A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 254307 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #70 Gepost op: 8 december 2005, 20:49:44
hiervoor reed er een blauwe 4x4.. weet merk enzow niet meer.. mssn weet lars het.. maar die reed ook wel gwoon met prio1.. de wagens die nu in almelo rijden hebben toruwens gele platen rijden met prio1 indien nodig


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #71 Gepost op: 4 januari 2006, 22:53:51
Zojuist kwam hier zo'n klein geel huisartsenautootje met zwaailicht en sirene voorbijrijden.

Even daarvoor reed er ook een politieauto met prio 1.

Ik dacht dat huisartsen niet vervoerd mochten worden met een prio 1, toch?

Misschien zat er geen huisarts in, maar een andere functionaris, geen idee uiteraard, maar vond het wel opvallend.

Vijf pagina's verder is alleen duidelijk geworden dat de emotionele stokpaardjes van een onverwoestbare kwaliteit blijken te zijn.
Je zou de vraag bij onze vrienden van de politie neer kunnen leggen of een van hun collega's de bestuurder op de bon geslingerd heeft.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #72 Gepost op: 4 januari 2006, 23:53:11
Vijf pagina's verder is alleen duidelijk geworden dat de emotionele stokpaardjes van een onverwoestbare kwaliteit blijken te zijn.
Je zou de vraag bij onze vrienden van de politie neer kunnen leggen of een van hun collega's de bestuurder op de bon geslingerd heeft.

Het kan aan mij liggen, maar ik snap jouw reactie niet helemaal. Op de tweede pagina is namelijk al duidelijk geworden waar het om ging.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #73 Gepost op: 8 januari 2006, 14:08:11
bij het ambudeel staat de nieuwe brancherichtlijn optische en guluidssignalen. daar valt de hap dus ook onder en ik weet dat er meerdere happen zijn die met ogs rijden en niet aan die voorwaarden voldoen.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #74 Gepost op: 9 januari 2006, 17:12:32
bij het ambudeel staat de nieuwe brancherichtlijn optische en guluidssignalen. daar valt de hap dus ook onder en ik weet dat er meerdere happen zijn die met ogs rijden en niet aan die voorwaarden voldoen.

Oh, vertel... Aan welke voorwaarden wordt er dan niet voldaan?  :o
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #75 Gepost op: 9 januari 2006, 18:10:57
recent nog een hapbusje in flevoland zien rijden zonder c2000 nummering en zonder mobilofoon en dat is toch voorgeschreven in een van de eerste alinea's.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #76 Gepost op: 10 januari 2006, 16:23:05
Bij ons is de afspraak met de Meldkamer Ambulance gemaakt dat wij géén toestemming behoeven te vragen voor het rijden met optische- en geluidssignalen. De artsen hebben de bevoegdheid om zelf in te schatten of (en bij welke melding) wij gaan rijden met OGS. Er hoeft ook niet op een later moment een terugkoppeling plaats te vinden naar de MKA.
Wel wordt de A1 rit op de post en bij de werkgever gedocumenteerd.

Alle communicatie met de MKA (oproepen bijstand ambu) gaat telefonisch.

Natuurlijk weet ik nog niet of deze afspraak in stand blijft na het ingaan van de richtlijn, maar zover ik tot nu toe heb begrepen wel
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


trevelyan006

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #77 Gepost op: 28 februari 2006, 21:15:13
Op de vorige pagina staat een Mercedes Vaneo van de huisartsenpost in Almelo. De auto heeft nog steeds ''gewone'' gele kentekenplaten. Ook hebben ze bij de HAP Almelo (en enschede, en oldenzaal) gewoon a1 meldingen. Ik weet dit omdat ik hier zelf werk al huisartsenchauffeur!  ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #78 Gepost op: 28 februari 2006, 22:34:42
Op de vorige pagina staat een Mercedes Vaneo van de huisartsenpost in Almelo. De auto heeft nog steeds ''gewone'' gele kentekenplaten. Ook hebben ze bij de HAP Almelo (en enschede, en oldenzaal) gewoon a1 meldingen. Ik weet dit omdat ik hier zelf werk al huisartsenchauffeur!  ;)


Vreemd dat er gele kenteken platen zijn, vallen jullie onder de ambulance dienst ? In ieder geval niet onder de taxi, want anders moeten het echt wel blauwe kenteken platen zijn.
En die A1 meldingen, wordt dit wel via de cpa geregeld ?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #79 Gepost op: 28 februari 2006, 23:51:20
Vervoer voor HAP Oldenzaal/Enschede/Almelo wordt inderdaad verzorgd door Ambulancedienst Oost. Hoe het zit met de A1 meldingen weet ik dan weer niet. ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill