Ziegler boos

Auteur Topic: Ziegler boos  (gelezen 14178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2010, 17:45:48
Ik heb even verder zitten neuzen en denk dat Ziegler boos is omdat Oldambt een blusauto (ik neem aan een TAS) heeft besteld bij HDS, terwijl er een gegunde aanbestedingsopdracht ligt vanuit de Hulpverleningsdienst Groningen voor de levering van TAS-en door Ziegler, oa voor Oldambt (zie: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=e19eaec3-202e-4271-936a-827c5a335436).

Oldambt heeft nu een blusauto besteld bij HDS en dan kan ik me voorstellen dat zij zich dus niet houden aan de aanbesteding en dan mag je al gegunde partij best boos zijn (maar het krantenartikel brengt het heel anders dan ik de situatie hierboven schets).

Let op: ik ga er vanuit dat met blusauto een TAS bedoeld wordt. :)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2010, 19:24:55
Ik las dit bij het topic aanbesteingsfeitjes:
Citaat
Veertien nieuwe tankautospuiten voor de regionale brandweer Groningen
Gepubliceerd: 03 maart 2009, 13:58

Vrijdagmorgen 27 februari zetten burgemeester van Veendam Ab Meijerman, Thomas Faber, commandant brandweer stad en regio Groningen en René Pol, directeur van de firma Ziegler uit Winschoten hun handtekening onder een contract voor de levering van veertien nieuwe tankautospuiten.

De voertuigen zijn bestemd voor de regionale brandweer Groningen.

Gronings bedrijf
Eind vorig jaar vond een Europese aanbesteding plaats voor de levering van nieuwe tankautospuiten aan de regionale brandweer Groningen. Negen bedrijven vroegen een bestek op, twee kwamen met een offerte. Op basis van de levertijd, garantie prijs en kwaliteit viel de keuze vervolgens op het Groningse bedrijf Ziegler Brandweertechniek uit Winschoten.

Praktijktest
Een van de beoordelingsonderdelen voor de kwaliteit was een zogenaamde praktijktest. Op drie dagen in januari testten 56 brandweervrijwilligers en personeel de aangeboden voertuigen onder realistische omstandigheden op onder andere evenwichtigheid, manoeuvreerbaarheid, bediengemak van de pomp, indeling (manschappen)cabine en ruimte voor de materialen.

Als beste
Na alle scores te hebben opgeteld kwam de firma Ziegler dus als beste uit de bus. Het bedrijf levert twee complete tankautospuiten: een Volvo FL met een 16 tons chassis en een Volvo FE met een 18 tons chassis. Naar verwachting zullen de eerste drie nieuwe voertuigen in december van dit jaar van de band rollen.


Dus het lijkt er op dat dit korps niet mee doet met de regionale aanbesteding en zelf het wiel wil gaan uit vinden. en als dan Ziegler al die jaren een goede service heeft gegeven, een vestiging in jouw stad heeft en je kiest niet voor de regionale aanbesteding maar gaat bewust naar een concurrent......... iets voor een relatiebemiddelingstherapeut  ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2010, 19:28:17
Ik neem aan dat jullie ook de datum van de eerste posting hebben gelezen  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2010, 19:30:20
Ik neem aan dat jullie ook de datum van de eerste posting hebben gelezen  O0

Enigszins verwarrend is het wel dat de discussie van 2003 naar 2010 springt... ;) ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #24 Gepost op: 10 januari 2010, 19:40:53
Verrek, helemaal niet opgevallen  :-[

Voorgaande berichtgeving kan komen te vervallen over.... eeeen uit ;)


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2010, 08:39:49
Kreeg vandaag mail van iemand van HDS, onder zijn mail stond telefoonnummer, mail, KVK nummer, en dat was van DRV ( dutch rescue vehicles ) en eronder stond: VANAF 1 FEBRUARI... dus nog even wachten voor die nieuwe site.....
-Liebherr LTC 1050-3.1-


marcoziegler

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2010, 22:25:24
nu is het wel heel druk bij ziegler .

mijn vader werkt er al heel lang . ;D

maar winschoten kompt meschien nog wel weer een nieuwe bij ze hebben ook nog een oude ziegler dus meschien wie weet .