Nazorg door BOT bij inzet FRB (brandweer)

Auteur Topic: Nazorg door BOT bij inzet FRB (brandweer)  (gelezen 8477 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

deepsleep

  • Gast
Gepost op: 22 december 2007, 10:07:07
Wie heeft er al ervaringen met BOT na FRB-uitrukken. Wie kan mij wijzen op bedrijven c.q. instellingen die het BOT op een goede wijze kunnen begeleiden (vooraf handvatten aanleveren middels groepssessies etc..) zodat ze collegae goed kunnen opvangen als die een inzet FRB hebben gehad met nare omstandigheden en gevolgen ?

Ik kan wel gaan struinen op internet, maar jullie hebben wellicht ervaringen of collegae van Nazorg die info kunnen geven.
Ik hoor het graag




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2007, 10:09:25
Aangezien de FRB volgens mij best wel nauw samenwerkt met de plaatselijke ambulancedienst, is het misschien een ideetje om daar eens te kijken en welicht kan je daar ook wel 'botten'?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2007, 18:02:48
Op het gebied van traumabegeleiding om het zo maar even te noemen, is het instituut voor psychotrauma toonaangevend.

Het is een aanrader even op de site te kijken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Traindriver

  • Machinist op de trein
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • Do or do not, there is no try! ( Yoda )
Reactie #3 Gepost op: 21 december 2012, 01:00:56
Beste mensen, de brandweer BOT is vergelijkbaar met de NS Vangrail collega's, misschien eens een idee om de BOTérs en NS Vangrailers samen een training te geven ?  ( ikzelf ben uitvangrail gestapt NA een trauma in de prive sfeer, maar steun deze collega's zeker ! )