Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

Auteur Topic: Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007  (gelezen 66143 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #10 Gepost op: 27 december 2007, 14:26:18
Weer een hoop drukte om niets.
Ga allemaal wat nuttigs doen ofzo!

Mazzel!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 27 december 2007, 14:47:00
Okay....

Verhaal met 2 kanten dus, waarvan ik het fijne dus niet weet.

Wat ik wel weet is dat dit soort geneuzel - tussen 112website van Drenthe of dit forum en haar leden  - meestal geen oplossing biedt.

Derhalve stel ik gewoon voor om dit verder op msn lekker uit te vechten.

en om verdere nodeloze en beschamende discussies te voorkomen, ga ik nu iets doen wat ik bij mijn weten hier nog nooit heb gedaan:

Vragen om een hangslot op dit topic.

Gr,

DB


Susannah

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 december 2007, 14:53:36
Ik vind eigenlijk dat wij hier moeilijk op kunnen reageren........
Niet alles is gefilmd en je weet gewoon ook niets van de verhoudingen
tussen deze brandweermensen en de fotograven......Wie weet wat er
voordat er gefilmd werd,is gezegd/gebeurd? En wat er net ook al werd
genoemd,wat er in het verleden al tussen hen is gebeurd?

Je ziet/leest het verhaal nu van 1 kant, ik denk dat je pas echt goed kunt
beoordelen als je er zelf daadwerkelijk bij bent geweest,en dus weet wat er
is gebeurd. Ik ga dus niet wijzen met mijn vinger ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 27 december 2007, 17:53:04
Lastig voor de politie dit gevalletje. Je hebt twee partijen in conflict, die je beide weg wilt hebben. Maarja, één daarvan is een veiligheidspartner en je wilt de betrekkingen wel goed houden.

Los van wat daar allemaal plaatsvindt vindt ik het wel buitengewoon slecht dat de OvD veel moeite moet doen om 'zijn' mannen bij het gesteggel weg te krijgen. Ik ken de zaak niet inhoudelijk, maar wanneer je in dienst bent bij de overheid zal je toch een andere houding moeten aanmeten. Hoe lastig dat soms ook is.

Kan ook niet zeggen dat de fotograaf een goede houding aanneemt overigens.

Verder is het daar denk ik tijd voor een goed gesprek... Er zijn plekken in Nederland waar het beter gaat :-X


Just my 2 cents
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #14 Gepost op: 27 december 2007, 20:02:05
Ook ik ken hetgeen wat vooraf is gegaan aan dit incident niet en ik ben er ook niet bijgeweest. Het is dus moeilijk oordelen over deze kwestie.

Er wordt door dit soort "nieuwe" media als 112Drenthe al heel gauw geroepen dat men gebruik maakt van "persvrijheid". Ik hoor dat wel vaker. Het is jammer dat dit in veel gevallen te pas en te onpas wordt geroepen om maar vooral alles te mogen filmen. Men houdt er geen rekening mee dat ook de hulpverleners niet altijd zomaar in beeld willen worden gebracht. Even voor de duidelijkheid: hulpverleners zijn dienstverleners ten behoeve van het publiek. Dit betekent niet dat ze daarmee ook publiek bezit zijn geworden. Het is het stomste wat je als media kunt doen om daar geen respect voor te hebben.

In dit geval snap ik überhaupt niet waarom ze door zijn blijven filmen. Ze hadden er beter mee op kunnen houden. Als ze nou een echte "scoop" te pakken hadden dan had het nog een klein beetje winst op kunnen leveren. Maar nee, het was gewoon een brandweerauto die vast stond. Dat is iets dat met enige regelmaat gebeurt, helemaal niet bijzonders dus. Nu hebben de mannen van 112Drenthe al het krediet verspeeld want ik denk niet de brandweermannen ze het werk nu ooit nog mogelijk maken.

En dan nog iets. Als de hulpverleners zo tegen je tekeer gaan als in dit geval moet je als media eens ernstig bij jezelf te rade gaan want dan zit er structureel iets niet goed. Ik heb tijdens mijn werk nog nooit meegemaakt dat er zoveel problemen waren met de media. Doorgaans is de relatie goed en zal het niet voorkomen dat de media iets publiceert waarvan wij liever niet hebben dat het in het openbaarheid werd gebracht. Er is altijd sprake van wederzijds respect geweest.

De reactie van de brandweermannen is overigens ook niet goed te praten. Ik ben het met Maarten eens dat je als hulpverlener altijd professioneel moet blijven ook al is dat soms heel moeilijk. Schelden en ander grof taalgebruik werkt alleen maar averechts.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #15 Gepost op: 27 december 2007, 21:03:11
Zoals te lezen is, zijn ze vooraf gewaarschuwd dat ze weg moesten, maar blijven toch rondhangen... dat is gewoon vragen om....

Sorry hoor, maar als mij gevraagd wordt te vertrekken dan ben ik ook weg.

Hetzelfde geldt voor wanneer men vraagd geen foto's te maken, dan blijft die ook uit. Alk blijft die van mij 9 van de 10 keer toch al uit, omdat het "verhaal" bvoor mijzelf meer waarde heeft dan de "plaatjes".

Maar zoals ik al zei respect hebben voor en luisteren naar hulpverleners wordt steeds zeldzamer.

Met vriendelijke groet,

NicoHeerlen
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Bart S

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 27 december 2007, 21:08:24
Vergeet niet dat aan een verhaal altijd twee kanten zitten. De "mediakant" is hierboven te lezen. De andere kant (de kant van de brandweermensen) is hier niet voorhanden.

Eens. Ken uiteraard ook niet het hele verhaal, maar het verhaal van de 112 site komt op mij nogal stemmingmakend over.


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #17 Gepost op: 27 december 2007, 23:04:35
Dit lijkt me zelfs nog geen discussie waard.

Afzetting ietsje verder, paar wagens in de weg zetten, politie beetje lastig laten doen tov de pers mensen en opgelost.

Zulke sites en ook you tube en consoorten worden straks nog een plaag voor de hulpdiensten. Er wordt te pas en te onpas gefilmt met GSM's en fototoestellen.
En waar eindigt het dan????

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't




gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 27 december 2007, 23:14:26
pers is eenieder met de nationale politie pers kaart alles daarbuiten is amateur en hebben dus op een plaats delict/ongeval niets te zoeken.
aangezien de politie bij grote incidenten plotsklaps wel veel personeel heeft kunnen deze de zaak mooi afzetten.