Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 23366 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #20 Gepost op: 14 januari 2008, 16:40:47
Kennemerland doet moeilijk over rijden met OGS door reddingsbrigades, maar alarmeren wel 2 reddingsbrigades voor een A1?

Sorry, maar ik zie het verband niet.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 14 januari 2008, 17:36:34
Men roept hier, dat Veiligheidsregio Kennemerland niet wil meewerken aan een Alarmering en OGS regeling voor zandvoort.. Aan de andere kant alarmeert de MKA wel de KNBRD reddingsbrigades met een A1 melding..

Een strandambulance die met A1 melding rijdt mag logischere wijs toch met OGS rijden ?

Het lijkt dus een schijnbare tegenstelling..  Kan er iemand uit de reddingsbrigade zandvoort of MKA kennermerland iets vertellen over de problematiek van OGS gebruik door reddingsbrigades op strand in veiligheidsregio Kennermerland..

Welke hobbels moeten nu nog formeel genomen worden ?

Aansprakelijkheid en verzekering ?  Ik weet niet of de KNBRD een autoverzekering heeft voor OGS voertuigen ?
Toestemming van dees of gene ?
Opleiding chaufffeurs ?

Verlicht ons eens.. waar gaat het nu over..  Of is de inhoudelijke kwestie over OGS voorbij, en gaat het inmiddels over personen, dan willen we hier niet weten... :-\


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2008, 23:14:52
Men roept hier, dat Veiligheidsregio Kennemerland niet wil meewerken aan een Alarmering en OGS regeling voor zandvoort.. Aan de andere kant alarmeert de MKA wel de KNBRD reddingsbrigades met een A1 melding..

Een strandambulance die met A1 melding rijdt mag logischere wijs toch met OGS rijden ?\
Blij dat iemand het begrijpt  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2008, 00:02:49


Een strandambulance die met A1 melding rijdt mag logischere wijs toch met OGS rijden ?


Verlicht ons eens.. waar gaat het nu over..  Of is de inhoudelijke kwestie over OGS voorbij, en gaat het inmiddels over personen, dan willen we hier niet weten... :-\

Ik hoor niet bij Adema's "we's" (wie wel eigenlijk?), ik wil wel graag altijd alles weten.

Als er aangegeven wordt dat de teamleiders opstappen geeft dat een beeld van de ernst van de situatie en is het relevante informatie.

Het is nog maar de vraag in hoeverre de melding A1 (overleden persoon?) ook echt voor de reddingsbrigades geldt, ook al staat het er zo. Er wordt ook wel eens prio drie voor een omgeslagen zeilboot met personen te water gegeven, ik kijk nergens meer van op.
Het zou zo maar kunnen dat dezelfde melding voor de ambu gewoon achter de capcode van de reddingsbrigade geplakt wordt door het systeem. Dat zou ook kunnen zijn wat Sander bedoelt.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2008, 08:47:25
Henk,

Jij zet graag iemand de kakken, naast de reddingsbrigades, gebruik je mij achternaam ook veelvulduig graag veelvuldig op openbare fora..  

Jij ziet ergens de ernst van in.. Ik zie dit topic meer als iemand te kijk willen zetten.. En jij en enkele anderen vertikken het over de inhoud te hebben..  Je denkt veel, maar je weet eigenlijk niets..


LC

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 januari 2008, 10:34:56
Een aamtal jaar geleden heeft de algemene ledenvergadering al besloten, dat de blauwe lampen van de auto moeten.
het bestuur had hier echter schijt aan.
dus ik geef deze teamleiders gelijk, want bij wat voor verantwoording dan ook, zal het bestuur er toch niet achter staan.
Ik denk alleen wel dat deze heren door een "bijna voorzitter"gesloufeerd zijn


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #26 Gepost op: 15 januari 2008, 10:58:19
Een aamtal jaar geleden heeft de algemene ledenvergadering al besloten, dat de blauwe lampen van de auto moeten.
het bestuur had hier echter schijt aan.
dus ik geef deze teamleiders gelijk, want bij wat voor verantwoording dan ook, zal het bestuur er toch niet achter staan.
Ik denk alleen wel dat deze heren door een "bijna voorzitter"gesloufeerd zijn

Dus gaat het over interne aangelegenheden binnen RB Zandvoort en Machtspelletjes en personen, en dus niet over regelgeving, implementatie etc.  Wat mij betreft hoort dat niet hier op het forum thuis.  Ook al vinden dat sommigen mensen erg leuk..
Een vereniging heeft zijn eigen democratische weg om dit op te lossen.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #27 Gepost op: 15 januari 2008, 12:02:52
Ik hoor niet bij Adema's "we's" (wie wel eigenlijk?), ik wil wel graag altijd alles weten.

Als er aangegeven wordt dat de teamleiders opstappen geeft dat een beeld van de ernst van de situatie en is het relevante informatie.

Het is nog maar de vraag in hoeverre de melding A1 (overleden persoon?) ook echt voor de reddingsbrigades geldt, ook al staat het er zo. Er wordt ook wel eens prio drie voor een omgeslagen zeilboot met personen te water gegeven, ik kijk nergens meer van op.
Het zou zo maar kunnen dat dezelfde melding voor de ambu gewoon achter de capcode van de reddingsbrigade geplakt wordt door het systeem. Dat zou ook kunnen zijn wat Sander bedoelt.

Henk

Henk het is duidelijk dat je het geweldig vindt wanneer interne problemen, vrijwilligers te kakken zetten, mensen een fout maken, etc hier liefst met naam en toenaam worden vermeld. Jij maakt je druk hoe je je stickertjes op je rubbertutter moet zetten, dat je een geweldige snelheid met deze rubbertutter kan bereiken en dat soort "flauwe kul"
Je slaat met bovenstaande opmerkingen omtrent de A1 meldingen dan ook weer de plank geweldig mis!


Henk het is duidelijk dat je het geweldig vindt wanneer interne problemen, vrijwilligers te kakken zetten, mensen een fout maken, etc hier liefst met naam en toenaam worden vermeld. Jij maakt je druk hoe je je stickertjes op je rubbertutter moet zetten, dat je een geweldige snelheid met deze rubbertutter kan bereiken en dat soort "flauwe kul"
Je slaat met bovenstaande opmerkingen omtrent de A1 meldingen dan ook weer de plank geweldig mis!
Wij worden aangestuurd door de meldkamer net als politie, brandweer en ambulance met onze eigen branch richtlijnen.

Ik vind het diep triest dat mensen hier anoniem hun gal spuwen omtrent interne problemen. :(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 15 januari 2008, 15:09:30
De teamleiders worden nergens met naam en toenaam genoemd, ik zou ook niet kunnen want ik ken ze niet. Hun daad - het opstappen-, daarvan konden ze zelf op hun vingers natellen dat het niet onopgemerkt kan blijven. Ik ben niet anoniem, iedereen weet wie ik ben. Ik zet nergens ook maar iemand te kakker (met een "r"), de opmerking "Zoals gebruikelijk gaat sla je de plank helemaal mis....." en "Je denkt veel, maar je weet eigenlijk niets.."

is niet door mij, maar tegen mij gebruikt, is dat nou die inhoud?

Diegenen die het hardst schreeuwen "laten we het vooral over de inhoud hebben" wijken het meest van deze inhoud af. Kijk eens voor de grap naar de titel van dit topic, en als je goed leest moet je dan niet constateren dat alles wat daar over gaat dus de inhoud is?

Merkwaardig, die schaamte over normale democratische processen...

Daar wil ik nog wat aan toe voegen. We moeten eens ophouden om "redders" per definitie als helden te zien waar niets op aan te merken mag vallen. Zijnde een soort goden die hun onfeilbare superman capaciteiten belangeloos onbaatzuchtig in dienst stellen van de mensheid.

Bij een reddingsbrigade is niets vrijblijvend en als je niet tegen kritiek kan moet je wat anders gaan doen. Je "werk" brengt verantwoordelijkheden met zich mee tegenover de maatschappij en vragen van collega's houden je scherp en inplaats van de aantijgingen te roepen over "de plank mis slaan" "en "je bent gewoon dom" siert het je om op inhoud met één hand op de rug gebonden* de beweringen te weerleggen en niet de bekende "daar zullen we het maar niet meer over hebben, want dat is niet kies" vluchtroute te kiezen en de boodschapper proberen af te schieten.

Bij een postzegelvereniging maken ze zelf maar uit wat ze bestuurlijk bekonkelen. Op reddingsbrigade gebied vind ik het niet "leuk" zoals sommige mensen willen denken als er zaken misgaan- in tegendeel ik betreur het evenzeer, misschien nog wel meer als anderen hier- en DAAROM wil ik het er over hebben. Ergens niet over praten wat je niet lekker ligt is net als je ogen sluiten als een tegenligger je tegemoet komt, die verdwijnt ook niet omdat je er geen aandacht aan schenkt. Wat binnen de reddingsbrigade Zandvoort gebeurd is gaat ons allen aan. De reddingsbrigade Zandvoort is te belangrijk om ze links te laten liggen en te doen alsof er niets aan de hand is.



Henk

het bovenstaande is niet beledigend bedoeld, vertolkt slechts de dynamische mening van de auteur en behoeft wellicht hier en daar enige toelichting cq aanpassing, omdat inzichten kunnen veranderen op grond van aangetoonde tegenstrijdigheden cq nieuw aan het licht gekomen feiten.

* Met één hand op de rug: makkelijk, zonder echte inspanning te leveren prestatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2008, 17:11:50
Henk,
Je opmerkingen raken kant nog wal. Wat voor waarde heeft een intern conflict wat m.i. berust op een communicate stoornis.
Wanneer er gefundeerde kritiek komt staan wij hier net als andere hulpverleners voor open, echter als jij met opmerkingen komt met schaamte voor normale democratische processen ??????????
lees de link http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=109826 en zie dat een meldkamer hier dus niets meer in de melk te brokkelen heeft.
Als dan iemand als een LC ouwe koeien uit de sloot gaat halen en met modder gooit heeft dat totaal geen (democratische) waarde.

Wij staan niet met onze handen op onze rug........... dit is gewoon een constatering dat onze prioriteiten anders liggen. Verantwoording leggen wij gewoon af aan diegene die daar voor is en dat ben jij zeker niet Henk.