Kleur van EHBO kleding

Auteur Topic: Kleur van EHBO kleding  (gelezen 50062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2008, 22:33:49
Mijn ervaring op bijvoorbeeld evenementen (niet als EHV'er overigens) is dat 'schreeuwende' kleding met reflecterende stroken wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Binnen grote mensenmassa's (denk aan bijv. pinkpop of lowlands) zijn de EHV'ers beter te herkennen, door zowel publiek als collega's.

En ik geloof er persoonlijk niet zo in dat slachtoffers 'geïntimideerd' zijn door de kleding. Maar misschien dat de EHV'ers hier andere ervaringen hebben?

Ik ben dus vóór de opvallende kleding (bij voorkeur in blauw - gele kleurstelling 8))

Beste naamgenoot,

Het is geen of/of maar en/en.
Ik geloof nooit dat in een crematorium, de 'schreeuwende' kleding met reflecterende stroken van de hulpverleners een toegevoegde waarde heeft.


kamphuis

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2008, 23:03:23
Ik geloof nooit dat in een crematorium, de 'schreeuwende' kleding met reflecterende stroken van de hulpverleners een toegevoegde waarde heeft.

Ik geloof dat een eersthulpverlener in een crematorium een beetje aan de late kant is...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2008, 23:05:44
;D
Arts  www.alphalog.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #23 Gepost op: 5 februari 2008, 23:24:07
*proest* gheheh ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2008, 23:29:44
;D

Maar je hebt gelijk naamgenoot, opvallende kleding is niet altijd gepast.
Op deze pagina staat kleding in blauw-gele kleurstelling. De sweater onderaan zou bijvoorbeeld in zo'n situatie beter geschikt zijn.

In 9 van de 10 gevallen is hoge opvallendheid en herkenbaarheid voor de EHV'ers denk ik wel van belang. Maar dat zal per situatie worden bepaald.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #25 Gepost op: 6 februari 2008, 00:00:02
Afhankelijk van het type evenement, pas je kleding aan..

Zo heb high profile en low profile kleding, en lowprofile kan je weer onderscheiden in nette kleding of werkkleding..

Zo kan je voorstellen dat op een gala je andere kleding draagt als op een motorcross, en op een rouw ceremonie, eerste hulpverlener gepaste kleding aanhebben..
In de beveiligingswereld is dat al heel gebruikelijk..

Zo kan je ook kiezen dat op de een eerste hulp post, andere kleding word gedragen, dan op in het veld..

Ik ken zelfs evenementen daar staan eerste hulpveleners in drie delig pak..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #26 Gepost op: 6 februari 2008, 00:20:17
Ik geloof dat een eersthulpverlener in een crematorium een beetje aan de late kant is...

Zou dat de reden zijn dat ik al twee keer eerste hulp heb verleend in een crematorium. En er kom er echt niet meer als hoognodig.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2008, 00:21:47
;D

Maar je hebt gelijk naamgenoot, opvallende kleding is niet altijd gepast.
Op deze pagina staat kleding in blauw-gele kleurstelling. De sweater onderaan zou bijvoorbeeld in zo'n situatie beter geschikt zijn.

In 9 van de 10 gevallen is hoge opvallendheid en herkenbaarheid voor de EHV'ers denk ik wel van belang. Maar dat zal per situatie worden bepaald.

We zijn het eens


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2008, 23:16:17
Bij mij op het werk heeft iedereen sinds kort geel blauwe jassen. Voorheen was het nog iedereen een oranje hesje en ehbo ers een geel hesje.
(hesjes waren alleen verplicht buiten vastgestelde looppaden)

Ik hoop dat ze binnenkort de ehbo/bhv ers een andere kleur geven, al denk ik niet dat dat gaat gebeuren.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Rick918

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
    • Nederlandse Rode Kruis Zaanstreek-Waterland
Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2008, 13:46:12
Ik ben een Rode Kruizer en wij hebben ongeveer een standaard kledingpakket (hangt ook een beetje af  van de afdeling waar je bij zit) Onze standaard kleuren zijn grijs en rood, en dan natuurlijk de herkenbare Rode Kruis logo's. Ik heb niet echt het idee dat mensen bij grote evenementen je niet kunnen vinden. Ik denk wel dat het nodig is dat je iets herkenbaars hebt, zowieso reflecterende strepen of iets dergelijks. Ik maak wel is mee dat de plaatselijke EHBO vereniging ook helpt en dan niet echt herkenbare kleding aan heeft.
Verpleegkundige | SIGMA | NRK Leidinggevend Evenementenhulpverlener | NRK Hoofd Verbindingsdienst Zaanstreek-Waterland