GRIP 4 Apache helicopter vliegt tegen hoogspanningskabel - Tiel 12-12-2007

Auteur Topic: GRIP 4 Apache helicopter vliegt tegen hoogspanningskabel - Tiel 12-12-2007  (gelezen 66550 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Link staat in dit forum:
http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=13017&postdays=0&postorder=asc&start=0


Citaat van: joost
http://berendbotje.redirectme.net/_files/DM_20071212_20_REDSKIN%20MAYDAY.mp3

onbewerkte opname gemaakt door Berendbotje. terughorend toch wel een chill factor hoog. gelukkig bemanning ok


Gast48368

  • Gast
Waarom zou je de sirenes af laten gaan.... moeten de mensen binnen blijven en ramen en deuren sluiten? Lijkt me niet zinvol in deze... GRIP opschalen doe je vanuit het effect dat het incident heeft.

Binnen?? Mijn papperazzi is net buiten, niet meer te houden   :-X ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nu.nl/news/1353379/10/Apache-helikopter_vliegt_tegen_hoogspanningskabel.html

Apache-helikopter vliegt tegen hoogspanningskabel
Uitgegeven: 12 december 2007 21:25

HURWENEN - Een Apache-gevechtshelikopter is woensdagavond tijdens een trainingsvlucht tegen een hoogspanningskabel aangevlogen. Dat gebeurde in de buurt van het Gelderse Hurwenen aan de Waal. Door het ongeval zit de wijde omgeving van het dorp zonder stroom, aldus een woordvoerster van de politie.
ANP

Het ongeluk gebeurde rond half acht. De helikopter kon nog doorvliegen, maar maakte even later een noodlanding in een weiland bij het Brabantse Vlijmen op een steenworp afstand van Hurwenen. Beide vliegers zijn ongedeerd gebleven, zegt een woordvoerder van Defensie.

De helikopter raakte door het ongeluk beschadigd. Personeel van de luchtmachtbasis Gilze-Rijen zal het toestel de komende nacht bewaken. Donderdag wordt bij daglicht bekeken hoe de helikopter uit het weiland weggehaald zal worden. Defensie start donderdag ook met een onderzoek naar de oorzaak van het ongeval.

Hulpdiensten en energiebedrijf NUON zijn met man en macht aan het werk om de kapotgetrokken hoogspanningskabels op te ruimen en het gebied weer van stroom te voorzien. Op de Waalbandijk is het publiek toegestroomd om naar de gevolgen van het ongeluk te kijken.
(c) ANP

De plaats van het ongeluk en het landen liggen toch een kleine 10 km uit elkaar...


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
De plaats van het ongeluk en het landen liggen toch een kleine 10 km uit elkaar...

De apache heeft ook nog ruim 1 minuut gevlogen voor dat hij lande


Michelle1983

  • Gast
Meer dan dat qua tijd zelfs (volgens mij is er in de opname geknipt).


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Volgens meerdere berichten was er iets over 7 tot drie maal toe een dipje in het stroomnet, ook bij mij (wageningen).
Wat ik wel vreemd vind is dat de eerste p2000 melding om 19.16 was daar zit wel redelijk veel tijd tussen.


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Meer dan dat qua tijd zelfs (volgens mij is er in de opname geknipt).

Opname was onbewerkt volgens bron, het kan wel zijn dat stiltes niet opgenomen worden de recorder software.


Michelle1983

  • Gast
Opname was onbewerkt volgens bron, het kan wel zijn dat stiltes niet opgenomen worden de recorder software.

Bedoelde het inderdaad in die zin.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Volgens meerdere berichten was er iets over 7 tot drie maal toe een dipje in het stroomnet, ook bij mij (wageningen).
Wat ik wel vreemd vind is dat de eerste p2000 melding om 19.16 was daar zit wel redelijk veel tijd tussen.

Je moet eens in Amersfoort gaan vragen hoelang het duurt voordat er 112 gebeld wordt....  ;) :-X


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Maar ik zit net ff te denken he..
Wat als iemand nu 112 moet bellen  :o :-X :|
Dan komt het naar mijn zeggen niet zo heel erg oke..