Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 53142 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #50 Gepost op: 23 november 2007, 20:34:49
Wat mij betreft mogen ze het ouderwetse onderwijs weer invoeren, Ja Meneer, Nee mevrouw, huiswerk niet af, de klas niet in en gewoon van 8 tot 5 op school .....

Vergeet het uniform niet ;)


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 23 november 2007, 20:43:56
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #52 Gepost op: 23 november 2007, 20:48:58
Telt de  taakstraf straks ook mee voor die 1040 uur?
CN NRK


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #53 Gepost op: 23 november 2007, 20:54:08
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH

Ehmmm, kruispunt blokkeren, vorderingen negeren, winkelwagens stelen, vernielingen aanrichten en jij praat alleen over demonstreren? Je hebt wel erg selectief gekeken naar het videofragment als ik dit zo lees.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #54 Gepost op: 23 november 2007, 20:57:27
Ik vraag me af waarvoor ze nou staken, omdat ze per week mischien 2 uur extra les zouden krijgen?
Ik als leerling zou daar niet zo'n probleem mee hebben.

Denk eerst eens na voordat je begint te demonstreren.
Je hebtn u ongeveer 960 lesuren, dat worden er 1040.

80 uur erbij dus op jaarbasis, ervan uitgaande dat je ongeveer 44 weken school hebt,

80 / 44 = 1.8 uur = 2 uur per week extra les...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #55 Gepost op: 23 november 2007, 20:58:41
Ik snap niet waarom iedereen (de scholieren) zo zit te janken om die paar uur meer les.... kom op hé!
wat is nou 4 dagen van 8u tot 17u? Hoe moet dat een paar jaar later op je werk? Ga je dan ook halve daagjes werken?

Kom op, jullie zijn ook zo stoer om met stenen te gooien wees dan ook zo stoer op school.

En net als Jeroen (andere >:D) al zegt, kijk eens hoe het jaaaren geleden was, daar is dit niks bij, dit is puur luxe  ;)

Dus niet zo zeiken, gewoon luisteren, klaar.

Had ik dat maar op de middelbare school hoor, 4 lange dagen in plaats van 5 dagen waarvan je dan een hele dag les had, dan een ochtend, dan een middag, dan een hele dag met 3 uur ertussen vrij.... kom op he, 4 lange dagen en nog eens een dag vrij!  ::) had ik dat maar gehad hoor  ;D

Dus niet zeuren, helpt toch niet hehehe  :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #56 Gepost op: 23 november 2007, 20:58:48
Ik vraag me af waarvoor ze nou staken, omdat ze per week mischien 2 uur extra les zouden krijgen?
Ik als leerling zou daar niet zo'n probleem mee hebben.

Denk eerst eens na voordat je begint te demonstreren.
Je hebtn u ongeveer 960 lesuren, dat worden er 1040.

80 uur erbij dus op jaarbasis, ervan uitgaande dat je ongeveer 44 weken school hebt,

80 / 44 = 1.8 uur = 2 uur per week extra les...
Dat krijg je ervan als je zo weinig op school zit. Ze hebben hun wiskunde nog niet eens goed onder de knie kunnen krijgen.  ;D


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #57 Gepost op: 23 november 2007, 21:10:51
Dat krijg je ervan als je zo weinig op school zit. Ze hebben hun wiskunde nog niet eens goed onder de knie kunnen krijgen.  ;D

Mijn economie leraar zegt altijd, eerst rekenen, dan pas denken.. :P


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #58 Gepost op: 23 november 2007, 21:19:21
Dan zit je duidelijk verkeerd makker. Voortaan geen voorbarige conclusies meer trekken. Denk zelfs dat ik meer schooluurtjes maak dan jou en je klasgenootjes. ::)

Ohjah, 'keel' ipv 'strot' komt wat vriendelijker over.



Over voorbarige conclusies gesproken... bovendien is de uitdrukking iets uit je strot krijgen en wie ben ik om de Nederlandse letterkunde aan te gaan passen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #59 Gepost op: 23 november 2007, 21:23:28

Iets wat ik een ernstige ontwikkeling vind, is dat je steeds vaker ziet, dat er bij een klein incident een steeds grotere groep komt, die een incident aangrijpen om de hele samenleving op zijn kop te zetten, of het nu een schietpartij is, waarbij iemand word neergelegd, of een scholierenstaking .....
Wat mij betreft mogen ze het ouderwetse onderwijs weer invoeren, Ja Meneer, Nee mevrouw, huiswerk niet af, de klas niet in en gewoon van 8 tot 5 op school .....

Waarom gaat iedereen nu het brave jongentje spelen? Verbeeld je eens in in de situatie van 15/16-jarigen... hartstikke begrijpelijk dat ze gaan protesteren als ze worden benadeeld. Ik heb ook nooit gezegd dat ik het gedrag wat ze vandaag hebben aanhielden niet afkeur. Zo bereik je natuurlijk nooit iets, hoewel... woensdag is er wel een spoeddebat en dat was immers het doel. Soms moet je dus blijkbaar gewoon even provoceren.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl