Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

Auteur Topic: Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007  (gelezen 65570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #21 Gepost op: 27 december 2007, 23:20:06
pers is eenieder met de nationale politie pers kaart alles daarbuiten is amateur en hebben dus op een plaats delict/ongeval niets te zoeken.
aangezien de politie bij grote incidenten plotsklaps wel veel personeel heeft kunnen deze de zaak mooi afzetten.

Klopt helemaal in de theorie
Alleen zie je vaak dat de politie ook niet weet hoe een en ander in elkaar steekt. En dan krijg je van die misstanden. Ze kunnen allemaal roepen en schreeuwen  over persvrijheid. maar dan moet je wel pers zijn natuurlijk :P
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 27 december 2007, 23:26:45
Ik vraag me echt af hoe je het zo kan verpesten voorjezelf tegenover hv'ers. Zoals al eerder aangegeven geef je zelf met een '112-site' toch een beetje aan dat je van hulpverlening houdt...

Ik denk dat als je dit soort idiote berichten in strijd met de hv'ers plaatst, of je niet een andere hobby moet gaan zoeken, tennis ofzo... Blijkbaar is dit niet het juiste tijdverdrijf voor Smit.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #23 Gepost op: 27 december 2007, 23:48:52
Een heel raar verhaal, totdat je de url ziet. Op de een of andere manier dacht ik "ooh, daarom". :)
Met sommige mensen kan je nou eenmaal niet samenwerken(gevalletje: "je kop staat me niet aan"), maar wanneer dit de hulpverlening in compleet Drenthe is zou ik het probleem toch eens bij jezelf zoeken. ;D


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #24 Gepost op: 28 december 2007, 00:21:28
Een site waarvan de medewerkers het geregeld aan de stok krijgen met hulpverleners moet toch eens bij zichzelf te rade gaan. Want óf hun benaderingswijze deugt niet óf hun imago heeft ooit een fikse deuk opgelopen waardoor verkrampt op deze mensen gereageerd wordt. In beide gevallen is het niet bevorderlijk voor een goede samenwerking. Een avondje Googlen heeft mijn ogen wel geopend in deze........

Overigens, op de website van Karnak-media blijkt dat deze heren zelfs contact met het buitenaardse niet schuwen:

'Al enkele jaren werken we voor diverse mediums'.

Tsja.................  :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 28 december 2007, 18:31:44
Ook ik ken hetgeen wat vooraf is gegaan aan dit incident niet en ik ben er ook niet bijgeweest. Het is dus moeilijk oordelen over deze kwestie.

Er wordt door dit soort "nieuwe" media als 112Drenthe al heel gauw geroepen dat men gebruik maakt van "persvrijheid". Ik hoor dat wel vaker. Het is jammer dat dit in veel gevallen te pas en te onpas wordt geroepen om maar vooral alles te mogen filmen. Men houdt er geen rekening mee dat ook de hulpverleners niet altijd zomaar in beeld willen worden gebracht. Even voor de duidelijkheid: hulpverleners zijn dienstverleners ten behoeve van het publiek. Dit betekent niet dat ze daarmee ook publiek bezit zijn geworden. Het is het stomste wat je als media kunt doen om daar geen respect voor te hebben.

In dit geval snap ik überhaupt niet waarom ze door zijn blijven filmen. Ze hadden er beter mee op kunnen houden. Als ze nou een echte "scoop" te pakken hadden dan had het nog een klein beetje winst op kunnen leveren. Maar nee, het was gewoon een brandweerauto die vast stond. Dat is iets dat met enige regelmaat gebeurt, helemaal niet bijzonders dus. Nu hebben de mannen van 112Drenthe al het krediet verspeeld want ik denk niet de brandweermannen ze het werk nu ooit nog mogelijk maken.

En dan nog iets. Als de hulpverleners zo tegen je tekeer gaan als in dit geval moet je als media eens ernstig bij jezelf te rade gaan want dan zit er structureel iets niet goed. Ik heb tijdens mijn werk nog nooit meegemaakt dat er zoveel problemen waren met de media. Doorgaans is de relatie goed en zal het niet voorkomen dat de media iets publiceert waarvan wij liever niet hebben dat het in het openbaarheid werd gebracht. Er is altijd sprake van wederzijds respect geweest.

Juist Crashtender, helemaal mee eens!

Foto's maken bij een incident heb ik soms al m'n bedenkingen bij (ik doe dat overigens zelf ook). Wanneer je dan ook nog de hulpverleners tot last ben doe je toch wel iets behoorlijk fout.

Jammer dat maar weinig mensen de moraal hoog in het vaandel hebben staan, maar dat hoort kennelijk in deze maatschappij, waar het eigenbelang voorop staat (enigzins gecharcheerd, maar m'n punt zal duidelijk zijn). Zoals al vaker gezegd op dit forum, de goeden hebben onder de kwaden te lijden. Jammer voor de 'ramptoerist' die wel de normen en waarden weet te hanteren (en daar durf ik mezelf ook onder te scharen ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #26 Gepost op: 28 december 2007, 18:44:21
ik denk dat een ieder die deze site met enige regelmaat bezoekt niet echt recht van spreken heeft over deze situatie.

een ieder die hier komt wilt snel zoveel mogelijk informatie hebben over een bepaalde situatie.
dus laten we nou niet de zwarte piet in 1 richting duwen want we willen allemaal weten wat er gebeurt is en het liefst met foto's erbij!!!!

een vriendelijke groet aan een ieder die zich hierbij aansluit.... ;)
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #27 Gepost op: 28 december 2007, 18:56:47
Klopt helemaal in de theorie
Alleen zie je vaak dat de politie ook niet weet hoe een en ander in elkaar steekt. En dan krijg je van die misstanden. Ze kunnen allemaal roepen en schreeuwen  over persvrijheid. maar dan moet je wel pers zijn natuurlijk :P
kwestie van goede interne voorlichting al te beginnen op de politieschool.in de 90 er jaren was dit goed geregeld.
met de wildgroei van pers en amateurs van groot belang het nieuw leven in te blazen ook uit privacy.
de politie moet de familie nog inlichten of er staat al een filmpje op zideon youtube tc


Gast48368

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 28 december 2007, 19:25:00
ik denk dat een ieder die deze site met enige regelmaat bezoekt niet echt recht van spreken heeft over deze situatie.

een ieder die hier komt wilt snel zoveel mogelijk informatie hebben over een bepaalde situatie.
dus laten we nou niet de zwarte piet in 1 richting duwen want we willen allemaal weten wat er gebeurt is en het liefst met foto's erbij!!!!

een vriendelijke groet aan een ieder die zich hierbij aansluit.... ;)

Idd, zie hier al de forumstatistieken, die spreken voor zich.................

Top 10 topics (m.b.t. aantal reacties) Top 10 topics (m.b.t. aantal keer bekeken)
 De vraag  15795
Meld hier wat je te melden hebt  9107
112 berichten 2007: Wie weet er meer van.....?   8401
112 berichten 2006: Wie weet er meer van.....?  8052
 

Op 2 kippenhok topics na, staan de 112 berichten, wie weet er meer van, van 2006 en 2007 met stip op nr 1. Bij de hulpverleners dus al, laat staan hoe nieuwschierig de gewone burgers zijn, die willen ook alles weten. 8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 28 december 2007, 20:27:16
ik denk dat een ieder die deze site met enige regelmaat bezoekt niet echt recht van spreken heeft over deze situatie.

een ieder die hier komt wilt snel zoveel mogelijk informatie hebben over een bepaalde situatie.
dus laten we nou niet de zwarte piet in 1 richting duwen want we willen allemaal weten wat er gebeurt is en het liefst met foto's erbij!!!!

een vriendelijke groet aan een ieder die zich hierbij aansluit.... ;)

Het speciale aan deze situatie is niet dat er foto's / beelden gemaakt worden... Het gaat hier over de omgangsvormen en hoe je met elkaar omgaat... Ik ken weinig incidenten waar het zo fout gaat als met dit incident... ;) Als je een probleem hebt met een korps als fotograaf dan neem ik aan dat je na het incident contact zoekt met het betreffende korps om 'on speaking terms' te komen... Wat win je liever: kost wat kost een verslag van het betreffende incident of een duurzame relatie met zo'n korps zodat je vaker goede foto's kan nemen...  ;)

Buiten kijf staat dat je vanaf de openbare weg altijd foto's mag nemen. Daarnaast ga ik er ook vanuit dat als er een gevaarlijke situatie is je de aanwijzingen opvolgt en achter het lint blijft...  ;)