Ernstig ongeval met S wagen M-W Brabant 4-1-'08

Auteur Topic: Ernstig ongeval met S wagen M-W Brabant 4-1-'08  (gelezen 3141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 4 januari 2008, 11:49:06
GEERTRUIDENBERG - Op de snelweg A27 heeft vrijdagochtend rond half zeven een ongeluk plaatsgevonden tussen twee vrachtwagens en een politiewagen. Daarbij raakten de twee agenten in de politiewagen gewond.De snelweg was vanaf Geertruidenberg enige tijd afgesloten in de richting Breda. Er ontstond een file van tien kilometer. Het verkeer werd omgeleid.De bestuurder van de politieauto zat bekneld in de auto en is door de brandweer uit de wagen gehaald. Een traumaheli werd ingeschakeld voor assistentie. De agent is samen met zijn vrouwelijke collega naar het Molengracht Ziekenhuis in Breda gebracht. Hoe ernstig de verwondingen zijn, is niet bekend.Het ongeluk gebeurde doordat een Spaanse vrachtwagenchauffeur vermoedelijk ter hoogte van Hooipolder wat weifelend reed, waardoor een andere vrachtwagenchauffeur uit moest wijken. De bestuurder van de politieauto reed vervolgens achterop de tweede vrachtauto.De politie zoekt getuigen van het ongeluk.



Bron:  brandongevallen.nl
foto :  Martijn v Bijnen


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2008, 11:50:26
GEERTRUIDENBERG - Op de snelweg A27 heeft vrijdagochtend rond half zeven een ongeluk plaatsgevonden tussen twee vrachtwagens en een politiewagen. Daarbij raakten de twee agenten in de politiewagen gewond.De snelweg was vanaf Geertruidenberg enige tijd afgesloten in de richting Breda. Er ontstond een file van tien kilometer. Het verkeer werd omgeleid.De bestuurder van de politieauto zat bekneld in de auto en is door de brandweer uit de wagen gehaald. Een traumaheli werd ingeschakeld voor assistentie. De agent is samen met zijn vrouwelijke collega naar het Molengracht Ziekenhuis in Breda gebracht. Hoe ernstig de verwondingen zijn, is niet bekend.Het ongeluk gebeurde doordat een Spaanse vrachtwagenchauffeur vermoedelijk ter hoogte van Hooipolder wat weifelend reed, waardoor een andere vrachtwagenchauffeur uit moest wijken. De bestuurder van de politieauto reed vervolgens achterop de tweede vrachtauto.De politie zoekt getuigen van het ongeluk.

http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/04-01-2008/Ernstig%20ongeval%20met%20politiewagen%20A27/PICT1336-1.JPG[/img]

Bron:  brandongevallen.nl
foto :  Martijn v Bijnen


Was "serveillance wagen" te veel werk om te typen?  ::)
Of is "S wagen" wat anders?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2008, 12:43:34
S-wagens zijn volgens mij de directe hulpverlening wagens. S-wagens is de term daarvoor ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2008, 12:47:12
S-wagens zijn volgens mij de directe hulpverlening wagens. S-wagens is de term daarvoor ;)

Oke duidelijk  ;) (ze gebruiken bij elk politiekorps weer andere benamingen... dus vandaar dat ik het niet herkende  :P)

(Is dat trouwens ook niet wat voor Politie "Nederland" om nu we toch een "uniforme voertuigen" krijgen, ook de benamingen eens landelijk vast te legen?  ;D)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2008, 13:04:49
Oke duidelijk  ;) (ze gebruiken bij elk politiekorps weer andere benamingen... dus vandaar dat ik het niet herkende  :P)

(Is dat trouwens ook niet wat voor Politie "Nederland" om nu we toch een "uniforme voertuigen" krijgen, ook de benamingen eens landelijk vast te legen?  ;D)

Volgens mij is dat net zoiets als iedere functie een uniforme kleur van hesje te geven...
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2008, 19:57:45
Oke duidelijk  ;) (ze gebruiken bij elk politiekorps weer andere benamingen... dus vandaar dat ik het niet herkende  :P)

(Is dat trouwens ook niet wat voor Politie "Nederland" om nu we toch een "uniforme voertuigen" krijgen, ook de benamingen eens landelijk vast te legen?  ;D)

Of er nu DHV, noodhulp of S-wagens als term gebruikt wordt...tis allemaal hetzelfde ;)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2008, 10:44:10
Gezien het type was het volgens mij overigens een noodhulpvoertuig (Mercedes Vito).


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2008, 15:47:57
Hmm, kan aan mij liggen maar bij dit topic ben ik meer geinteresseerd in het wel en wee van beide collega's. Iemand een idee?
Ik hoop dat ze snel weer op de been zijn en zonder blijvende problemen hun gewone leven weer op kunnen pakken.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2008, 16:03:48
Ik ken een collega in de betrokken regio. Ik ga haar nu een mailtje sturen of ze weet hoe het met de twee collega's gaat.

Als ik wat weet dan horen jullie het.

mvg
Mike