GRIP 4 Apache helicopter vliegt tegen hoogspanningskabel - Tiel 12-12-2007

Auteur Topic: GRIP 4 Apache helicopter vliegt tegen hoogspanningskabel - Tiel 12-12-2007  (gelezen 66229 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Volgens ''Lange Willem'' op www.scannerforum.nl

Scheepvaart gestremt op de waal van varik t/m zaltbommel. verkeerspost is deel verbindingen kwijt. zouden hoogspanningskabels en een mast in de waal liggen.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Michelle1983

  • Gast
Ten noordoosten van Tilburg kwam net een Apache over, in de richting van Gilze-Rijen als ik me niet vergis. Dat zal dan de tweede zijn (avondoefeningen zijn vrijwel altijd in koppels, is mijn ervaring).


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Bart S

  • Gast
Helikopter vliegt tegen hoogspanningskabel
Uitgegeven op woensdag 12 december 2007 om 19:59:09
   print in printvriendelijk formaat    email dit bericht aan een vriend

(Novum) - Een helikopter in Tiel is woensdagavond tegen een hoogspanningskabel aangevlogen. Daardoor ging de kabel kapot en kwam een deel ervan in de Waal terecht. Dat meldt de politie.

De politie kan nog niet zeggen waardoor de helikopter rond 19.30 uur tegen de kabel aankwam. Volgens een woordvoerder vloog de helikopter na het incident gewoon door.
[Copyright 2007, Novum]


Michelle1983

  • Gast
0923841 20:17:27 12-12-07  #### TER INFO MOB TEL IN hURWENEN LIGT ERUIT. jE KAN DE ovdg NIET TEL BEREIKEN
                           - CPA Gelderland Zuid (Dienstdoende HS-GHOR) -

Hoogspanningskabel heeft ook een GSM-mast gesloopt?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Helikopter ramt hoogspanningsmast bij Heesselt
vandaag
HEESSELT - Nabij bij Heesselt is vanavond om 19.15 uur een luchtvaartongeluk gebeurd. Een helikopter van het leger is tegen een een hoogspanningsmast gevlogen. De piloot is er in geslaagd een noodlanding te maken aan de overzijde van de Waal bij Rossum.

Een deel van de mast met hoogspanningskabels is afgebroken. Daardoor is een groot deel van de omliggend dorpen afgesneden van electriciteitstoevoer.

Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. De politie is ter plaatse en de opgeroepen blusboot van de brandweer Tiel is teruggestuurd.

bron: Nieuwsblad Geldermalsen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Net boven de cabine zie je volgens mij van die 'automatische kabel knippers' (weet ff geen beter woord) zitten

http://www.army-technology.com/projects/apache/images/apache1111.jpg

http://www.army-technology.com/projects/apache/images/apache2.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Helikopter ramt hoogspanningsmast bij Heesselt
vandaag
HEESSELT - Nabij bij Heesselt is vanavond om 19.15 uur een luchtvaartongeluk gebeurd. Een helikopter van het leger is tegen een een hoogspanningsmast gevlogen. De piloot is er in geslaagd een noodlanding te maken aan de overzijde van de Waal bij Rossum.

Een deel van de mast met hoogspanningskabels is afgebroken. Daardoor is een groot deel van de omliggend dorpen afgesneden van electriciteitstoevoer.

Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. De politie is ter plaatse en de opgeroepen blusboot van de brandweer Tiel is teruggestuurd.

bron: Nieuwsblad Geldermalsen.

Volgens mij overleeft een heli het niet als hij een mast ramt....  ::) ;)


Michelle1983

  • Gast
Volgens mij weet ik waar deze naar toe mogen:

p2kflex
20:49:18 12-12-07-GROUP-PRIO 2 FABRIEKSTRAAT TILBURG DIENSTVERLENING (Inzet aggregaat: ja) 2 stuks
1200085BRW Midden- en West brabant (VC Coördinator)
1201975BRW Tilburg (Centrum) (Lichtkrant)
1201999BRW Midden- en West brabant (Monitorcode)