Roepnummers Rode Kruis

Auteur Topic: Roepnummers Rode Kruis  (gelezen 35988 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2012, 17:39:42
Hier in de regio staat er gewoon een mobi op de MKA in de GMK en kan het RK gewoon de MKA oproepen. Bij grote inzetten wil de MKA ook nog wel eens het RK oproepen via deze mobi. Werkt prima. Dus dat ze geen contact kunnen leggen is niet helemaal waar.

Waar is hier  ^-^
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2012, 18:10:10
Waar is hier  ^-^

Gezien mijn naam, Rotterdam  0098


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2012, 18:33:51
Arts  www.alphalog.nl


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #33 Gepost op: 15 januari 2012, 10:35:03
Komen al die roepnummers weleens bij elkaar om live tegen elkaar te roepen of wordt zoiets niet georganiseerd?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #34 Gepost op: 15 januari 2012, 12:01:29
Komen al die roepnummers weleens bij elkaar om live tegen elkaar te roepen of wordt zoiets niet georganiseerd?
Bij een grote inzet gaan de RK co samen met GHOR cq OVD-G op bezoek bij de MKA om voorstelrondje te doen met de centralisten van de MKA en eventueel nog wat laatste afstemming.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #35 Gepost op: 15 januari 2012, 12:33:57
Bedoelde eigenlijk meer een landelijke bijeenkomst van de VBD  :)
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2012, 12:27:32
De bedoeling is dat dit inderdaad gaat gebeuren in 2012. Hoe, waar en wat weet ik echter nog niet.
Arts  www.alphalog.nl


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #37 Gepost op: 14 februari 2012, 02:01:15
Waarom gaat de VBD van het NRK niet over op roepnummers die aansluiten bij de veiligheidsregio's en komt er een standaard waar iedereen zich aan houdt?
Het NRK is een compleet onafhankelijke organisatie die niets met de GHOR of de veiligheidsregio te maken heeft. (simplistisch gezien natuurlijk.) Het NRK is een eerste hulp dienstverlener en niet een onder de VR ondergebrachte professionele hulpverlener. Het merendeel van de tijd komt de VR niet eens in beeld bij wat wij doen. Met uitzondering van de grote evenementen waar er organisatorisch nogal met de GHOR en de VR word samengewerkt.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #38 Gepost op: 14 februari 2012, 08:10:45
Het NRK is een compleet onafhankelijke organisatie die niets met de GHOR of de veiligheidsregio te maken heeft. (simplistisch gezien natuurlijk.) Het NRK is een eerste hulp dienstverlener en niet een onder de VR ondergebrachte professionele hulpverlener. Het merendeel van de tijd komt de VR niet eens in beeld bij wat wij doen. Met uitzondering van de grote evenementen waar er organisatorisch nogal met de GHOR en de VR word samengewerkt.
Ook al ben je onafhankelijk dan is het toch goed om aan te sluiten bij landelijke onwikkelingen.
Voor alarmering van bijvoorbeeld O&V  lijkt me dit makkelijk.
Daarnaast is er geen eenheid, zo lijkt het via internet, in roepnummers.
Komt naar buiten toe niet professioneel over. Of is het excuus dat het NRKBbestaat uit zeer gemotiveerde vrijwilligers die zelf wat mogen bedenken?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #39 Gepost op: 14 februari 2012, 10:50:16
Ook al ben je onafhankelijk dan is het toch goed om aan te sluiten bij landelijke onwikkelingen.
Voor alarmering van bijvoorbeeld O&V  lijkt me dit makkelijk.
Daarnaast is er geen eenheid, zo lijkt het via internet, in roepnummers.
Komt naar buiten toe niet professioneel over. Of is het excuus dat het NRKBbestaat uit zeer gemotiveerde vrijwilligers die zelf wat mogen bedenken?

Er ís een zekere eenheid in roepnummers, met enige vrijheid binnen de laatste 2 cijfers van het roepnummer.
Arts  www.alphalog.nl