Vraag n.a.v. foto van beknelling

Auteur Topic: Vraag n.a.v. foto van beknelling  (gelezen 2908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Gepost op: 31 januari 2008, 12:15:42
Gisteravond was er op de A44 een ongeval met beknelling, waarbij de P2000-meldingen staan in het daarvoor bestemde topic. Ik vroeg me eigenlijk iets af wat ik op de foto zag en misschien is het wel niets bijzonders, maar misschien ook wel:

http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/photos/uncategorized/05_95.jpg

Daar staat de polite-agent links met de gele jas in precies hetzelfde houding als de MMT-chauffeur rechts op de foto. Het lijkt alsof ze iets vast houden, maar het is geen infuus zak (daarvoor staan ze er ook te ver vandaan). En op deze foto precies hetzelfde:

http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/photos/uncategorized/04_117.jpg

Ik ben benieuwd...


Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2008, 12:20:30
Het lijkt mij gewoon een ordinaire Maglite eigenlijk  :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2008, 12:22:07
Ja volgens mij is het gewoon een zaklamp ja ;)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2008, 12:23:50
Ja volgens mij is het gewoon een zaklamp ja ;)

Dat had ik er nog niet in gezien, haha. Helpen zulke dingetjes nog, hebben ze dan niets aan de grote 'bouwlamp' verlichting van de TAS/HV?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2008, 12:28:22
Het probleem bij dit soort beknellingen is vaak dat je jezelf in het licht staat en niet anders kan. In de auto zelf wil het vaak best nog wel donker zijn. De verlichting van de HV en TS zijn erg handig, maar komen ook niet overal.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2008, 12:30:05
Dat had ik er nog niet in gezien, haha. Helpen zulke dingetjes nog, hebben ze dan niets aan de grote 'bouwlamp' verlichting van de TAS/HV?

Als je op Jeffrey's andere foto's kijkt, heeft TS of HV ook een grote lamp aan staan.
Enne "die dingetjes?"  :P daar komt echt een buld licht uit hoor!!  :) niet zo afkraken he  :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2008, 12:32:08
Voordeel van het gebruik van Maglite kun je verlichting krijgen op plaatsen waar je met een bouwlamp geen licht krijgt, doordat je een maglite kunt richten ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2008, 12:34:51
Aha duidelijk allen! Het leek mij om een vorm alsof ze een touwtje vasthielden of een fotocamera.

Op deze foto dacht ik ook dat de MMT-er rechtsachterin een fotocamera vasthield, iets wat theoretisch nog zou kunnen... :)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2008, 12:47:53
Sterker nog: ik heb het diverse malen zien gebeuren dat een ambulancemedewerker, meestal de chauffeur nog een overzichtsfoto maakt van een autowrak en plaats ongeval. Dit beeldmateriaal wordt dan ter beschikking gesteld aan het traumateam op de SEH als extra informatie.


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2008, 13:56:35
Het waren inderdaad Maglites, ondanks de inzet van de brandweerwagens was er hier en daar nog extra licht nodig.

@DB: klopt ook; een foto zegt vaak meer dan 1000 worden bij een overdracht. De telefoon-met-camera blijkt vaak erg nuttig.