A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 254310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #60 Gepost op: 30 november 2005, 13:17:09
Heb je al eens goed op die auto's in Amersfoort gekeken Heleen?  ::)

Ja hoor, die zie ik regelmatig en ze hebben wel degelijk blauwe kenteken platen.  ;D

De foto die jij heb, is gemaakt net nadat ze een paar dagen  op de hap stonden. Ze hadden toen nog een tijdelijk geel kenteken plaat.
Na de keuring hebben ze de blauwe platen gekregen.  ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #61 Gepost op: 30 november 2005, 13:44:50
Hmm, oké. Zo vaak kom ik daar niet.  :P

Wordt wel eens tijd dat ik met mijn digitale plaatjesmaakmachine een keertje langs de HAPpost kom.  :P 8)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #62 Gepost op: 30 november 2005, 23:54:08
Je bent welkom  :D


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #63 Gepost op: 2 december 2005, 11:45:11
hier rijden de HAP auto's ook met prio1 om het zo maar te zeggen...
hier hebben ze ook nog gele platen.. tenminste bij het maken van de foto.. weet niet of ze het nu nog hebben...

maar als een HAP auto niet met prio1 mag rijden.. wat is dan het nu van de blauwe lampen? het schijnt BPM te verminderen ofiets?


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #64 Gepost op: 2 december 2005, 15:33:23
is het niet zo dat die wagen(foto)van een ambulanceverpleegkunduge is,tenminste hier rijden er sommiggen mee,om bij calamiteiten snel mee te assisteren. :-\
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


Lukas074

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 2 december 2005, 17:57:29
Inderdaar, kan ook piket auto zijn van de GGD.

En waarom er blauwe lampen op het dak staan op een HAP-auto, is dat er in de ene regio wel en de andere regio niet met prio 1 gereden mag worden. Maar als er geen blauwe lampen op het dak zitten, dan kan je die auto niet inzetten in een regio waar wel met prio 1 gereden mag worden. Ook zal je met de stripping van een auto zitten dat de blauwe lampen erop moeten.

Meestal wordt de schakelaars van de lampen en de sirene gewoon weg gehaald, zodat je deze niet kan inschakelen.


Karim

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 2 december 2005, 19:16:51
Ook zal je met de stripping van een auto zitten dat de blauwe lampen erop moeten.


Nog lang niet alle hapdiensten rijden met sovam striping rond maar mogen toch gewoon met A1 rijden hoor ;)


Lukas074

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 2 december 2005, 22:38:04
Nog lang niet alle hapdiensten rijden met sovam striping rond maar mogen toch gewoon met A1 rijden hoor ;)

Oke, dat zou kunnen, maar was van mening dat dat een reden kon zijn......


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #68 Gepost op: 4 december 2005, 00:40:10
Je bent welkom  :D
Eerst maar even van je klap bekomen he...  ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #69 Gepost op: 4 december 2005, 17:58:25
Eerst maar even van je klap bekomen he...  ;)

Ja dat komt wel goed. Heb gisteravond wel gewerkt en het ging redelijk goed. Alleen bij thuis komst besefte ik toch dat ik vermoeiender was als anders.
Maar ik moet zeggen, dat het met de dag beter gaat, gelukkig maar.