Jaaroverzichten

Auteur Topic: Jaaroverzichten  (gelezen 24596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2008, 21:03:10
Mag ik wat commentaar geven...

Ik vind het hartstikke leuk om jaaroverzichten te zien hoor, maar wat ik persoonlijk vind (en misschien vind je er iets in als tip) is dat een jaaroverzicht niet langer mag duren dan 4 minuten. Binnen die tijd moet je kort een beeld geven van het jaar (tenminste als het jaaroverzicht voor internet bedoeld is). Bedenk dus eerst goed voor wie het is; voor internet of voor het korps zelf.

Dan zie ik veel overgangen, leuk om de actie te houden, maar ga niet prutsen met elke keer een andere overgang. Oogt namelijk heel amateuristisch. Hou dus vast aan een paar overgangen en gebruik die vaak.

Muziekkeuze is erg belangrijk. Ik ben zelf meer van het instrumentale en een beetje actie en opbouw erin. Begin dus soft qua muziek en foto's/film en op het hoogtepunt moet het ook flink branden/knallen!

Ik vind zelf ook leuk om een volgorde te zien. Per maand, per soort uitruk, chronologisch...

Ik vind die van Kmarfan een van de leukste om te zien qua compositie, ik vond alleen de muziekkeuze van Almere beter....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2008, 22:40:20
Ik ben een beetje blijven hangen in de jaaroverzichten... ::)

Deze is van Pim Velthuizen (www.pvfotografie.nl) en gaat over de Brandweer Apeldoorn eo.
Persoonlijk vindt ik deze heel fraai, mooie platen, goede muziek en een rustige weergave. ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=8gep_BnC9Uk&feature=PlayList&p=79EAEC20FDBC093D&index=0


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2008, 03:15:50
Mag ik wat commentaar geven...


Dat mag!! Zie onderstaande link van pvfotografie.nl , da's volgens mij precies wat je bedoelt ;)

Ik ben een beetje blijven hangen in de jaaroverzichten... ::)

Deze is van Pim Velthuizen (www.pvfotografie.nl) en gaat over de Brandweer Apeldoorn eo.
Persoonlijk vindt ik deze heel fraai, mooie platen, goede muziek en een rustige weergave. ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=8gep_BnC9Uk&feature=PlayList&p=79EAEC20FDBC093D&index=0

Je was me trouwens net een slag voor, want het viel me vandaag op dat dit filmpje (nog steeds) niet in het rijtje met jaaroverzichten stond. Maar nu dus wel!! ;)

Inderdaad hele mooie platen, goede muziek en prettig om naar te kijken. Heb inmiddels al een aantal overzichten gezien, maar dit blijft toch de mooiste. Luister maar eens goed naar de muziek en let op de foto's. Het 1e gedeelte rustige muziek en foto's met nagenoeg geen vlammen. Het 2e gedeelte wat ruigere muziek (runnin with the devil  >:D  O0 ) en veel vuur op de foto's. Echt goed over nagedacht dus. Alleen jammer dat dit overzicht op Youtube staat, want dat komt de kwaliteit zeker niet ten goede :( Heb het filmpje al een paar keer in veel betere kwaliteit mogen zien.  :P ;)

Voordat trouwens de discussie over slachtoffers in beeld voor wat betreft dit filmpje weer losbarst, dat zijn foto's van oefeningen ;)

En hier trouwens nog een (wegens familie omstandigheden van de webmaster :( ) snel in elkaar gezet, maar zeker ook een ander mooi jaar overzicht van Apeldoorn e.o. : www.brandweer-online.nl


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2008, 15:31:19
Ja het filmpje is inderdaad mooi, al mis ik wel de bewegende beelden (persoonlijke voorkeur).
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2008, 18:42:09
Met welk programma maken jullie die overzichten.
Bij voorkeur met welk programma worden die dishows gemaakt met de bewegende beelden ??


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2008, 18:49:56
Met welk programma maken jullie die overzichten.
Bij voorkeur met welk programma worden die dishows gemaakt met de bewegende beelden ??

Windows moviemaker ?


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2008, 11:59:26
Pinaclle studio 11 of Windows Movie Maker en je hebt ook nog Ulead Video Studio O0


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2008, 13:22:13
Magix Foto's op CD & DVD 6 deluxe
Weer of geen weer... altijd brandweer


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2008, 17:06:26
Met welk programma maken jullie die overzichten.
Bij voorkeur met welk programma worden die dishows gemaakt met de bewegende beelden ??

Video's bewerk ik altijd al met Magix Videodeluxe (2007). Heerlijk programma, simpel te bedienen en een grote keus aan effecten, overgangen.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2008, 15:31:37
Mijn jaaroverzicht, ik het niet alle incidenten gebruikt. Enkel grote of waar ik mooie foto's van had. O0

343, never forget.