Problemen met CAO onderhandelingen

Auteur Topic: Problemen met CAO onderhandelingen  (gelezen 21969 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 16 december 2007, 14:24:25
Als de KNVB dat wilt, word het wel een uitdaging om met de gehele nederlandse ME wel eens bij een stadion te gaan staan  :P Ja de KNVB wil niet ....  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 16 december 2007, 14:37:32
http://www.telesport.nl/voetbal/2798512/_Gefrustreerde_vakbondsbaasjes__.html?p=18,2

za 15 dec 2007, 16:16
KNVB: Competitie mogelijk stilleggen
door onze Telesportredactie

HOENDERLOO -  De KNVB wil de competitie stil leggen als de politievakbonden ook het volgend weekeinde acties rond eredivisiewedstrijden houden. De voetbalbond heeft geluiden opgevangen dat de politiebonden nieuwe acties inderdaad overwegen. Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft al laten weten dat de voetbalbond zich niet voor het karretje laat spannen van de politiebonden.

Kesler: "Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om. ”

Kesler benadrukte daarbij dat de KNVB het stopzetten van de competitie lang kan en wil volhouden. „Als het moet drie, vier weken of nog langer. Dat is in Italië ook al eens gebeurd. Desnoods maken we de competitie niet af en kunnen we geen clubs voor Europees voetbal inschrijven. Dat moet dan maar, met dank aan de politiebonden.”
Ik zou bijna diepe medelijden krijgen met die Kesler...NOT.Hij vergeet eigenlijk iets heel belangrijks.Dat het van de zotte is dat het doorgaan van een voetbalwedstrijd afhankelijk is van het wel of niet inzetten van de politie.Waarom kan er bij een grote internationale schaatscompetitie in Heerenveen het wel zonder massale politieinzet.Het probleem ligt dan toch voor een groot gedeelte bij jezelf,niet bij de politie!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 16 december 2007, 14:39:37
Het leuke is dus, dat als je op zondag in negen van de tien voetbalsteden geen aangifte kan doen, omdat elke agent die er beschikbaar is ingezet is bij het voetbal en dan nog noemt meneer Kessler de politie verwende mannetjes, wel zo verwend, dat als zij er niet zijn, dat hij een probleem heeft  ::) ::) ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 16 december 2007, 14:40:50
Als de KNVB nu gewoon een goed registratie zou gaan invoeren voor toegang tot de stadions dan zouden de probleem supporters zo geïdentificeerd kunnen worden. Wedden dat binnen een aantal jaren de problemen over zijn en de belasting betaler minder zou hoeven te betalen voor de inzet van politie bij wedstrijden...  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 december 2007, 14:59:10

Kesler: "Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om. ”

Alleen al om dit soort misselijke uitspraken hoop ik dat de politie ook volgend weekend staakt en dat de wedstrijden dan niet door kunnen gaan. Wat een ontzettend misselijk mannetje is dit zeg, BAH!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2007, 15:20:08
Woont kesler toevallig in Aalten?  ;) ;D ;D

http://www.telesport.nl/voetbal/2803506/_KNVB_onder_vuur__.html?p=3,1

zo 16 dec 2007, 11:15  | 289 reacties
KNVB onder vuur
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM -  De politiebonden zijn woedend op KNVB-baas Henk Kesler. Die noemde de politie-acties zaterdag het werk van verwende agenten. Vanwege die acties moesten de voetbalkrakers Feyenoord - AZ en Ajax-PSV worden afgelast. Op een actievergadering met 350 agenten in Amsterdam eisten de agenten dat Kesler zijn excuses maakt. Ook De Raad van Hoofdcommissarissen neemt afstand van uitspraken van Kesler.

Volgens voorzitter Cees van der Roer van de Amsterdamse afdeling van de politievbond ACP ondersteunen alle politiemensen op de protestvergadering de acties. "Vooral tijdens voetbalwedstrijden is het volgens hen zwaar om aan het werk te zijn. Daarom is het een voor de hand liggende keuze om dan te staken.”

Hij liet verder weten dat de vakbonden een boze brief gaan sturen naar Kesler. Die adviseerde verantwoordelijk minister Ter Horst ook om "deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven”.

Volgens voorzitter Wiep van der Pal van de ACP vinden de agenten in Amsterdam dat Kesler makkelijk praten heeft met de tonnen die hij verdient. "Hij moet zelf eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen”, was een breed gedragen suggestie, aldus de vakbondsman.

Volgens de Raad van Hoofdcommissarissen raakte Kesler tijdens een persconferentie over het niet doorgaan van de twee eredivisieduels " iedere individuele politieman of vrouw in Nederland. En dat is niet acceptabel.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 16 december 2007, 15:52:40
Volgens mij zijn aflastingen van voetbal wedstrijden erg publieksvriendelijke acties omdat dan capaciteit vrij komt voor andere zaken die blijven liggen...  ;)

http://www.telesport.nl/voetbal/2805211/_Kesler_weigert_excuses__.html?p=2,1

zo 16 dec 2007, 15:30  | 0 reacties
Kesler: Geen excuses
ZEIST -  Henk Kesler staat nog steeds achter de uitspraken die hij zaterdag over de politiebonden deed. De directeur van de KNVB liet zondag weten dat hij niet in gaat op de eis van de politiebond ACP en de Raad van Hoofdcommissarissen. Zij willen dat Kesler zijn excuses maakt.

Kesler noemde de politieacties dit weekeinde „het werk van vervelende kereltjes.” Hij zei letterlijk: „ach minister Ter Horst, doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes.”

Kesler verweet de politiebonden dat de topduels Ajax - PSV en Feyenoord - AZ geen doorgang konden vinden.

„Ik heb geen zin om weer uitgebreid te reageren”, reageerde Kesler zondag. „Maar het lijkt mij niet dat ik nu mijn excuses ga maken. Hier laat ik het bij.”


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 16 december 2007, 16:05:55
„Ik heb geen zin om weer uitgebreid te reageren”, reageerde Kesler zondag. „Maar het lijkt mij niet dat ik nu mijn excuses ga maken. Hier laat ik het bij.”

Nee de omhoog gevallen "BOBO" weet het wel te vertellen, maar durft er dan verder geen antwoord op te geven. Wat een naar pedant verwend ventje zeg :o


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 16 december 2007, 16:14:34
Nee de omhoog gevallen "BOBO" weet het wel te vertellen, maar durft er dan verder geen antwoord op te geven. Wat een naar pedant verwend ventje zeg :o
Tjaahaa,maar in het voetbal gaat een hoop geld om.En ik denk dat meneertje Kesler ook een leuke duit krijgt.Alleen de mensen die voor de veiligheid van voetballers en supporters moeten zorgen,die moeten het maar doen met een schijnloontje.En daar hoor je hem niet over,nee hij schopt liever flink van zich af. :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 16 december 2007, 19:14:19
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=904365/sc=8b18e9

Minister neemt afstand van uitlatingen Kesler
Gepubliceerd op zondag 16 december 2007

DEN HAAG (ANP) - Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) neemt expliciet afstand van de uitspraken van KNVB-directeur Henk Kesler, die hij deed over de politieacties van dit weekeinde. Dat heeft haar woordvoerder zondag laten weten.

De baas van de voetbalbond zei letterlijk: ,,Ach minister Ter Horst, doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes.'' Politiemensen in Rotterdam en Amsterdam hielden zaterdag en zondag actieoverleg met de politiebonden ACP en ANPV. Door die besprekingen konden ze niet bij twee topwedstrijden in de eredivisie aanwezig zijn. Gevolg was dat de duels werden afgelast, omdat de veiligheid rondom de wedstrijden niet kon worden gegarandeerd.

Het ging om Feyenoord-AZ en Ajax-PSV. ,,Het gaat niet aan om de politie zo neer te zetten'', vindt Ter Horst, verwijzend naar de uitspraken van Kesler. De politie verdient volgens haar waardering. Die waardering spreekt in de ogen van de bewindsvrouw wel dagelijk uit het cao-bod dat aan de politie is gedaan, ook al vinden de politiebonden dat niet.