Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 23416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2008, 22:23:41
Wellicht dat het lezen van de openbare notulen van het bestuur van de ZRB een beetje duidelijkheid verschaft in deze zaak.
Het kan natuurlijk zomaar zijn dat teamleiders op een gegeven moment stoppen vanwege tijdgebrek.

zie: http://www.zrb.info/info/Notulen/notulen08-10-2007goedgekeurd.pdf

(...)

Met enige regelmaat worden berichten geplaatst op zowel ons eigen gastenboek als overige
(openbare) websites waarbij de publicisten op zeer negatieve en oncollegiale wijze hun misnoegen
over bepaalde aspecten van het reilen zeilen binnen de ZRB kenbaar maken. Aangezien dit
overwegend anoniem gebeurt kan niet eens worden vastgesteld of dit nu wel of niet leden van de
brigade zijn..
Het bestuur is van mening dat voor leden alle democratische wegen openstaan om van
bestuursstandpunten afwijkende meningen en inzichten bespreekbaar te doen zijn. Aan de mening
van niet-leden kunnen wij geheel voorbijgaan.
Het bestuur zal dan ook opdrachtgeven aan de webmaster om alle anonieme publicaties op ons
eigen gastboek te weren. Dergelijke publicaties op andere fora, waarmee overigens wel de goede
naam van de ZRB wordt bezoedeld, wordt door het bestuur betreurd maar voorshands zien wij
geen mogelijkheden hier tegen op te treden


(...)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2008, 01:56:26
(...)

Met enige regelmaat worden berichten geplaatst op zowel ons eigen gastenboek als overige
(openbare) websites waarbij de publicisten op zeer negatieve en oncollegiale wijze hun misnoegen
over bepaalde aspecten van het reilen zeilen binnen de ZRB kenbaar maken. Aangezien dit
overwegend anoniem gebeurt kan niet eens worden vastgesteld of dit nu wel of niet leden van de
brigade zijn..
Het bestuur is van mening dat voor leden alle democratische wegen openstaan om van
bestuursstandpunten afwijkende meningen en inzichten bespreekbaar te doen zijn. Aan de mening
van niet-leden kunnen wij geheel voorbijgaan.
Het bestuur zal dan ook opdrachtgeven aan de webmaster om alle anonieme publicaties op ons
eigen gastboek te weren. Dergelijke publicaties op andere fora, waarmee overigens wel de goede
naam van de ZRB wordt bezoedeld, wordt door het bestuur betreurd maar voorshands zien wij
geen mogelijkheden hier tegen op te treden


(...)

OP welke fora is dat dan??  En "optreden" kan ook zijn hier uitleggen wat er wel aan de hand is, dit is immers een openbaar forum alwaar geen spake is van enige zwartmakerij, dus een mooie gelegenheid om de geruchten alhier de das om te doen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2008, 13:29:09
Het bestuur van RB Zandvoort is slechts verantwoording schuldig aan de leden van de vereniging tijdens de ledenvergadering, naar haar opdrachtgevers (zoals gemeente Zandvoort) en naar maatschappelijke organisaties waar zij zich toe geroepen voelt.. Echter dat is een keuze vrijheid..

Als de verenigingsbestuur zich maatschappelijk bij haar collega's wil verantwoorden is dat een vrije keuze..
Ik ben een voorstander van openheid, echter hellaas moet ik uit ervaring vertellen dat openheid op fora niet altijd de verstandigste keuze is..

Je krijgt altijd kritiek of mensen over je heen die de klok hebben horen luiden en de klepel niet kunnen vinden, zelfs niet als je de handleiding, internet, routeplanning, en schatkaarten geeft..  En soms creeer je meer onrust die meer energie kost, dan dat het draagvlak creeert..

Ik vind het zonde van de kansen van discussie dat het nu weer gaat over de bestuur ter verantwoording roepen, dan dat het gaat over de problemathiek van de implementatie van OGS bij reddingsbrigades..
Bij het laatste heeft iedereen er wat aan..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2008, 18:04:30
Eindelijk iets wat Rescue te berde brengt waarin ik het met hem eens kan zijn! Alleen wat Rescue vindt wat wel of niet op dit forum thuishoort legde ik de eerste keer al naast mij neer, dus ook de laatste vijf keer. Graag kappen met dat arrogante vingertje. De commandanten zijn inderdaad opgestapt vanwege het bestuursstandpunt OGS hoorde ik op depost in Zandvoort. Precies om wat Henk al vermoedde...

Je kan het er wel niet mee eens zijn, maar ik ben het er wel mee eens dat niet heel Nederland hoeft te weten hoe sommige organisatie's bestuurlijke aangelegenheden oplossen.

Ik krijg ook een beetje het gevoel alsof er hier mensen zijn die de hele reddingsbrigade zandvoort onderuit proberen te halen .... En zo (als nabij gelegen organisatie) een beetje het goed wil laten zien over de rug van anderen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2008, 18:09:45
Je kan het er wel niet mee eens zijn, maar ik ben het er wel mee eens dat niet heel Nederland hoeft te weten hoe sommige organisatie's bestuurlijke aangelegenheden oplossen.

Ik krijg ook een beetje het gevoel alsof er hier mensen zijn die de hele reddingsbrigade zandvoort onderuit proberen te halen .... En zo (als nabij gelegen organisatie) een beetje het goed wil laten zien over de rug van anderen.

mooi verwoord..


wjmeijvogel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2008, 19:10:01
Ik sluit mij volledig bij het verhaal van Jerromeke88 aan.   O0

Dat er problemen zijn rond OGS is inmiddels wel bekend. Wellicht dat een discussie over oplossingen inzake OGS een interresanter verhaal oplevert.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2008, 21:42:32
Ik vind het zo mooi om te zien hoe iedereen voorop staat om te laten zien hoe goed het met hen gaat. Dan zijn de bestuurlijke successen niet breed genoeg uit te meten en worden de bij behorende stukken zo snel mogelijk openbaar gepromoot.

Maar als er iets niet helemaal naar 't zin verloopt rent men om het hardst om het met de mantel der liefde te bedekken. Juist hierdoor onstaat de geruchtenstroom, en zie je dat openheid en eerlijkheid toch het langst duren denk ik.

En het is echt niets om je voor te schamen, het zijn voor de hand liggende processen waarbij je al op héél weinig informatie kan bedenken wat er mis is gegaan, dus je kunt net zo goed/zelfs beter meteen openheid van zaken geven.

Ik heb dat zelf ondervonden bij het debacle met de tubes van de Seeker, niets negatiefs ondervonden hier op het forum, integendeel! En zowel, dan was dat nog terecht geweest ook.

Het siert je als er iets mis gaat dat je anderen de gelegenheid geeft ervan te leren. Bovendien ligt dus de oorzaak in de eerste plaats bij het RAC, en niet bij de RB Zandvoort. Alleen kan de laatste er niet zo goed mij omgaan lijkt het en dat is jammer. Daisy zit er mee en ik voel met haar me, dat komt voort uit haar wil niets dan het goede te willen met haar brigade en ik zie het liever als een kreet om hulp, dan dat zij uit is op het beentje lichten van de brigade Zandvoort. Als je iets ten goede wilt veranderen dien je communicatief van goede huize te komen binnen brigadeland anders word je al gauw een kind van de rekening, dus pas wel op met wat je zegt Daisy!

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2008, 22:07:52
Beste henk,

Zoals gebruikelijk gaat sla je de plank helemaal mis.....

Als het gaat om de inhoud, alle discussie prima, en zo openbaar mogelijk..  Als het gaat om personen, (in dit geval enkele teamleiders uit zandvoort) vind ik dat je voorzichtig moet uitdrukken, en als bestuur kan je dan niet zomaar van alles roepen, dat zou onbehoorlijk bestuur zijn...

Daarom vroeg ik naar de inhoud van de problematiek, en niet naar meningsverschillen tussen bestuur en enkele medewerkers.
Ik heb eerdere het idee, dat het gaat om persoonlijke zaken, dan nog om de inhoud..  En leuk dat jij dan zo'n constructieve bijdrage doet..  Dus laat het dan over de inhoud hebben, en niet over personen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2008, 22:18:31
Beste henk,

Zoals gebruikelijk gaat sla je de plank helemaal mis.....

Dus laat het dan over de inhoud hebben, en niet over personen..

De vos die de passie preekt.

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2008, 15:32:32
Citaat van: Live op Vandaag om 11:30:39

11:25:11 14-01-08 12 G AMBU 12158 12 A1 STRANDPAAL 4900 / ALFA STRAND / KUSTLIJN HMK HEEMSKERK Overlijden RITNR 1700 170  
801141125110126158      0126158 CPA Kennemerland ( Ambulance 158 )
801141125110126151      0126151 CPA Kennemerland ( Ambulance 151 )

11:25:11 14-01-08 12 G KNRM 12158 12 A1 STRANDPAAL 4900 / ALFA STRAND / KUSTLIJN HMK HEEMSKERK Overlijden RITNR 1700 170  
801141125110126410      0126410 KNBRD Kennemerland ( 57-10 Wijk aan Zee )

11:26:16 14-01-08 12 G BRAN PRIO 1 STRANDPAAL 4900 / ALFA STRAND / KUSTLIJN HMK HEEMSKERK opkomen voor inzet [ RMDON 12410 ]  
801141126160106630      0106630 BRW Kennemerland

11:26:16 14-01-08 12 G KNRM PRIO 1 STRANDPAAL 4900 / ALFA STRAND / KUSTLIJN HMK HEEMSKERK opkomen voor inzet [ RMDON 12410 ]  
801141126160106731      0106731 KNBRD Wijk aan Zee

11:29:30 14-01-08 27 I KNRM PRIO 1 STRAND HEEMSKERK [ 480 ]  
801141129300106631      0106631 KNRM Wijk aan Zee ( Bemanning Donateur )

11:33:43 14-01-08 12 G KNRM 12420IJM A1 STRANDPAAL 4900 / ALFA STRAND / KUSTLIJN HMK HEEMSKERK Overlijden RITNR 1707  
801141133430126420      0126420 KNBRD Kennemerland ( 52-20 Ijmuiden )

11:35:11 14-01-08 12 G KNRM 12420IJM komt te vervallen  
801141135110126420      0126420 KNBRD Kennemerland ( 52-20 Ijmuiden )


Dode man gevonden op strand Heemskerk

Regio - Een voorbijgangster heeft maandagmorgen rond 11:30 uur op het strand bij Heemskerk een tot nu toe nog onbekende man dood aangetroffen.

De vrouw trof de man aan op de kustlijn van tussen IJmuiden en Heemskerk. De dode man werd gevonden ter hoogte van de paal 4900. Hulpdiensten kwamen ter plaatse. Onduidelijk is of de man door een misdrijf om het leven is gekomen. De recherche is een onderzoek gestart. De man lag ten tijde van dit onderzoek afgedekt onder een blauw zijl. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Bron en later meer informatie op www.abradio.nl  

Kennemerland doet moeilijk over rijden met OGS door reddingsbrigades, maar alarmeren wel 2 reddingsbrigades voor een A1?