Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 250461 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #340 Gepost op: 20 mei 2013, 17:50:43
Zoekactie vermiste duiker Oosterschelde bij Burghsluis. 18mei 2013 final

Vanochtend om 09.30uur kreeg het Kustwachtcentrum in Den Helder een melding dat er een duiker vermist werd ter hoogte van Burghsluis.
Direct hierop is een zoekactie gestart met meerdere boten en een helikopter.
Na twee uur zoeken is de actie gestaakt.
De waterdiepte is ongeveer 30Meter, aangezien brandweerduikers niet verder mogen duiken dan 15meter is de hulp ingeroepen van marineduikers.
Verdere woordvoering over het vervolg van de zoekactie wordt gedaan door de politie.

www.kustwacht.nl


BURGHSLUIS - De 16-jarige Belgische duiker die sinds zaterdag wordt vermist, was goed opgeleid.

Het was ook niet de eerste keer dat hij in de Oosterschelde bij Burghsluis dook. Dat zegt Frank van der Vegte, coördinator van het dregteam van de politie, dat samen met vijf marineduikers nog steeds zoekt naar de jongen. De zestienjarige duiker komt uit Herk-de-Stad in Belgisch Limburg. Hij is lid van de Jeugd Duiken Lummen. Deze vereniging hield het jaarlijkse clubweekend met Pinksteren in Zeeland.

De marineduikers gaan twee keer per dag, op de kentering van het tij, te water. Vrijwel zeker wordt ook dinsdag nog gezocht naar de jongen. Zeventig meter uit de haven van Burghsluis werd de duiker zaterdagochtend onwel. Hij was toen op dertig meter diepte. Zijn buddy kreeg de jongen niet meer naar boven en sloeg alarm. Een grote reddingsoperatie van KNRM, waterpolitie en brandweer bleef zonder succes.

www.pzc.nl


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #341 Gepost op: 22 mei 2013, 12:53:58
Medische evacuatie van Estlands schip boven Terschelling 22 mei final
De gewonde opvarende van het Estlands schip Kurkse is door een arts van defensie onderzocht. Deze heeft besloten om de persoon mee naar Leeuwarden te nemen zodat hij in het ziekenhuis verder onderzocht kan worden.

Medische evacuatie van Estlands schip boven Terschelling 22 mei info 1
Vanochtend om 04.15 uur werd het Kustwachtcentrum in Den Helder opgeroepen door het Estlands schip Kurkse die op dat moment ongeveer 20Km noord van Terschelling voer onderweg van Emden naar Vlissingen.
Een opvarende van het schip was van de trap gevallen en had medische assistentie nodig.
Het Kustwachtcentrum heeft hierop de dienstdoende radio medisch arts van de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij doorverbonden met het schip.
Deze heeft geconstateerd dat de persoon van boord af moet.
Hierop is de defensiehelikopter van Leeuwarden gealarmeerd, die vervolgens de dokter in Den Helder heeft opgehaald.
Op dit moment is de helikopter met de arts onderweg naar de Kurkse.
www.kustwacht.nl


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #342 Gepost op: 22 mei 2013, 22:06:54
Monster - Bij de zandmotor ter hoogte van Ter Heijde is woensdagmiddag een drenkeling uit het water gehaald.

Omstreeks half vijf zijn de hulpdiensten gealarmeerd dat er mogelijk een persoon in zee lag. In eerste instantie meldde de politie dat het om een stoffelijk overschot ging.

Maar bij aankomst van de eerste hulpdiensten bleek dat het slachtoffer nog in leven was. Daarim zijn twee ambulances en de traumahelikopter ter plaatse gekomen. Het slachtoffers is door leden van de redingsbrigade, KNRM, politie en ambulancedienst lange tijd gereanimeerd.

De man is met spoed overgebracht naar het HaGa ziekenhuis Loc. Leyweg. Daar is  de man aan het begin van de avond alsnog overleden aan zijn verwondingen.

De politie zal de zaak verder onderzoeken.

Video en foto's: Tim de Kleyn

Check de video (Zie bron)












Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/31-waterongevallen/16288-drenkeling-overleden-op-zandmotor


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #343 Gepost op: 23 mei 2013, 18:56:28
N.a.v. foto 2 uit bovenstaand bericht vraag ik mij af zijn er regels mbt het personenvervoer op deze manier en in de max. aantallen "inzittenden" in een pick-up ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #344 Gepost op: 23 mei 2013, 20:24:37
Je moet dan naar de verzekering kijken, dan kom je op de officiele zitplaatsen in een voertuig.

9910001
9910001


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #345 Gepost op: 24 mei 2013, 09:42:26
N.a.v. foto 2 uit bovenstaand bericht vraag ik mij af zijn er regels mbt het personenvervoer op deze manier en in de max. aantallen "inzittenden" in een pick-up ?

dan moeten we ook even kijken naar de laatste foto ;)
zijn er regels mbt personenvervoer op deze manier en het max. aantal inzittenden van een rijdende boot?

 098uo 98uiye
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #346 Gepost op: 24 mei 2013, 10:03:55
N.a.v. foto 2 uit bovenstaand bericht vraag ik mij af zijn er regels mbt het personenvervoer op deze manier en in de max. aantallen "inzittenden" in een pick-up ?

Het is vrij gebruikelijk om op deze manier extra collega's aan te voeren op het strand, op de openbare weg is het een ander verhaal.

(Even los van de discussie of het strand nou openbare weg is ofniet..)


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #347 Gepost op: 24 mei 2013, 12:29:30
De regels over zitplaatsen voor passagiers zijn beschreven in het RVV (art. 58a). Waar heb je ontheffing voor met prio1? Juist, het RVV. In het geval van een noodgeval ben je in theorie dus niet in overtreding als je je wagen vol laad. Hoe het met de vrijstellingen van de politie zit zonder OGS en de zitplaatsen weet ik niet.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #348 Gepost op: 24 mei 2013, 12:56:26
dan moeten we ook even kijken naar de laatste foto ;)
zijn er regels mbt personenvervoer op deze manier en het max. aantal inzittenden van een rijdende boot?

 098uo 98uiye

Een goeie !

(Er zit natuurlijk wel enig verschil tussen de mogelijke snelheid en de bewegingen van die boot en de pick-op.)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #349 Gepost op: 24 mei 2013, 13:08:01
Het is vrij gebruikelijk om op deze manier extra collega's aan te voeren op het strand, op de openbare weg is het een ander verhaal.

(Even los van de discussie of het strand nou openbare weg is ofniet..)

Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik vroeg mij even af wat de gevolgen zouden zijn als iets fout mocht gaan.

Ik neem verder aan dat voor de voertuigen die voornamelijk op het strand worden ingezet (hetgeen bekend zal zijn) of vwb de verzekering van het voertuig etc. strand en openbare weg als gelijke worden beschouwd.