Opheffing brandweerduikteams

Auteur Topic: Opheffing brandweerduikteams  (gelezen 241278 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brendmen

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2003, 21:24:02
Wij zijn als brandweer capelle aan den ijssel tevens belast met het reddingsduiken. Ook bij ons is het duiken regelmatig het punt van discussie. Het is zeker waar, als men zegt dat er van de 100 waterongevallen er maar één daadwerkelijke redding kan worden verricht. Maar zeg nou zelf; elk leven dat er met een duikinzet gered wordt, is het al waard om een duikploeg te hebben. Mischien dat het in dit geval wel economischer kan worden aangekleed, maar dat neemt niet weg dat er ten alle tijde alles aan moet worden gadaan om mensenlevens te redden. En hellaas kost dat geld. Dan gaan we toch een keer niet herinrichten op het gemeentehuis?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2003, 22:48:38
er word zoals gewoonlijk weer op de verkeerde manier bezuinigt >:(


Blik

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 oktober 2003, 13:49:15
Citaat
Het is jammer maar het is niet anders,,,,wat de duikers schouwen nu nodig hebben is een heftige uitruk ........
Auto te water met meerdere so ers...............

R142 , stel jij je hier even voor beschikbaar dit weekend ?? :o , nee ik denk dat je daar niet op moeten zitten hopen en maar blij zijn dat het allemaal gewoon goed gaat , het is ook niet alleen een kostenplaatje , maar eissen technisch  , oefenen , duikuren e.d dergelijke spelen uiteraard ook mee. Feit is als je het doet moet je het goed doen en dan kost het veel geld , en hoe triest dit ook is , je zult dit af moeten wegen tegen het aantal meldingen over een lange termijn ( 5-10 jaar ) trouwens het duiken is niet  een gemeente aangelegenheid maar hoort officieel bij de regio thuis.
De opmerking van de heer van dongen moet mijn inziens zo gezien worden dat hij als voorbeeld  een soort rampsenario heeft willen voorstellen zo in de trend van "en dan besluiten ze in Goes straks ook nog eens ....en wat dan ?( let wel , dit is hoe ik het lees ) Uiteraard zeer ongelukkig zulke voorbeelden , dat moet je niet doen.
Maar wie weet , de raad zal oordelen , dus komt er mischien nog een oplossing .
Nadeel van als het weggaat is wel , nu waren er natuurlijk wel meldingen en die bleken in de meeste gevallen mee te vallen , maar op het moment dat de hulpvraag kwam kon je wel hulp toezeggen en dat kan niet meer als je het niet meer hebt.

hou het droog ,

Groet. :P


RI42

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2003, 11:10:06
B.B........vat dat nou niet letterlijk op want ik zit daar natuurlijk ook niet op te wachten ........gr


Blik

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 december 2003, 12:38:57
nou , het doek is nu per 1 januari 2004 dan echt gevallen voor de drie duikposten lees ik net op omroep zeeland nieuws............. :'(


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #15 Gepost op: 4 december 2003, 16:24:17
Terwijl diverse gemeenteraadsfracties nog zo hun best hebben gedaan... :-\

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 december 2003, 00:47:22
Tja er wordt idd weer op de verkeerde fronten bezuinigd..... :-\


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #17 Gepost op: 7 december 2003, 20:27:23
Overigens hadden ze het in de pers alleen over de teams in Brouwershaven en Bruinisse...... maar ik neem aan dat ook de duikers in Zierikzee ermee moeten stoppen, zij vormen immers één team.

Het is een idiote beslissing hoor. Ik denk dat er best mogelijkheden waren geweest om dat team in een andere vorm in stand te houden. Bijvooorbeeld één team centraal op de post Zierikzee. Met consignatie oid moet toch een bezetting te garanderen zijn. Bovendien zit er op termijn ook een nieuwe kazerne in Zierikzee aan te komen waar dan waarschijnlijk ook de beroepskrachten van Brandweer Schouwen-Duiveland wel hun werkplek zullen krijgen. Kortom: ik denk dat er te weinig naar alternatieven is gekeken.

We gaan dus per 1-1-2004 maar weer vanuit Goes die kant op  :(

Overigens..... Vraagje voor firemanr: hoe zit het nu in Zeeuws-Vlaanderen? Daar lijkt me een duikteam ook niet overbodig.

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2003, 21:54:53
Hmmm, daar gaan me haren te berge van rijzen, als je daar over begint..... >:( We hebben jaren aan een stuk geprobeert om een duikteam van de grond te brengen, maar zelfs onze eigen spullen gebruiken voor een uitruk, om zo de kosten te drukken (toen kon dat nog.... :P) en zelfs dat kost te veel . Je mag alles als het maar geen geld kost! >:( >:(

Maar misschien is er een lichtpuntje aan de horizon, Sas van Gent heeft al jaren een ploegje Brandweerduikers, misschien dat die nog eens een kans krijgen om uit te rukken voor een duikongeval of auto te water o.i.d. ;D


Blik

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2003, 22:32:44
Yep , inderdaad , Zierikzee stopt ook op 01 -01-04. Maar dat de kranten alleen schrijven over Bru en Brouw komt denk ik omdat wat de uitslag ook zou zijn , stoppen of doorgaan , Zierikzee toch gestopt had. Voor zierikzee was de wens dat het geld en de energie werden gestopt in een goed en gedegen uitgerust team op Brouw en / of Bru . Maar goed , dat mocht niet baten , nu is er niets meer , zelfs diegenen die ervoor wilden gaan moeten nu stoppen. We zullen er het beste maar van hopen.

Hou het droog en zeker hier bij ons ,
Groet :o