Andere heli Groningen ?

Auteur Topic: Andere heli Groningen ?  (gelezen 3687 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Gepost op: 7 oktober 2003, 13:25:25
Hallo,
Op 112-Groningen lees ik onderstaand bericht. Is dit inmiddels al ingegaan ?

Per 1-10-2003 komt er een andere helikopter op het AZG Dek te staan. Het contract met Schreiner is afgelopen ,er zullen dus nieuwe piloten komen, en er gaat nu gevlogen worden met een duitse Adac helikopter( D-HSAN ) ,De nieuwe heli zal donker geel blijven met daarop ook ADAC en geen rode en blauwe striping. De roepnaam zal vermoedelijk Lifeliner 4 Europa worden(999)

Weet iemand hier al meer van ?

Eric


Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Michel

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2003, 16:06:52
Ja Eric, hij staat er inderdaad sinds 1 oktober dit jaar. Zelf vind ik het jammer dat de striping van de helicopter niet meer dezelfde is als die BZK voorschrijft. Dat gaf juist mooi aan dat ze in de geneeskundige keten hoorden (MMT, Ambulances en SIGMA).

Groeten van Michel


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2003, 17:30:01
Kijk ook even op www.traumahelikopter.nl, daar staat namelijk ook informatie over deze zaak.

Christian


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2003, 01:00:06
Hallo,

Bedankt voor de reactie allemaal, hij zal binnenkort hier wel ergens in de buurt landen zodat ik em even wat beter kan bekijken.
Weet iemand ook of de tooncode van deze lifeliner gelijk is gebleven, anders moet ik mijn database even aanpassen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


MBijker

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2003, 21:08:38
Ja hoor is inderdaad gelijk gebleven.

Mvg, Mark Bijker
mbijker@112groningen.nl


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2003, 00:54:14
Hallo,

Afgelopen maandag heb ik even in de nieuwe heli gekeken omdat deze hier in de buurt een klusje had.
Vindt em niet mooi om te zien, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Moest ook nog een patient vervoerd worden met ernstig rugletsel. Ruimte in het patientencompartiment viel mij erg tegen in verhouding met de oude lifeliner.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2003, 14:00:44
Weet iemand misschien wat er met de oude lifeliner gebeurd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar  ::)


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2003, 14:08:40
Dit is wat ik heb gehoord:

De oude Lifeliner 4 (PH-SHF) gaat Lifeliner 3 (PH-RVD) vervangen. Door de plaatsing van de hangar heeft deze heli flink op z'n donder gehad. I.v.m gebouwen die eromheen staan, moest veel gecorrigeerd worden met de Notar staart.

Verdere info heb ik niet.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2004, 22:49:51
hier is hij tijdens zijn testperiode op TT assen 2003
nog geen 70 uur op de teller.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2004, 23:16:56
Weet iemand misschien wat er met de oude lifeliner gebeurd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar  ::)

Zover als ik het begrepen heb, wordt de PH-SHF ingezet als reserve heli voor Nijmegen.
Nurse powerrrrr