Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 52907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 23 november 2007, 16:04:46
Dat ligt eraan hoe de school het regelt qua uren, tussenuren kunnen ook schooluren zijn afhankelijk van de daarbij geldende verplichtingen.

Maar als men zich nu al druk maakt over een paar schooluren, hoe wordt het dan als ze 40 echte uren per week moeten werken ... :-X


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #31 Gepost op: 23 november 2007, 16:06:33
vroeger was er bijna zelf geen lesuitval en iemand die rond de 30jaar oud is weet wel hoeveel uren gemiddeld op school moeten zitten maar ze sommingen lopen effe te hard van stapel rellen,politie,en zeker als je er andere scholen gaat bij betrekken kan je verwachten dat ze gaan uitdagen want er zit altijd wel en krapuuul(tuig) in en daar voor moeten eigelijk de scholen voorzorgmaatregele nemen om dat te verkomen ;)


mvg jeroenduitske >:D
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #32 Gepost op: 23 november 2007, 16:26:36
Scholier mishandelt cameraman

AMSTERDAM - Een cameraman van SBS6 is vrijdag door een scholier mishandeld tijdens de protestacties in Amsterdam. De cameraman heeft vrijdag bij de politie aangifte gedaan van de mishandeling, zo liet hij weten.
 Het slachtoffer was aan het filmen in de Pieter de Hoochstraat toen hij een harde klap op zijn hoofd kreeg. Hij hield er onder andere een scheur in zijn oor aan over. De dader is volgens hem door een fotograaf vastgelegd. De foto is aan de politie overhandigd.

AD.nl
 :o
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 23 november 2007, 16:43:03
Ik was er ook bij, en ook ik heb gestaakt.

Ik zelf zit op het Sint Nicolaas lyceum. Wij zijn begonnen met niet naar de lessen te gaan. Daarna zijn er zo'n 800 leerlingen de straat op gegaan en hebben de weg geblokkeerd. We zijn richting het Hervormd Lyceum Zuid gelopen en daar hebben weer tientallen leerlingen zich aangesloten. Zo zijn we naar het Gerrit van der Veen, Ignatius, Lusac en het Montessori Lyceum doorgegaan. Ik wil even duidelijk maken dat die rellen niet het plan was van onze school. Toch hebben ook leerlingen van onze school zich misdragen. Ik zelf heb ook niets vernield, het enige wat ik heb gedaan is filmen, filmen, fotograferen en filmen.

De cameraman van SBS6 was trouwens niet de enige die in elkaar geslagen werd. Een cameraman van AT5 werd ook aangevallen waar ik naast stond. We hebben de desbetreffende personen uit elkaar gehaald en zijn richting museumplein gegaan. De politie werkte over het algemeen goed mee, en wij dus ook met hen en gaven door waar we heen gingen.

Er is geteld door een professionele teller, die ook bij concerten en dergelijke teld, en die heeft rond 3500 man geteld bij het Leidseplein! Wat mij betreft geslaagd!

Over de schaakstukken van het Max Eeuweplein weet ik helemaal niets, heb ook niets gemerkt of gehoord.

Ik heb een samenvattingsfilm gemaakt van 18 minuten en die ben ik nu aan het uploaden. Je kan goed zien dat het niet alleen maar rellen waren, maar ook gewoon demonstraties met kreten. De film kan je straks online verwachten.

Via via heb ik begrepen dat er maandag weer wordt gestaakt, maar nu met steun van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren(LAKS), ik zal weer van de partij zijn, maar zonder rellen, aangezien ik het eens ben met de protesten. Scholen maakten te weinig uren en nu worden en zogenoemde spookuren gemaakt. Ik moet bijvoorbeeld ineens me huiswerk op school maken en krijgen we opvang als het laatste uur uitvalt!

Sam Hendrix(deed niet mee aan de rellen, wel aan het staken!)


Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #34 Gepost op: 23 november 2007, 16:57:43
Gezamenlijk bericht van Politie Hollands Midden en de gemeente Leiden:

Aanhoudingen na demonstratie scholieren

De politie heeft vrijdagmiddag 23 november zeven aanhoudingen verricht tijdens een demonstratie van scholieren. Rond 11.15 uur verzamelden ongeveer 600 leerlingen van drie scholen zich in de omgeving van de Kagerstraat. De groep trok naar het Stadhuisplein en daarna door het centrum van Leiden. De politie heeft met diverse eenheden, waaronder ook motorrijders, politiebikers en een helikopter toegezien op een ordelijk verloop. De groep leerlingen splitste zich in kleinere groepen. Enkelen bleven in het centrum, terwijl een groep van ongeveer honderd leerlingen wegtrok richting scholen aan de Boerhaavelaan, Lammenschansweg en de Kanaalweg om leerlingen te bewegen mee te demonstreren. De zeven personen werden op diverse locaties aangehouden vanwege vandalisme, vernieling, opruiing en belediging.


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #35 Gepost op: 23 november 2007, 17:28:29
Hier in Zwijndrecht is 't volgens mij wel rustig gebleven.
Iedergeval op de Develsingel gingen de lessen gewoon door en waren er maar een paar personen die de lessen niet in gingen.
Ik ben het opzich wel eens met die protestacties, maar ik maak me er toch niet druk om. Ben volgend jaar toch van school af, dus 't zal me allemaal een worst wezen. Maar die 1040 uur haal je dus echt niet een jaar hoor, zeker hier niet.
Ik zal me rooster even laten zien van de afgelopen 2 weken:

Week 46:
Maandag: 6       -1
Dinsdag:  5       -1
Woensdag: 5    -1
Donderdag: 7  
Vrijdag: 8         -3
totaal:  31      25 uur

Week 47:
Maandag: 6      -2
Dinsdag: 5       -1
Woensdag: 6   -1
Donderdag: 7
Vrijdag: 8        -3
totaal:  31     24 uur

En dat komt echt wekelijks voor dat er veel lessen uitvallen. Alleen de 1e klassen worden hier nog in een lokaal gezet met een docent en dan mogen ze huiswerk maken. De andere klassen hebben dan tussenuren. En daar word je soms erg ziek van >:(.
Weer of geen weer... altijd brandweer


ambu-vpk in opleiding!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #36 Gepost op: 23 november 2007, 17:53:27
Ook mijn school heeft meegedaan aan de stakingen, en ik dus ook. 'Wij' hebben niets vernield, we hebben alleen geweigerd nog les te volgen. Pers was ook ingelicht, is ook ter plaatse geweest.
Er is ook een site opgericht www.stop1040.nl, waar je kan lezen waarom zoveel scholen tegen de 1040 uur zijn. Ikzelf vind het gewoon nutteloos om op school te moeten zitten terwijl je niks kan doen. Laat me dan les krijgen, dan vind ik het geen probleem. Nu kunnen zelfs dingen als een kerstviering niet doorgaan, omdat we aan die 1040 moeten komen, wat we toch niet halen -_-


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #37 Gepost op: 23 november 2007, 18:00:07
Sorry hoor, maar ik heb dat filmpje gezien van het optreden van de politie in Middelburg... nou ik ben super blij dat ik daar niet op school zit! Die mensen hebben morgen wel een paar blauwe plekken zeg! Dat kan toch niet! Kom op, de politie moet toch met woorden alleen al tegen die 'onbeschofte pubers' op kunnen!? Zij zijn, ouder, wijzer ( soms), groter enzoo... ik bedoel, je gaat toch niet zomaar tegen iemand in slaan!? Alleen omdat ie in de weg loopt!  >:( Ik heb iemand gesproken die erbij was, en die vond het niet allemaal zo prettig! Volgens mij zit ik op de enigste school in Zeeland die niet heeft gestaakt!! haha  :P

'Vernielingen en diefstal aanleiding actie'
 
MIDDELBURG - Het plegen van vernielingen en diefstal was voor de politie aanleiding om vrijdag hardhandig in te grijpen bij de scholierenstaking in Middelburg. Dat heeft woordvoerster Mirja Vis tegenover HVZeeland bevestigd.

De leerlingen zorgden voor een ordeverstoring door het blokkeren van straten en kruispunten. Toen er ook auto's vernield werden, er met eieren en vuurwerk werd gegooid en er blikjes leeg werden gegoten, besloot men om de wapenstokken te gebruiken, aldus Vis.

Van de zes aangehouden scholieren zitten er nog vier vast voor verhoor.

http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=6660

Ze hebben niet ''zomaar'' er op ingeslagen.. Denk dat het ''wie niet horen wilt moet maar voelen'' aardig op zijn plek past ;)..

Over het genoemde Zeldenrust Steelant College heb ik trouwens niks over gehoord.. Terwijl ik in de straat van die school woon.. ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #38 Gepost op: 23 november 2007, 18:00:54
Wees even blij dat je hier uberhaubt normaal naar school kan. Duizenden kinderen in de wereld voor wie deze luxe niet weggelegd is.  :-X En dan deze acties nog eens aangrijpen om wat rel te schoppen.  :-\


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #39 Gepost op: 23 november 2007, 18:13:59
Nu kunnen zelfs dingen als een kerstviering niet doorgaan, omdat we aan die 1040 moeten komen, wat we toch niet halen -_-
Mja das hier precies 't zelfde :S >:(
En zo doen ze hier meer dingen om aan de gestelde uren te komen. Normaal hadden we als de docenten studie dag hadden, een dag vrij dat is nu teruggeschroeft naar een halve dag. Sinterklaasviering is er niet meer. Diversen sportdagen zijn er ook niet meer. Ze zijn veel strenger geworden als je te laat in de les kwam, zelfs op het moment dat je binnenstapt en de bel gaat *dan ben je de sjaak*. Maja genoeg over school nu, want het is W-E-E-K-E-N-D!  ;D
Weer of geen weer... altijd brandweer