooldagen per jaar, 250 werkdagen in een jaar).
Per schooldag: 5 uur en 12 minuten

Gemiddeld iets meer dan 6 lesuren van 50 minuten per dag. Da's niet zo heel erg bijzonder volgens mij. Kan me er dus ook niet erg druk over maken.

Als ik mijn 6 tussenuren per week ook nog eens meetel kom ik ook aan 1160 uur per jaar, maar ik weet niet of die meetellen?  >:D

Ruub, jammer dat jullie niet ff langs  Scheldemond in Vlissingen zijn gekomen haha! Ze stonden wel te filmen bij ons voor vermoedelijk die acties, maar die bleven dus uit!  :D