Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

Auteur Topic: Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007  (gelezen 65616 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Zie de film op de site

Brandweerauto keert op rotonde, Gieter brandweer door het lint (Film!)

http://www.112drenthe.net/newsbringer_read.php?bericht=IxKnsGUadsxmRoZHlLzg44CME8mgdiLGN

 Gieten - Een brandweerwagen van de brandweerkorps van Gieten zat dinsdagavond vast in de modder. Om onduidelijke reden heeft de brandweerwagen willen draaien op de nieuwe Rotonde van Gieten, waarna men vast kwam te zitten naast de weg.

De Brandweerdienders waren onderweg naar een ongeval waarbij de juiste lokatie onduidelijk bleek te zijn, het ongeval was op de rotonde N34/ N33 maar de melding kwam van de parallelweg. Omdat het eerste voertuig van Gieten niet meer inzetbaar was, heeft men het tweede voertuig naar het ongeval op de N34 /N33 rotonde gestuurd, waar al snel bleek dat de inzet niet nodig was.

Omdat het eerste voertuig niet inzetbaar was heeft de bevelvoerder direct middelhulpverlening aangevraagt en werd de grote hulpverlening uit Assen erbij gehaald.

Diverse fotografen waren op de aanrijding maar ook op het "probleempje" van de Gieter brandweer korps afgekomen. Helaas waren niet alle fotografen welkom, wel "hun eigen vriendjes en brandweerfotograaf" maar de rest moest oprotten, en werd er door de Postchef P.Veenema en mede brandweerlieden veel energie gestoken om ons te weerhouden van het nemen van foto's, film en het inzetverslag.

Opeens moest er een lintje worden gespannen voor en om onze verslaggevers heen en werd hen belet hun werk te doen. Niet alleen met woorden maar ook fisiek geweld is gebruikt.

Persvrijheid
Mede uit het recht van persvrijheid en alle aantijgingen en bedreigingen die er werden gedaan door brandweerlieden van het korps Gieten is de politie ter plaatse gekomen. De emotie op de 1e Kerstdag waren bij het Gieter korps zo hoog opgelopen dat de bevelvoerder en vele leden van het Gieter korps in het gelid moest roepen en weg gestuurd werden.

Enkele leden van het Gieter korps gingen zover dat zij zelfs geweld gebruikte tegen de cameraman en fotograaf en doormiddel van intimidatie en geweld, men hoopte dat de stuurfout van een van hun korpsleden niet naar buiten kwam.

Een landrover van een omstander wilde men gebruiken om de tankwagen van het Gieter korps uit de modder te trekken, maar op advies van de officier van dienst werdt de voertuig van de brandweer Assen gebruikt om het voertuig weer op de weg te krijgen.

Aangifte van geweld en bedreiging
De fotograaf en cameraman moesten onder politiebegeleiding weggebracht worden i.v.m. bedreigingen van het Gieter brandweerkorps. Direct is door de politie aantekeningen gemaakt en zal er aankomende week aangifte worden gedaan tegen de postchef en diverse andere brandweerlieden en tegen enkele omstanders.

Site brandweer, "keren op een rotonde"?
Tevens schrijft het Gieter brandweerkorps op hun website: "Aangezien wij al op weg waren naar de Gieterveldweg moesten we keren. Bij het keren zijn we vast komen te zitten in de berm. We hebben hierop direct opgeschaald en onze 2e voertuig is doorgereden naar het incident." LINK! Ga gewoon de rotonde rond en men was zonder kleerscheuren er vanaf gekomen!

geweld en intermidatie hoort dat zo?....praat mee !

* Is het brandweerkorps een afspiegeling van de gieter samenleving?

* Is de Gieter brandweerkorps nou anders dan de rest?

* Brandweerlieden zijn ambtenaren en hebben een voorbeeld functie ?

* Intimidatie een standaard in Gieten ?

* Zal communicatie traning een pre zijn ?

* Jammer dat een paar Brandweerlieden het voor een heel korps verzieken, waaronder de postchef ?

Wilt u meepraten over het bovenstaande, kijk dan op het forum van Karnak Media en praat mee!

Klik hieronder voor de film:


Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 december 2007, 12:22:29
Krijgt de campagne Geweld Tegen Hulpverleners nu ook het vervolg Geweld Door Hulpverleners? ...... ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 27 december 2007, 12:42:58
Misschien was de verstandhouding tussen deze mensen en het korps al niet al te best.......... ???

Er staat mij iets van bij dat 112drenthe al eens meer in het nieuws is geweest......


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #3 Gepost op: 27 december 2007, 12:46:08
Ach, het is toch ook best 'vernederend' als je voertuig vast zit en dat je niet naar een ongeval kunt, dus dan kan ik best begrijpen dat je behoorlijk kwaad bent. En als er dan ook nog eens allemaal fotografen opduiken..HD-straal erop :P
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #4 Gepost op: 27 december 2007, 12:50:24
Maar die brandweermensen moeten toch gewoon professioneel blijven, wat ze nu doen slaat helemaal nergens op! :-X
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #5 Gepost op: 27 december 2007, 13:07:15
Ik vind het een soapserie worden. De familie zoekt steeds negatief de aandacht. Kenmerkend is dat er alleen problemen zijn met deze zelfde personen. Het is wat de mod aangeeft. Googel maar eens op hun site. ellende en problemen met hulpverleners. Een 1-1-2 naamdragende site hoort over en voor de hulpverleners te zijn. In dit geval probeerd men de HV-ers steeds maar de grond in te duwen op het moment dat ze iets in de weg wordt gezet. Erg jammer allemaal. Misschien toch maar een ander beroep zoeken?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #6 Gepost op: 27 december 2007, 13:08:49
Misschien ligt het aan de persoon, dat weet ik niet, maar ik vind wel dat een brandweerkorps niet zo tekeer mag gaan.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #7 Gepost op: 27 december 2007, 13:58:36
En dat omdat een TS vast zit... hier word daar gewoon om gelachen..  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 27 december 2007, 14:11:31
Vergeet niet dat aan een verhaal altijd twee kanten zitten. De "mediakant" is hierboven te lezen. De andere kant (de kant van de brandweermensen) is hier niet voorhanden.
greetz,  Enrique


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er