GRIP 3 Zeer grote brand distributiecentrum Geodis Vitesse - Blerick 30-01-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand distributiecentrum Geodis Vitesse - Blerick 30-01-2008  (gelezen 27534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik denk dat hij in een ochtendje uit is....  :D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3192533/_Brand_Blerick_geblust__.html

za 02 feb 2008, 11:41
Brand Blerick geblust

BLERICK -  De grote brand in een loods van logistiek bedrijf Geodis Vitesse in het Venlose stadsdeel Blerick is geblust. Volgens de brandweer zijn er geen brandhaarden meer, liet ze zaterdag weten.

De brand brak woensdag uit en legde een grote hal vol printers en computers in de as. De schade loopt in de miljoenen. Burgemeester Hubert Bruls van Venlo vermoedt brandstichting.

Bij het blussen werd ook een helikopter van de Koninklijke Luchtmacht ingezet. De brandweer blijft voorlopig alert, omdat er nog veel hitte vrijkomt uit de puinhopen.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Wat mij opvalt is het grote aantal forse branden in de regio Limburg Noord, met name in en rondom de plaats Venlo. Een pyromaan aan het werk ?of zijn het allemaal branden waarbij geen opzet aantoonbaar is.

Het lijkt wel of de laatste jaren daar steeds meer brandONveilig wordt gebouwd of gewerkt.

Jan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Wat mij opvalt is het grote aantal forse branden in de regio Limburg Noord, met name in en rondom de plaats Venlo. Een pyromaan aan het werk ?of zijn het allemaal branden waarbij geen opzet aantoonbaar is.

Het lijkt wel of de laatste jaren daar steeds meer brandONveilig wordt gebouwd of gewerkt.

Jan.

De komende jaren gaan we steeds vaker miljoenen branden meemaken... Zoek maar eens op het internet op 'beheersbaarheid van brand'. Als je vuurlast in je brandcompartiment onder de '300000 kg/equivelent vurenhout' blijft hoef je in principe niets te doen....  ;) Als je het echt interesseert is het document te downloaden op: klik hier

Bij deze brand was volgens mij wel iets anders aan de hand omdat er blijkbaar een sprinklerinstallatie aanwezig was....  ::)


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
waarom het IBP systeem van de Rotterdamse brandweer niet ingezet wordt
Ik denk dat het IBP-systeem ook niet weg mag uit de rotterdamse haven; onze economische motor.
Het is opgezet door samenwerking tussen de bedrijven en de brandweer.
Verder zullen de verzekeraars ook mee hebben gedaan; bedrijven betalen hierdoor minder verzekeringspremie.
Maar dan zal het systeem wel binnen een bepaalde tijd ingezet moeten kunnen worden.
Als het in Blerick staat lukt dat niet.  ;)
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
11:34:48 04-02-08 23 G BRAN OPRUIMEN, GEODIS VITESSE COLUMBUSWEG 24 BLERICK (BLER)  
802041134481001989      1001989 BRW Venray ( Kazerne Techniek )
802041134481001891      1001891 BRW Venray ( Blusgroep 1 )
'T is elke keer weer brandweer...


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Ik gaok dat ze een grootwatertransport op moeten ruimen ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Ik gaok dat ze een grootwatertransport op moeten ruimen ;)
Goed gegokt, met eigen ogen zien liggen. O0
'T is elke keer weer brandweer...


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Aha, Bassie is met de heli daar geweest.....  ;D ;D


Grtz,

Nirosmen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Weet iemand al hoe het nu kon dat het na het sein brand meester zo uit de klauwen gelopen is?  ???