Roepnummers Rode Kruis

Auteur Topic: Roepnummers Rode Kruis  (gelezen 35783 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #50 Gepost op: 27 april 2012, 13:15:43
Bij de (grote) evenementen waar ik bij betrokken was liep het contact met de MKA gewoon via het evenementennummer van de MKA. Denk dat dit mogelijk alleen is als de VC wordt ingezet zoals bij 4 mei. De porto komt dan uit de VC en is niet standaard bij het Rode Kruis.

De C2000 porto's van O&V zitten wel in de standaard uitrusting van het team Amsterdam.

Remco

Zou ook goed kunnen,  ik ben er natuurlijk ook niet elke keer bij  0098


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #51 Gepost op: 28 april 2012, 20:32:35

Daarbij geeft het vierde nummer aan waar je me te maken hebt:

0 = voertuig
1 = Verbindingscoördinator van de afdeling
2 = Plaatsvervangend verbindingscoördinator
3 = NCS / Basisstation
4 t/m 9 vrij voor posten


Is dat ooit omgegooid? Ik kan me herinneren dat in 'mijn tijd' (inmiddels een jaar of tien terug) er in die 4 t/m 9 ook nog onderverdelingen waren.
Zo was ik al TV3-coördinator (voorheen collonnecommandant, zeg maar) altijd de 36-64, werd de 36-65 gebruikt voor de coördinator / teamleider bij een inzet en werden de 6 t/m 9 vervolgens gebruikt voor porto's.


wrdmarco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #52 Gepost op: 26 juni 2012, 21:52:33
0 = voertuig
1 = Verbindingscoördinator van de afdeling
2 = Plaatsvervangend verbindingscoördinator
3 = NCS / Basisstation
4 = Coördinator hulpverlening
5 = Plaatsvervangend coördinator hulpverlening
6 t/m 9 vrij voor posten


pe1rdw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #53 Gepost op: 1 juli 2012, 11:38:31
even kijken of ik het goed begrepen heb:
roep nummer die ik als centralist gebruikt had was 85630, dit is regio 8 noord braband, werkgebied 5, afdeling 6 langstraat, en 30 voor NCS, VC was 10, en portofoons die niet post gebonden waren 31 t/m 39, dit wijkt af van boven staand lijstje maar komt wel overeen met de lijst in de cursis uit 2008, dus zal wel kloppen

Citaat
WR.A0 Voertuig
WR.A1 Verbindingscoördinator van de afdeling
WR.A2 Plaatsvervangend verbindingscoördinator
WR.A21 t/m WR.A29 Medewerkers verbindingen
WR.A3 NCS
WR.A31 t/m WR.A39 portofoons
WR.A41 t/m WR.A49 portofoons
WR.A51 t/m WR.A59 portofoons
WR.A61 t/m WR.A69 portofoons
WR.A4 Coördinator noodhulp
WR.A5 Plaatsvervangend coördinator noodhulp
WR.A6 t/m WR.A9 eigen invulling

waarbij het volgnummer 0 optioneel lijkt maar wel altijd wel of niet gebruikt wordt, dus NCS is of 30 of 3 maar nooit tegelijk
Hoewel er maar een voertuig genoemd wordt neem ik aan dat het goed mogelijk is om 01 t/m 09 te gebruiken bij meerdere voertuigen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #54 Gepost op: 1 juli 2012, 12:15:57
even kijken of ik het goed begrepen heb:
roep nummer die ik als centralist gebruikt had was 85630, dit is regio 8 noord braband, werkgebied 5, afdeling 6 langstraat, en 30 voor NCS, VC was 10, en portofoons die niet post gebonden waren 31 t/m 39, dit wijkt af van boven staand lijstje maar komt wel overeen met de lijst in de cursis uit 2008, dus zal wel kloppen

waarbij het volgnummer 0 optioneel lijkt maar wel altijd wel of niet gebruikt wordt, dus NCS is of 30 of 3 maar nooit tegelijk
Hoewel er maar een voertuig genoemd wordt neem ik aan dat het goed mogelijk is om 01 t/m 09 te gebruiken bij meerdere voertuigen.
In een afdeling wordt gebruikt gemaakt van 5 cijferige roepnummers, zoals jij al aangaf als voorbeeld.
Voertuigen zijn in principe 4 cijferig en regio gebonden bv 89.60 (HV Bus Eindhoven) 89.70 (PAM VLW als ik het goed heb) of werkgebied gebonden bv 80.07 (VC Noord Brabant)
85.63 is het zelfde als 85.630 de NCS en de 8561 is hetzelfde als de 85610.
Er zijn afdelingen welke een voertuig met 5 cijferige roepnummers hebben, maar dat is vlgs mij niet standaard conform de procedures.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #55 Gepost op: 2 juli 2012, 22:09:31
Er zijn afdelingen welke een voertuig met 5 cijferige roepnummers hebben, maar dat is vlgs mij niet standaard conform de procedures.

Maar wat nou als je als afdeling 2 voertuigen hebt. Volgens het roepnummer plan eindigen de voertuigen op **.*0. Je kan geen ander afdelingsnummer gebruiken dus zal je er een cijfertje achter moeten plakken.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #56 Gepost op: 2 juli 2012, 22:33:23
Maar wat nou als je als afdeling 2 voertuigen hebt. Volgens het roepnummer plan eindigen de voertuigen op **.*0. Je kan geen ander afdelingsnummer gebruiken dus zal je er een cijfertje achter moeten plakken.
Voertuigen gebruiken regio gebonden roepnummers. Dan praat je niet over afdeling nummers voorbeeld
89.60 HV Bus Eindhoven 89.80 Rolstoelbus Eindhoven, 89.70 PAM Valkenswaard. Anders even overleggen met de Coördinator Verbindingen van het Werkgebied.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #57 Gepost op: 2 juli 2012, 23:18:44
Maar wat nou als je als afdeling 2 voertuigen hebt. Volgens het roepnummer plan eindigen de voertuigen op **.*0. Je kan geen ander afdelingsnummer gebruiken dus zal je er een cijfertje achter moeten plakken.
Jawel hoor. Stel dat Valkenswaard een tweede voertuig zou hebben dat zouden dit de 89.701 en 89.702 worden. Sterker nog, bij de afdeling Zandvoort was het als volgt. 37.401 Ambu 1, 37.402 Ambu 2, 37-403 PAM, 37-404 Mule.
Voordeel van een 5-cijferig systeem is dat je 5 cijfers mag en kunt gebruiken.


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #58 Gepost op: 2 juli 2012, 23:32:45
Maar wat nou als je als afdeling 2 voertuigen hebt. Volgens het roepnummer plan eindigen de voertuigen op **.*0. Je kan geen ander afdelingsnummer gebruiken dus zal je er een cijfertje achter moeten plakken.

Als je van een bepaalde functie er meerdere van kunt hebben kun je het vijfde cijfer gebruiken.
Is er 1 voertuig van kun je af met 4 cijfers, eindigend op een 0. Zijn er meerdere dan plak je er een volgnummer aan.
Er is per afdeling maar 1 verbindingscoordinator en kun je weer af met 4 cijfers, eindigend op een 1. Datzelfde geldt ook voor zijn of haar plaatsvervanger alleen houden we niet van dubbele nummers dus eindigt deze op een 2. Maar er kunnen meerdere medewerkers zijn en die krijgen weer een volgnummer, beginnend bij XX.X21

Per net is er maar 1 NCS (NetControle Station) en dus heeft die ook genoeg aan 4 cijfers, eindigend op een 3. Echter zie je hier nog wel eens verschil per afdeling,regio,provincie. Sommigen kiezen er voor om 4 cijfers te gebruiken omdat het een unieke functie binnen de verbindingen is. Maar er zijn ook afdeling,regios,provincies die het zien als 1 van de posten in een net. Daarom plakken ze er een 0 achter en gebruiken 5 cijfers om het binnen het net eenduidig te houden.

Hoop dat dit een beetje helpt. Maak het vooral niet moeilijker dan dat het is.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #59 Gepost op: 3 juli 2012, 01:12:58
Voertuigen gebruiken regio gebonden roepnummers. Dan praat je niet over afdeling nummers voorbeeld

Dan werken we verschillend want dat is hier niet het geval. Als jij die procedure's waar je het over had boven water kan krijgen dan hou ik mij aanbevolen. ;)