Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

Auteur Topic: Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007  (gelezen 65599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #30 Gepost op: 28 december 2007, 21:44:38
Los van de discussie of de reactie terecht, correct etc is. Ik ga daar ook geen waarde oordeel over vellen zonder alle feiten te kennen.

Denk ik wel dat er binnen de diverse veiligheids kolommen meer aandacht besteed kan en mag worden aan de manier van communiceren op een incident locatie. Zeker met de al eerder genoemde "uitbreiding" van de media door zaken als webloggen, eigen sites etc... Wellicht een aandachtspunt, aangezien de "echte voorlichter" niet voor elke container op pad zal gaan.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Karim

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 29 december 2007, 02:51:56
Het is bekend dat 112 drente al langer problemen heeft met de hulpverleners en ik geloof niet dat er ook maar iemand hier daar verder op in wilt gaan, maar op 't einde van 't filmpje wordt er een tekst neergezet waarin staat dat 112 drente aangifte gaat doen van belediging, bedreiging en vernieling.

Maar kan je als burger uberhaupt wel aangifte doen van belediging ? Er vliegen wat woorden als rat en klootz*k heen en weer, maar zolang 't niet tegen een agent in functie is kan je daar toch niet voor geverbaliseerd worden, of wel ?

Als ik iemand (gewone burger) op straat een rat zou noemen, en een agent zou dat horen, ben ik dan strafbaar ?


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #32 Gepost op: 29 december 2007, 12:14:50
De titel van dit topic zegt al genoeg over 'stemmingmakerij': Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys.

In het filmpje heb ik wel wat gescheld gehoord, wat natuurlijk niet juist is, maar er wordt toch echt niemand in de houdgreep genomen omdat hij een karnakboy in elkaar wil slaan. Wellicht is dat wel gebeurd, maar dan had dat wel op film vastgelegd mogen worden.

Ik heb wel eens naast een brandende school staan filmen, naast de cameraman van de brandweer. Pas na 2 uur bleek dat ik achter het afzetlintje moest gaan staan dat een tiental meters achter mij hing. Geen enkel probleem, hoewel ik er natuurlijk wel op wees dat ik daar al een tijd stond met de camera.

Ook ik vind dat er wederzijds respect moet zijn. Als je de ene keer wat geeft, kun je een volgende keer wellicht wat meer nemen!

Groeten,
Mark


Michelle1983

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 29 december 2007, 13:35:58
Het is bekend dat 112 drente al langer problemen heeft met de hulpverleners en ik geloof niet dat er ook maar iemand hier daar verder op in wilt gaan, maar op 't einde van 't filmpje wordt er een tekst neergezet waarin staat dat 112 drente aangifte gaat doen van belediging, bedreiging en vernieling.

Maar kan je als burger uberhaupt wel aangifte doen van belediging ? Er vliegen wat woorden als rat en klootz*k heen en weer, maar zolang 't niet tegen een agent in functie is kan je daar toch niet voor geverbaliseerd worden, of wel ?

Als ik iemand (gewone burger) op straat een rat zou noemen, en een agent zou dat horen, ben ik dan strafbaar ?

Jahoor, belediging is gewoon strafbaar - het is slechts strafverzwarend als het wordt gepleegd tegen een ambtenaar in functie. zie:

Artikel 266 Wetboek van Strafrecht
1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2008, 11:16:03
Citaat
Iemand de krant (dagblad van het noorden) van vandaag 31 december 2007 al gelezen.
Hierin staat de aankondiging van executieverkoop van o.a. Karnakmedia b.v.
op vrijdag 4 januari a.s.

Misschien lost het hele karnak probleem zich op deze wij op.
Een mooiere jaarwisseling kunnen ze mij echter niet schenken

Bron: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=58830&t=58830

Probleempje opgelost  ?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2008, 14:24:54
Zou t eindelijk zichzelf opruimen...? ::)



Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2008, 14:29:20
De PC-s staan er ook bij!


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #37 Gepost op: 3 januari 2008, 12:41:34
Hey geen camera's in de aanbieding.....???? >:(


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 3 januari 2008, 12:44:59
Hey geen camera's in de aanbieding.....???? >:(

Jawel,

Letterlijk: Diverse Video- en forocamera's. Wel camera's dus :D


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2008, 15:07:20
En ja hoor, op 1 januari maakt 112drenthe alweer melding van problemen met hulpdiensten.

Drieendertig personen geevacueerd appartementencomlex (Film!)
(...)
Slechte communicatie, PERSVRIJHEID geding
Enige minpunt was de slechte communicatie tussen de politieleiding en aanwezige pers, een filmploeg uit Drenthe werd ondanks de Politie Perskaart het werken onmogelijk gemaakt.
De leiding van de politie kon geen feiten op tafel leggen en dreigde permanent met arrestatie.
Persvrijheid en werken door de pers wordt door de korpsleiding bewust de kop ingedrukt, agenten op de werkvloer vinden het beleid van de BOBO's bij korpsleiding onredelijk en slecht werkzaam.
Korpschef: F. Bakker wil graag prominent een rol spelen in Nederlanste Politie wereld (maar rijdt zelf wel met 160 over de A-28 een paar weken na zijn benoeming)
(...)

Citaat van: http://www.112drenthe.net/newsbringer_read.php?bericht=kMFbSUtXw9ViR3nema60dI9N4uNSHH3os