Cameraman omroep Brabant gehinderd tijdens werk

Auteur Topic: Cameraman omroep Brabant gehinderd tijdens werk  (gelezen 27555 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 5 januari 2008, 19:25:27
Blijkbaar heb je een bijdrage van mij gemist:


Nee hoor.

't verschil tussen een persfotograaf en 'n gewone hobbyist is namelijk dat die 1e geen brood op tafel krijgt als ie z'n werk niet kan doen, terwijl 't bij die 2e geen verdere gevolgen heeft als hij/zij gehinderd zou worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 5 januari 2008, 19:30:27
Die speciale eenheden werken vaak met veel zwaardere criminelen en met grote organisatie's. Da's wel even iets anders als iemand 'n prent geven voor een of andere verkeersovertreding.

Alleen al die bivakmutsen die normaal gedragen worden geven al duidelijk al dat die teams een heel ander werkgebied hebben.

Bivakmutsen geven ook een tactisch voordeel...  ;) De leden van het AT zijn niet meer uit elkaar te houden + een schrikeffect + het ontmenselijken van een AT'er.

Die grote organisaties hebben echt wel een contra-inlichtingendienst die inlichtingen over politieonderzoeken verzameld.... Het oppakken door het AT is slechts het sluitstuk van een onderzoek... Inlichtingen over lopende onderzoeken zijn veel interessanter en kunnen zorgen dat het AT helemaal niet nodig is...  :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #62 Gepost op: 5 januari 2008, 19:33:43
Nee hoor.

't verschil tussen een persfotograaf en 'n gewone hobbyist is namelijk dat die 1e geen brood op tafel krijgt als ie z'n werk niet kan doen, terwijl 't bij die 2e geen verdere gevolgen heeft als hij/zij gehinderd zou worden.

Ik zie nergens in de grondwet wat staan over dat het je beroep moet zijn?  ???

Ik denk dat er een aantal mensen zijn in NL die vinden dat artikel 6 alleen geldt voor christelijke religies....  :-X :-X :-X :-X Ik geloof niet dat het aan de personen maar aan de rechter is om de grondwet te interpreteren...  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 5 januari 2008, 19:37:18
Ik zie nergens in de grondwet wat staan over dat het je beroep moet zijn?  ???


Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat enkel de persfotograaf kan roepen dat hij gehinderd wordt in het uitvoeren van zijn beroep en de hobbyist niet.

En als je dan geen perskaart kan tonen omdat die zogenaamd in de auto ligt wordt je al snel tot de hobbyisten groep gerekend.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #64 Gepost op: 5 januari 2008, 19:43:16
Dus je mag een hobbyist wel zijn grondrechten ontnemen en een prof niet? Als je dus betaald krijgt voor je beelden dan geldt de grondwet wel en in alle andere gevallen niet? ??? ??? Duidelijk verhaal van je!  O0


Karim

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 5 januari 2008, 19:46:48
Dus je mag een hobbyist wel zijn grondrechten ontnemen en een prof niet? Als je dus betaald krijgt voor je beelden dan geldt de grondwet wel en in alle andere gevallen niet? ??? ??? Duidelijk verhaal van je!  O0

Ja hoor, dat is precies wat ik zeg...

Mijn reactie was op 'n post van Rene waarin die zij dat deze fotograaf is z'n werk/beroep gehinderd kon worden, waarop ik reageerde dat je dat enkel kan roepen als je ook daadwerkelijk van de pers bent cq een perskaart kunt tonen.

Ik zeg nergens iets over "grondrechten ontnemen", jij geeft alleen weer een "leuke" draai aan mijn verhaal en legt er je eigen interpretatie aan op...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 5 januari 2008, 20:06:15
(...)
Het gaat hier gewoon om een cameraman die zijn beelden volgens het berichtje aan het begin, maakte voor Omroep Brabant (één van de professionele regionale nieuwszenders in Nederland). Als dat mijn beroep zou zijn, zou ik mij ook verdiepen in de betreffende wettelijke regels m.b.t. het filmen op de openbare weg. En dan begin je dus direct over die wettelijke regels, en ga je tegen een "vordering" van een agent in, als die ten onrechte je belemmert in je werk.

groeten,
René de Caluwé


(...)

't verschil tussen een persfotograaf en 'n gewone hobbyist is namelijk dat die 1e geen brood op tafel krijgt als ie z'n werk niet kan doen, terwijl 't bij die 2e geen verdere gevolgen heeft als hij/zij gehinderd zou worden.

Het ging René er om dat de cameraman kennis had van de regels omdat hij een prof was en daarom tegen de vordering van de agent inging...

Het gevolg van het hinderen van de 2e is dat je de wet overtreed... ;)

Maar ik denk dat het vanaf nu (en misschien al een tijdje) een herhaling van zetten is...  ::) Jij bent blijkbaar niet te overtuigen dat er geen wettelijke basis opnamen te verbieden....
Moreel ben ik het met je eens dat het niet goed is om beelden van het AT te maken maar volgens mij kan dit niet wettelijk afgedwongen worden door een uitvoerende macht...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #67 Gepost op: 5 januari 2008, 20:29:15

Moreel ben ik het met je eens dat het niet goed is om beelden van het AT te maken maar volgens mij kan dit niet wettelijk afgedwongen worden door een uitvoerende macht...
Waarom zeg je dat dan niet gelijk? Scheelt voor iedereen een heleboel onnodig gedetailleerd typewerk...  :|


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #68 Gepost op: 5 januari 2008, 20:34:23
Waarom zeg je dat dan niet gelijk? Scheelt voor iedereen een heleboel onnodig gedetailleerd typewerk...  :|

(...)
Als het AT zo'n gevaar loopt dan moeten ze de wet veranderen zodat het verboden is opnames van hun te maken (ik zou met zo'n wet geen probleem hebben!  :)). Ik heb nog niet gehoord dat er een (initiatief) wet voorstel is die dat beoogt...  ;)
(...)

Ik dacht dat het wel duidelijk was...  ;) Het gaat mij er puur om dat er door de politie/hulpverleners afgedwongen wordt dat er geen beelden gemaakt worden van bepaalde situaties... en dat kan volgens mij niet in onze huidige rechtsstaat  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 5 januari 2008, 20:48:20
Het gaat mij er puur om dat er door de politie/hulpverleners afgedwongen wordt dat er geen beelden gemaakt worden van bepaalde situaties... en dat kan volgens mij niet in onze huidige rechtsstaat  ;)

En volgens mij wel, bijvoorbeeld in gevaarlijke situatie's (ontploffing voor fotograaf, of veiligheid voor agenten), dan kan er naar mijn mening wel opgetreden worden, echter zal je dat niet terug vinden in je wetsregeltjes maar eerder in de interne protocollen van de politie zelf.

No hard feelings by the way, niks mis met af en toe een pittige discussie  ;)