Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 252899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #370 Gepost op: 3 juni 2013, 20:52:13

WATCH: Greek Island Ferry Flawlessly Executes Heavy Seas Med Moor (AGAIN!)
 .

By Mike Schuler On June 3, 2013
 
Back in March, we posted a video showing a rather risky docking procedure at the Greek island of Kimolos in less-than-ideal conditions. Now here is another video showing seemingly same vessel performing the same maneuver in similar conditions, although this time shot from better angle.
 
As the uploader points out, this is the roro passenger ferry Adamantios Korahs performing a mediterranean mooring procedure (stern-to-dock) at the Greek Island of Sikinos in the Aegean Sea.
 
Sketchy? Yes. But residents of the Greek islands depend on the ferry system for vital deliveries of food, medicine, and various other items. Needless to say,  the Captain and crew are not about to get off schedule just because of a little wind and waves. Just another in the Greek islands I guess…

http://gcaptain.com/watch-greek-island-ferry-flawlessly-executes-heavy-seas-med-moor/

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ: Πρωταγωνιστής σε ένα ακόμα θρίλερ!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #371 Gepost op: 3 juni 2013, 21:16:03
Groot vrachtschip vaart tegen brug op,stuurhuis en schoorsteen er af,vervolgens brand in opbouw en mogelijk ook mk.


<iframe width="640" height="360" src="http://www.liveleak.com/ll_embed?f=09afa264f4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #372 Gepost op: 3 juni 2013, 21:34:20
Citaat van: Thor link=msg=1169361 date=1370286963
Groot vrachtschip vaart tegen brug op,stuurhuis en schoorsteen er af,vervolgens brand in opbouw en mogelijk ook mk.


<iframe width="640" height="360" src="http://www.liveleak.com/ll_embed?f=09afa264f4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Tja de brug ging wel omhoog maar even te laat.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #373 Gepost op: 5 juni 2013, 18:43:44

Drugssmokkel eindigt in reddingsoperatie

5 juni 2013, 13.46 uur
Het patrouilleschip Zr. Ms. Holland heeft tijdens een operatie in de Caribische Zee 10 opvarenden gered van een zinkend schip. De Holland volgde het schip omdat het vermoeden bestond dat een grote hoeveelheid drugs aan boord was. De geredde bemanningsleden zijn overgedragen aan de Amerikaanse kustwacht.

Problemen

De kapitein van het schip meldde dat er motorproblemen waren, water binnenstroomde in de machinekamer en een uitslaande brand in het achterschip woedde. Het vermoeden bestaat dat deze calamiteiten door de bemanning van het schip zijn veroorzaakt.

Kapseizen

De 10-koppige bemanning is aan boord genomen, terwijl de militairen van de Holland probeerden de brand te blussen en de romp te koelen. Er kon echter niet worden voorkomen dat het 55-meter lange schip kapseisde en met lading en al naar de bodem is gezonken. De zee is in dat gebied enkele kilometers diep.

Patrouilleschepen

Zr. Ms. Holland loste 2 weken geleden Zr. Ms. Friesland af als stationsschip in het Caribisch gebied. De Holland is het eerste schip en naamgever van de Holland-klasse, een serie van 4 patrouilleschepen van de Koninklijke Marine. Deze 108 meter lange, flexibel inzetbare, schepen leveren met een relatief kleine bemanning een belangrijke bijdrage aan internationale rechtshandhaving en veiligheid. Daarvoor worden ze onder meer ingezet voor antipiraterijmissies, counterdrugsoperaties en kustwachttaken in Nederland en in het Caribisch Gebied.

www.mindef.nl


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #374 Gepost op: 5 juni 2013, 21:17:15
Doet denken aan de Lammie HD160 in 1974.
Toen zonk de bemanning het schip af op ca 40 meter diep water.


http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2005-2006/De-jacht-op-de-Lammie.html


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #375 Gepost op: 13 juni 2013, 07:40:51
Catamaran omgeslagen. 12 juni 2013
Om 14.45 uur ontving het Kustwachtcentrum Den Helder de melding dat tijdens een voorronde-race in het kader van de Ronde van Texel een catamaran met twee personen was omgeslagen op circa 1 kilometer zuid van De Koog. Door het Kustwachtcentrum zijn direct de reddingboten van Den Helder en De Cocksdorp gealarmeerd, alsmede de offshore reddinghelikopter. Ook het Kustwachtvaartuig ‘Visarend’ was in de buurt en is direct ter plaatse gegaan. Om 15.20 uur meldde de reddinghelikopter dat het de mensen in zicht had en vervolgens zijn deze door de reddingboot van Den Helder opgepikt. Vervolgens is de catamaran geborgen en naar het strand gebracht door de reddingboot van De Cocksdorp.

www.kustwacht.nl


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #376 Gepost op: 13 juni 2013, 08:35:43
DORUS RIJKERS ON TRIALS

Last Tuesday the 90 years old historic (built in 1923) motor lifeboat Dorus Rijkers conducted the first technical trials , after completion of a extensive restoration period
Na een intensieve restauratieperiode heeft de motorreddingboot Dorus Rijkers (bj 1923) op dinsdag 11 juni een geslaagde technische proefvaart gehouden door de haven van Den Helder en over het Noordhollandskanaal.
Foto: Paul Schaap ©


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #377 Gepost op: 13 juni 2013, 10:11:43
Jolly Nero Incident: Control Tower Collapse Could Have Been Avoided, Prosecutors Say
 .

By gCaptain Staff On June 12, 2013
 
The collapsed control tower at Genoa’s port is pictured in this handout picture provided by the Coast Guard service. Photo: Italian Coast Guard
 
Prosecutors in Genoa, Italy say that the port control collapse could have been avoided and they are now investigating five suspects in connection to the incident.
 
On May 7, the Ignazio Messina-owned Jolly Nero backed into the 50-meter tall port control tower at the port of Genoa, causing it to collapse and killing 9 people. Prosecutors say that “negligence, carelessness and inexperience” were all contributing factors to the collision and collapse of the tower.
 
FULL COVERAGE: Jolly Nero Incident
 
Under investigation is the captain of the Jolly Nero, Roberto Paoloni, First Officer Lorenzo Repetto, and pilot Antonio Anfossi, all on charges of multiple manslaughter, assault on transport safety, and collapse of the tower due to a negligent maneuver. Meanwhile, Third Officer Cristina Vaccaro is being investigated for failing to log bridge instrument issues prior to leaving port, as well Andrea Gais, who is acting chairman of the board at Ignazio Messina.
 
Prosecutors say that excessive speed – an estimated 3.5 knots – was too fast for the turning basin where the Jolly Nero struck the tower and the ship itself was also limited in its ability to make the turn. The prosecutor also claims that some members of the crew were negligent for failing to alert those in the tower of the impending danger.
 
On Wednesday, the Jolly Nero sailed from the Port of Genoa for the first time since the incident.

http://gcaptain.com/jolly-nero-investigation-control-tower-collapse-could-have-been-avoide/

http://gcaptain.com/jolly-nero-backs-genoa-port-control/


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #378 Gepost op: 13 juni 2013, 11:39:12
Ook slachtoffers van dergelijke gebeurtenissen kun je als redder tegenkomen.

Moment of Impact: Norwegian Navy’s Target Practice With Long-Range Missile [VIDEO]
 .


By Mike Schuler On June 6, 2013
 
Here is a video showing the explosive moment the Norwegian navy blew up one of its own ships to test out their latest long-range missile.
 
The KNM Trondheim, a 300ft long decommissioned frigate, was transported out into the sea off the coast of Andoy to be used as the target.
 
This dramatic footage just released by military bosses captures the countdown before the new ‘Naval Strike Missile’ – a four-metre long, 880lb weapon – is fired in the direction of the vessel and the moment of impact captured by an onboard camera.
 

KNM Trondheim
 
PS-We saw some snippets of this video yesterday but new details and a compilation warranted a second post… I think.

http://gcaptain.com/moment-of-impact-norway-navy-test-fires-long-range-missile/


! Private video


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #379 Gepost op: 13 juni 2013, 16:22:34
Citaat van: Doruz link=msg=1172977 date=1371102051
Catamaran omgeslagen. 12 juni 2013
Om 14.45 uur ontving het Kustwachtcentrum Den Helder de melding dat tijdens een voorronde-race in het kader van de Ronde van Texel een catamaran met twee personen was omgeslagen op circa 1 kilometer zuid van De Koog. Door het Kustwachtcentrum zijn direct de reddingboten van Den Helder en De Cocksdorp gealarmeerd, alsmede de offshore reddinghelikopter. Ook het Kustwachtvaartuig ‘Visarend’ was in de buurt en is direct ter plaatse gegaan. Om 15.20 uur meldde de reddinghelikopter dat het de mensen in zicht had en vervolgens zijn deze door de reddingboot van Den Helder opgepikt. Vervolgens is de catamaran geborgen en naar het strand gebracht door de reddingboot van De Cocksdorp.

www.kustwacht.nl


Reddingsactie niet voor deelnemers Texel Dutch Open

Geslaagde reddingsactie Kustwachtcentrum en KNRM betrof niet deelnemers Texel Dutch Open
In tegenstelling tot eerdere berichten van het Kustwachtcentrum Den Helder betrof de geslaagde reddingsactie van een omgeslagen catamaran voor de kust van Texel niet een deelnemer van de Texel Dutch Open. Dit officiële Nederlandse kampioenschap catamaranzeilen staat ook wel bekend als een voorloopwedstrijd van de Ronde om Texel die op 15 juni op de agenda staat.
De persoon in kwestie was zeilend onderweg van Noord Holland naar Texel om later in de week deel te nemen aan de zeilwedstrijden rondom de 36e editie van de legendarische Ronde om Texel. De boot in kwestie was niet ingeschreven en ook niet aangemeld voor deelname aan de Texel Dutch Open.
De Ronde om Texel hecht heel veel waarde aan veiligheid. Alle deelnemers moeten voldoen aan een aantal veiligheidseisen. Tevens verzoekt de organisatie, het kleine deel van de deelnemers, die niet over de weg maar over het water aanreizen, dat pas te doen nadat ze zich aangemeld hebben als mensen die hun boot zeilend komen brengen. Ook dat was in dezen niet het geval.
De organisatie van de Ronde om Texel is het Kustwachtcentrum en de KNRM uitermate dankbaar voor de succesvolle en snelle samenwerking.