Ik was er ook bij, en ook ik heb gestaakt.
Ik zelf zit op het Sint Nicolaas lyceum. Wij zijn begonnen met niet naar de lessen te gaan. Daarna zijn er zo'n 800 leerlingen de straat op gegaan en hebben de weg geblokkeerd. We zijn richting het Hervormd Lyceum Zuid gelopen en daar hebben weer tientallen leerlingen zich aangesloten. Zo zijn we naar het Gerrit van der Veen, Ignatius, Lusac en het Montessori Lyceum doorgegaan. Ik wil even duidelijk maken dat die rellen niet het plan was van onze school. Toch hebben ook leerlingen van onze school zich misdragen. Ik zelf heb ook niets vernield, het enige wat ik heb gedaan is filmen, filmen, fotograferen en filmen.
De cameraman van SBS6 was trouwens niet de enige die in elkaar geslagen werd. Een cameraman van AT5 werd ook aangevallen waar ik naast stond. We hebben de desbetreffende personen uit elkaar gehaald en zijn richting museumplein gegaan. De politie werkte over het algemeen goed mee, en wij dus ook met hen en gaven door waar we heen gingen.
Er is geteld door een professionele teller, die ook bij concerten en dergelijke teld, en die heeft rond 3500 man geteld bij het Leidseplein! Wat mij betreft geslaagd!
Over de schaakstukken van het Max Eeuweplein weet ik helemaal niets, heb ook niets gemerkt of gehoord.
Ik heb een samenvattingsfilm gemaakt van 18 minuten en die ben ik nu aan het uploaden. Je kan goed zien dat het niet alleen maar rellen waren, maar ook gewoon demonstraties met kreten. De film kan je straks online verwachten.
Via via heb ik begrepen dat er maandag weer wordt gestaakt, maar nu met steun van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren(LAKS), ik zal weer van de partij zijn, maar zonder rellen, aangezien ik het eens ben met de protesten. Scholen maakten te weinig uren en nu worden en zogenoemde spookuren gemaakt. Ik moet bijvoorbeeld ineens me huiswerk op school maken en krijgen we opvang als het laatste uur uitvalt!
Sam Hendrix(deed niet mee aan de rellen, wel aan het staken!)