A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: A1 / spoedrit Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 256155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 1 maart 2006, 19:47:32

Vreemd dat er gele kenteken platen zijn, vallen jullie onder de ambulance dienst ? In ieder geval niet onder de taxi, want anders moeten het echt wel blauwe kenteken platen zijn.
En die A1 meldingen, wordt dit wel via de cpa geregeld ?


De hap waar ik gereden heb rijdt gewoon nog steeds met gele platen. Ze vallen niet onder de ambulancedienst en ook niet onder 'n taxi-cao.

Als we met A1 reden was dit wel altijd met toestemming van CPA.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #81 Gepost op: 2 maart 2006, 21:00:33
Zo zie je maar weer, dat er in het land toch weer vele verschillen zijn van de hap auto's.


wicher

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 2 maart 2006, 21:53:25
HAP Zwolle rijdt ook gewoon met gele platen op de auto, en er wordt ook met A1 gereden na melding aan de MKA Zwolle.
HAPchauffeurs  zijn in dienst van de RAV IJsselvecht, en worden bij ons visite assistenten genoemd ;)
Kort samen gevat ze zijn dus de assistent van de huisarts en gaan dus ook overal mee naar binnen!!!! :)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #83 Gepost op: 21 maart 2006, 23:50:35
Zo zie je maar weer, dat er in het land toch weer vele verschillen zijn van de hap auto's.

Wiens verdienste/schuld is dat ?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #84 Gepost op: 21 maart 2006, 23:58:17
Het kan aan mij liggen, maar ik snap jouw reactie niet helemaal. Op de tweede pagina is namelijk al duidelijk geworden waar het om ging.
Ja of een HAP auto OGS ritten mag rijden, om vervolgens ongedocumenteerd c.q. onderbouwd 5 pagina's lang een ja nee spelletje te spelen.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #85 Gepost op: 22 maart 2006, 16:41:59
Wiens verdienste/schuld is dat ?

Ach, eer dat alles in het land op één lijn ligt, ben je weer 10 jaar verder.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #86 Gepost op: 18 april 2006, 23:58:48
Ach, eer dat alles in het land op één lijn ligt, ben je weer 10 jaar verder.

Ben toch bang, als het er op gaat lijken dat er een lijn zichtbaar begint te worden, we een nieuwe minister hebben die zijn eigen ei van columbus heeft bedacht.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #87 Gepost op: 19 april 2006, 22:07:04
Waarom moet alles het zelfde geregeld zijn, wat is er mis met maatwerk, en specifieke dienstverlening?

Een auto kan je kopen, huren, financial lease, operational lease, je kan ook een vervoersoplossing en beheersoplossing bieden.  En die dienst kan geleverd worden door een beheersmaatschappij,een RAV, of de Taxi-bedrijf of de GGD..  Joh, waarom zou je niet de meest effectieve manier kiezen die voor jouw HAP organisatie het beste is..

Waarom eenheidsworst, ipv van verschillende soorten en smaken vlees of misschien wel vis..


Karim

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 19 april 2006, 23:53:40
Waarom moet alles het zelfde geregeld zijn, wat is er mis met maatwerk, en specifieke dienstverlening?

Een auto kan je kopen, huren, financial lease, operational lease, je kan ook een vervoersoplossing en beheersoplossing bieden.  En die dienst kan geleverd worden door een beheersmaatschappij,een RAV, of de Taxi-bedrijf of de GGD..  Joh, waarom zou je niet de meest effectieve manier kiezen die voor jouw HAP organisatie het beste is..

Waarom eenheidsworst, ipv van verschillende soorten en smaken vlees of misschien wel vis..


Een beetje uniformiteit is anders ook niet slecht hoor.

Niet voor niks dat de opleidingen, protocollen, kleding en voertuig kleuren van politie, brandweer en ambulancezorg door heel Nederland gelijk zijn.

Bij de HAP'en is er eigenlijk nog gewoon veelste veel verschil.

De ene dienst rijdt rond met rode voertuigen, de andere met gele, de meeste diensten hebben een blauw zwaailicht, sommige een oranje, er wordt rondgelopen in wel 20 verschillende soorten kledingskleuren, de ene dienst mag niet met OGS, de ander pas na toestemming CPA en weer 'n ander zelfs zonder toestemming CPA, de opleiding tot HAP chauffeur verschilt overal, sommige vallen onder taxi-cao en sommige weer niet, en op weer andere plaatsen worden ambulancechauffeurs van de GGD ingezet, en de ene mag pas na 'n rijopleiding met OGS rijden, en de andere worden zonder training gelijk in het diepe gegooid (zoals ondergetekende)....

Wat mij betreft zijn dat nog wel erg veel verschillen.

Als ze nu 's zorgen dat al die HAP wagentjes de zelfde kleuren krijgen en iedereen in dezelfde kleding loopt, en dat ze ook allemaal globaal 'n beetje dezelfde opleiding hebben gehad (zowel medisch als rijtechnisch) dan zijn we al 'n heel eind, en dan kunnen zaken als 't kopen, huren, financial lease, operational lease e.d. van een auto enzo wel per hap verschillen, maar dan zijn de diensten landelijk toch wel gelijk, en dat is ook voor het publiek 'n stuk duidelijker.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #89 Gepost op: 20 april 2006, 11:51:00
Ik ben het met Karim eens.

Natuurlijk is het goed om maatwerk te kunnen leveren, maar enige uniformiteit (met name in scholing) is ook erg belangrijk.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur