Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 250396 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #110 Gepost op: 24 oktober 2010, 18:56:48
Geen RB met een 'ambu'voertuig daar in de buurt?

http://www.knmr.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/egmond_aan_zee/06reddingrapporten/?TheArticle=16261

Dame van paard gevallen
Egmond aan Zee, 24 oktober 2010

Zondagochtend even na 10.00 uur krijgt de bemanning van het Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) alarm voor assistentie aan een ambulance in het duingebied, zuid van Castricum.

Om goed snelheid te kunnen maken rijd het KHV over het strand richting Castricum, om vandaar het duingebied in te gaan. Na enig speurwerk naar de juiste locatie en assistentie van de politie bereikt het KHV het slachtoffer midden in een bosrijk gedeelte van de Castricumse duinen.

Het slachtoffer, een jonge dame, ligt dan al vast gebonden op een zogenaamde wervelplank. Het vermoeden bestaat dat de jongedame rug of nekletsel heeft. Met grote voorzichtigheid wordt ze naar de gereedstaande ambulance vervoerd, en voor verder onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.

Een kleine anderhalf uur na het alarm staat het KHV weer uitruk gereed in het boothuis.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #111 Gepost op: 24 oktober 2010, 18:58:59
Weet iemand of ze reddingsvesten droegen? Waarom hebben 'de passanten' ze niet gered?  ??? ???

http://www.knmr.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/elburg/06reddingrapporten/?TheArticle=16260

Vier jongeren te water
Elburg, 23 oktober 2010

Op zaterdagmorgen 23 oktober raken 4 jongeren van Scouting Harderwijk met hun vlet in de problemen door de harde wind.

Op het Wolderwijd nabij Zeewolde slaan ze om en raken allen te water. Ze kunnen zich vastklampen aan hun onderwaterschip en moeten geduldig op hulp wachten in het koude water. Nadat passanten het voorval melden, worden al snel de hulpdiensten vanuit Flevoland en Gelderland gealarmeerd.

Gezien de positie is de brandweerboot van Zeewolde als eerste ter plaatse. Ze halen de 4 jongeren in de leeftijd van 11 tot 16 jaar snel uit het water en brengen ze naar gereedstaande ambulances in de haven van Zeewolde. Twee van de vier jongeren blijken ernstig onderkoeld en zijn voor verdere behandeling afgevoerd naar het ziekenhuis.

Voor de brandweerduikers van Harderwijk en KNRM station Elburg rest dan het bergen van de vlet. Nadat de duikers de zeilen hebben losgekoppeld, zetten ze de vlet rechtop en pompen we hem leeg. Daarna nemen we de vlet langszij mee op sleep naar jachthaven de Knar te Harderwijk en geven hem terug aan de scouting.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #112 Gepost op: 24 oktober 2010, 19:09:47
Weet iemand of ze reddingsvesten droegen? Waarom hebben 'de passanten' ze niet gered?  ??? ???
Dat van die reddingsvesten mag je hopen. En niet elke passant kan buiten de vaargeul komen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #113 Gepost op: 24 oktober 2010, 19:11:16
Dit hoort hier ook wel thuis denk ik:

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Foktober%2FMan%20weigert%20uit%20sloot%20te%20komen

Man overleden na sprong in sloot

23 oktober 2010

Een nog onbekende man is om het leven gekomen nadat hij zaterdagavond aan de Atalanta in Hellevoetsluis in een sloot was gesprongen. Hij was op de vlucht geslagen toen de politie op een inbraakmelding af kwam.

Niet zeker is of de man inderdaad had ingebroken of dat van plan was. In elk geval weigerde hij na zijn sprong om uit de sloot te komen, ook toen politiemensen en hulpverleners daarop aandrongen.

Toen de hulpverleners hem er uiteindelijk uit kregen, was de man er slecht aan toe. Hij was verward en zwaar onderkoeld en moest door ambulancepersoneel worden gereanimeerd. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht, waar hij later is overleden.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #114 Gepost op: 24 oktober 2010, 19:13:28
24-10-2010 - Kustvaarder raakt sluismuur (Zaandam)

ZAANDAM – Zondagochtend is de vrijwel nieuwe kustvaarder Eems Solar van Rederij Chr. Kornet & Zonen B.v. tegen de sluismuur van de Wilhelminasluis in Zaandam gevaren. Het was de eerste vaart van dit schip binnen een vijfjarig contract om houtsnippers naar Alkmaar te brengen. Aan weerszijden van de brugopening zijn stenen geraakt en verschoven. Daar dit niet gezien was kwam de neergaande brug op een van de stenen terecht. Als gevolg daarvan leek de situatie ernstiger als deze was. De brug kon weer zelfstandig omhoog. Hierna heeft de Eems Solar na wat gemanoeuvreer de sluis achteruit verlaten. Vervolgens zijn door een aannemer enkele beschadigde stenen verwijderd. Ondertussen kon de binnenvaart weer gebruik maken van de sluis. Aangezien het op zondag gebeurde heeft het incident weinig nadeel gevormd voor het weg- en waterverkeer.





En de rest op www.incidentnet.nl


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #115 Gepost op: 24 oktober 2010, 19:42:20
sluis te smal of boot te breed? ::) 0098

Sluishoofd 12 meter, schip 11.42.

12.00 - 11.42 = 58 / 2 = 29 cm aan beide kanten. Dat moet genoeg zijn.
Later zag ik een binnenvaartschip de sluis in gaan dat vrijwel net zo breed was. Alleen is een binnenvaartschip wat beter gebouwd op  manoeuvreren in kleine gaatjes. 'Men' op de sluis vroeg zich ook af of het schip verderop wel door de bruggen komt omdat de breedte hoger doorloopt als bij een binnenvaartschip.

De sluishoofden worden de komende jaren verbreed tot 14 meter.


Stormwind

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #116 Gepost op: 25 oktober 2010, 07:47:54
Geen RB met een 'ambu'voertuig daar in de buurt?

http://www.knmr.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/egmond_aan_zee/06reddingrapporten/?TheArticle=16261

Dame van paard gevallen
Egmond aan Zee, 24 oktober 2010

Zondagochtend even na 10.00 uur krijgt de bemanning van het Kust Hulpverlenings Voertuig (KHV) alarm voor assistentie aan een ambulance in het duingebied, zuid van Castricum.

Om goed snelheid te kunnen maken rijd het KHV over het strand richting Castricum, om vandaar het duingebied in te gaan. Na enig speurwerk naar de juiste locatie en assistentie van de politie bereikt het KHV het slachtoffer midden in een bosrijk gedeelte van de Castricumse duinen.

Het slachtoffer, een jonge dame, ligt dan al vast gebonden op een zogenaamde wervelplank. Het vermoeden bestaat dat de jongedame rug of nekletsel heeft. Met grote voorzichtigheid wordt ze naar de gereedstaande ambulance vervoerd, en voor verder onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.

Een kleine anderhalf uur na het alarm staat het KHV weer uitruk gereed in het boothuis.


2029568 10:07:52 24-10-10 Prio 1 (NB.: reddingsbrigade) Duingebied Zuid Cas CASTRICUM - EGZ7255


Waarschijnlijk reddingsbrigade niet inzetbaar door oefening, onderhoud of andere activiteiten.


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #117 Gepost op: 27 oktober 2010, 13:06:42
Brand op schip Atlantische Oceaan

Op de Atlantische Oceaan, ten zuiden van Groot-Brittannië, staat een groot schip in brand. Volgens de BBC heeft de kustwacht 81 van de 111 opvarenden van boord gehaald en op reddingsboten gezet. De dertig anderen zijn op het schip gebleven om het vuur te blussen.

De Britse kustwacht zegt dat de brand inmiddels onder controle is. De brandende boot ligt zo'n 370 kilometer ten zuidwesten van de Scilly-eilanden.

Door het slechte weer is het voor reddingshelikopters lastig om bij het schip te komen. Ook de brandstofcapaciteit van de helikopters is niet groot genoeg om lang boven het schip te hangen.

Een containerschip dat in de buurt is, helpt mee bij het redden van de bemanning.

Fabrieksschip
De brand brak uit op een zogeheten fabrieksschip van 105 meter lang. Aan boord van zo'n schip wordt de gevangen vis direct verwerkt.

Het getroffen schip, de Athena, is achttien jaar oud. Vorig jaar werd de Athena volledig gerenoveerd, nadat het ook al door brand was verwoest.
bron nos.nl


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #118 Gepost op: 27 oktober 2010, 17:02:47
Brand op schip Atlantische Oceaan
Op de Atlantische Oceaan, ten zuiden van Groot-Brittannië, staat een groot schip in brand. Volgens de BBC heeft de kustwacht 81 van de 111 opvarenden van boord gehaald en op reddingsboten gezet. De dertig anderen zijn op het schip gebleven om het vuur te blussen.bron nos.nl

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-cornwall-11633974

 O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #119 Gepost op: 1 november 2010, 19:17:16
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8091665/__Scheepvaart_is_Kanaalzwemmers_zat__.html?sn=binnenland,buitenland

ma 01 nov 2010, 19:08
Scheepvaart is Kanaalzwemmers zat

LONDEN -  De scheepvaart is het groeiend aantal Kanaalzwemmers beu. Steeds meer mensen proberen de ruim dertig kilometer tussen Frankrijk en Engeland zwemmend te overbruggen. Alleen al tussen eind juli en begin oktober dit jaar waagden 266 zwemmers zich in de golven van het Kanaal. Dit terwijl er zich dagelijks ook vijfhonderd schepen door het Kanaal wurmen.

Het zwemmen in de drukstbevaren zeestraat ter wereld is te gevaarlijk, vindt de veerdienst DFDS Seaways die dagelijks tussen Dover en Duinkerken pendelt. Het bedrijf eist dat de Britse kustwacht de overtochten streng reguleert.

Bij de Franse kustwacht groeit de wrevel eveneens. Frankrijk verbiedt al jarenlang het vertrek van de zwemmers, maar tolereert nog wel de aankomst. Medewerkers willen echter een verbod invoeren. Waarnemend directeur Jean-Cristophe Burvingt vreest ongelukken.