Ik wil je met liefde en plezier geloven, echter zou dat betekenen dat het cursis materiaal niet goed is, daar staat onder regio geen voertuig, alleen landelijk voor logistiek, werkgebied verbindingsdienst en verder afdeling algemeen voertuigen. bv W0.07 en WR.A0, mogelijk verouderd cursis materiaal, deze is uit 2008.
Ik heb mijn cursusboek erbij gehaald. (deze is al inderdaad iets ouder uit 2000
)
Als jij een digitale versie van jou boek heb, dan hou ik mij aanbevolen.
Ik weet dat men hier en daar in de lande weer bezig is om een en ander op poten te zetten, dus weet niet wanneer de (nieuwe) landelijke richtlijnen komen.
Ik heb deze methode altijd aangehouden, daar ik vond dat het verhaal het duidelijkste was. Maar ook ik ben niet foutloos
P0.00 NCS VBD (xx Basis) (provincie) PR.00 NCS VBD (regio) PR.A0 Voertuig plaatselijke afdeling
P0.01 Coördinator VBD (provincie) PR.01 Coördinator VBD (regio) PR.A1 Coördinator VBD (Afdeling)
P0.02 Plv Coördinator VBD (provincie) PR.02 Plv Coördinator VBD (regio) PR.A2 Plv Coördinator VBD (Afdeling)
P0.03-06 Medewerker VBD (provincie) PR.03-04 Medewerker VBD (regio) PR.A3 NCS (afdeling) of PR.A30 vanwege netgebruikers met 5 cijfers
P0.07 VC (provincie) PR.x0 Voertuigen PR.A4-A9 Coördinatoren in afdeling
P0.08-20 Verbindingsdienst (provincie) PR.90 CPA (niet meer in gebruik) PR.A31-A39 Netgebruikers in afdeling
PR.A41-A49 Netgebruikers in afdeling
PR.A51-A54 Medewerker VBD (Afdeling)
In feite niet veel verschil alleen iets andere benamingen. Waar wel verschil in zit, is de medewerker verbindingen in de afdeling (A21 & A51).
Ik ben nog steeds niet achter waarom het gewijzigd is. De een zegt een typfout geweest, de ander zegt bewust aangepast. Wij hebben nog steeds de A51-A54 in gebruik ivm bekendheid.
Ik heb gehoord (via via via) dat men bezig is om roepnummers aan te passen naar de huidige veiligheidsregio. Of dit waar is weet ik niet....