art 461 en bewijs van goed gedrag

Auteur Topic: art 461 en bewijs van goed gedrag  (gelezen 3365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Gepost op: 4 februari 2008, 20:18:24
hallo,

stel je wilt misschien later iets in de trand van ambulanceverpleegkundige of iets bij de politie en je word aangehouden voor artikel 461 (betreden verboden terrein). Wat dan?? zijn dan je kansen helemaal verkeken.

Als je als verpleegkundige wil werken in een ziekenhuis heb je waarschijnlijk een bewijs van goed gedrag nodig. Dat lijkt me dat dan geen probleem, of niet??

thx :|

ps, als je een gebouw betreed zonder iets te forceren en mee te nemen, breek je dan in of niet. Val je dan onder art 461??


It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2008, 20:44:36
Artikel 461 is een overtreding. Het wetboek van strafrecht ken misdrijven en overtredingen. Voor een bewijs van goed gedrag kijk men alleen naar gepleegde misdrijven. Dus een overtreding(in dit geval waarschijnlijk afgedaan met een mini proces-verbaal of wel bekeuring) word hier niet in mee genomen.

Het betreden van een gebouw(ik neem aan geen woning) valt niet onder artikel 461. Maar onder artikel 138 van het wetboek van strafrecht, dit is lokaal cq huisvredbreuk. Dit is wel een wat ingewikelder artikel.  Dus moet je iets speciefieker op ze zaak ingaan voordat ik daar antwoord op kan geven.

mvg
Mike


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2008, 20:48:20
een verlaten loods met koelunits, helemaal verlaten en zonder braak te betreden. gewoon alleen binnen even rondlopen. De kans dat ze je daarvoor aanhouden is al klein, maar ik wil weten als ik toch de pineut ben.

Alvast bedankt voor dat antwoord mbt goed gedrag ;)
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2008, 20:52:30
Urban fotografie?


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2008, 21:10:42
::)
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2008, 21:47:56
Artikel 461 is een overtreding. Het wetboek van strafrecht ken misdrijven en overtredingen. Voor een bewijs van goed gedrag kijk men alleen naar gepleegde misdrijven. Dus een overtreding(in dit geval waarschijnlijk afgedaan met een mini proces-verbaal of wel bekeuring) word hier niet in mee genomen.

Het betreden van een gebouw(ik neem aan geen woning) valt niet onder artikel 461. Maar onder artikel 138 van het wetboek van strafrecht, dit is lokaal cq huisvredbreuk. Dit is wel een wat ingewikelder artikel.  Dus moet je iets speciefieker op ze zaak ingaan voordat ik daar antwoord op kan geven.

mvg
Mike

Ik zou niet stellig durven beweren dat overtredingen buiten beschouwing blijven. Daar kijkt men voor een Verklaring omtrent het Gedrag ook naar. Of het ook gevolgen heeft is een tweede ;).

Zie over de beleidsregels bij de beoordeling of men wel of geen VOG krijgt, de betreffende Beleidsregels