Incidenten op/aan het water

Auteur Topic: Incidenten op/aan het water  (gelezen 250418 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 7 juli 2010, 22:09:54
Het is gewoon een mini tsunami....  :-X :-X :-X :-X :-X

Rond 1:50:

&feature=player_embedded


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #31 Gepost op: 7 juli 2010, 22:24:52
Niet alleen het strand heeft er problemen mee. Dit is alleen een stukje verderop.



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 7 juli 2010, 22:26:23
Niet alleen het strand heeft er problemen mee. Dit is alleen een stukje verderop.



http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29206.0.html  ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #33 Gepost op: 7 juli 2010, 23:07:16
Ik meen me te herinneren dat zich in Hoek van Holland ook een keer zoiets dergelijks heeft afgespeeld.
343, never forget.


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #34 Gepost op: 9 juli 2010, 11:05:16
De strandwacht van Vlissingen krijgt elke dag wel een paar keer te maken met dit soort golven, in Dishoek en Zoutelande is het ook goed te merken alleen niet zo extreem als op de rede van Vlissingen.. Het Schelde Coordinatie Centrum (SCC) roept regelmatig de strandwachtposten op met "Grote boot waarschuwing". Vooral de RoRo schepen in de lijndienst varen hard voorbij en geven grote golven. De strandwacht van Vlissingen moet zelfs iedereen preventief uit het water sturen.
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 9 juli 2010, 11:38:33
De strandwacht van Vlissingen krijgt elke dag wel een paar keer te maken met dit soort golven, in Dishoek en Zoutelande is het ook goed te merken alleen niet zo extreem als op de rede van Vlissingen.. Het Schelde Coordinatie Centrum (SCC) roept regelmatig de strandwachtposten op met "Grote boot waarschuwing". Vooral de RoRo schepen in de lijndienst varen hard voorbij en geven grote golven. De strandwacht van Vlissingen moet zelfs iedereen preventief uit het water sturen.

Is het dan wel veilig genoeg om als zwemwater te dienen?  ??? ???


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #36 Gepost op: 9 juli 2010, 12:07:36
Wij zijn vorig jaar met de kids daar 14 dagen geweest in een slaapstrandhuisje.

Bij het Nollestrand varen de schepen op ongeveer 25 meter van het strand langs en dat varen gaat daar behoorlijk hard voor de rede van Vlissingen daar varen de boten verder van het strand af (ongeveer 75 a 100 meter)

Aan het begin van het strand staan grote waarschuwingsborden waar ook dit op staat dus de badgasten zijn gewaarschuwd.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 9 juli 2010, 12:11:48
Is het dan wel veilig genoeg om als zwemwater te dienen?  ??? ???

We moeten wel een beetje risico overhouden in de maatschappij, anders is er straks niets meer te doen ;D


Was de schelde ook niet het gebied waar binnenvaartschepen 'overspoeld' worden door hun zeegaande broeders? Lijkt me ook niet heel geschikt. Het zal op economisch vlak e.e.a. kosten, maar wellicht een idee om in dat gebied een snelheidsbeperking in te stellen ???

Bij het Nollestrand varen de schepen op ongeveer 25 meter van het strand langs en dat varen gaat daar behoorlijk hard.

25 meter? Dat is wel heel weinig hoor. Ik geloof ook niet dat zo'n schip 25 uit de kust kan varen zonder vast te lopen ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #38 Gepost op: 9 juli 2010, 12:16:27
Ik schreef ook ongeveer 25 meter was vergeten dat dat bij eb was.

Bij eb is het vanaf het strand  echt ongeveer 25 meter heb je de vaargeul. (Kan ook tussen de 25 a 35  meter zijn)

Ik heb daar vorig jaar ook met stomme verbazing naar staan te kijken bij ons gingen de kids uit het water als er z'n grote boot ewr aan kwam varen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #39 Gepost op: 9 juli 2010, 12:21:51
Was de schelde ook niet het gebied waar binnenvaartschepen 'overspoeld' worden door hun zeegaande broeders? Lijkt me ook niet heel geschikt. Het zal op economisch vlak e.e.a. kosten, maar wellicht een idee om in dat gebied een snelheidsbeperking in te stellen ???
Zie een stukje naar boven, reacties van Wouter en Palmpie ;)
En het is de Westerschelde [/mierenneuk]